Dagbok

Tankar

22 september, 2014
InstagramCapture f88c7cd8 e67f 4076 9a3c 28ac8420c2c0 jpg

God  morgon!

Har sovit extremt lite natt! Blev för mycket för huvudet igår och jag mådde inte så super bra under kvällen. När det är oväder ute och det blixtrar och åskar då vill jag gömma mig under sängen. Jag blir så rädd. Speciellt när åskan kommer direkt efter blixten.

Eftersom jag är ett krigsbarn är jag extra känslig mot smällar, det är en sorts trauma som jag fick redan vid födsel.

Men det dök upp massa andra tankar igår och det kändes inte så jätte bra. Fick stänga ner datorn och lägga mig på soffan, efter 2 timmar blev allt bra. Men tack vare detta kunde jag inte göra allt jag skulle göra eftersom jag inte klarade av att sitta vid datorn.

Att leva med diagnoser är inte lätt, den som säger att alla har  ADHD eller andra diagnoser UTAN att ha kollat upp det kan ta sig i…..! Jag är ständig uppe i varv och jag har svårt att lugna ner mig själv, alltid stressad och varje dag är en kamp för mig! Det är inte lätt, det är inte alls lätt. Det värsta är att behöva gå igenom det själv. Ingen som fattar direkt hur det är.

Som tur är, är jag en väldigt positiv och glad människa att jag försöker kämpa med detta. Jag tar kampen och låter den inte trycka ner mig och kväva mig! Jag har som sagt tagit mina diagnoser till en annan nivå, de e positivt och jag kan använda dom i bra sammanhang. Men glöm inte, varje dag är en kamp. Att ha en diagnos är inte lätt. Vissa är lättare en andra. Men här snackar vi om 7! Jag har 7!

Men vet ni vad det fina är, alla förutom 2 försvinner. De går bort med en behandling! woop woop! Mycket har hänt på de 7 månader jag fick reda på vad som var felet och det känns otroligt skönt, nu kan jag göra något åt alla dessa känslor!

 

Dagbok

En sån där söndag

21 september, 2014
926869 311145765731954 852172865 n

Känner mig så jääääääääävla seg idag! Men det får man vara på söndagar, eller hur? Har varit riktigt skön helg, 100% ledig! Det är inte varje dag jag får en hel helg för mig själv.

Så här ser kommande helger ut:

27/9 Fira min syster

27/9 spelning, solidaritet, under tele2 arenan

3/10 spelning i Uppsala med Löst folk

10/10 Fota Kid Ink spelningen

10/10 Spelning/fota, mer info kommer

12/10 Utställning

17/10 Fota Hopsin

25/10 Spelning på bröllop

Förutom alla dessa saker ska jag fota en drös med spelningar för Kingsize och förhoppningsvis har även mitt nya projekt startat igång som är väldigt hemligt.

Ser fram emot alla dess roliga helger. Om jag ska vara helt ärlig så längtar jag mest till att se Kid Ink live! Ska bli såååå jävla kul. Har velat se han live i ett par år. Och förhoppningsvis så gör jag även en intervju med honom. Jag har paxat det sen jag fick veta att han skulle komma. haha.

Ska strax in till stan och träffa upp en tjej som jag hoppas på att kunna inleda ett samarbete med. Har massa roliga idéer som jag vill göra. Jag vill börja göra saker jag gjorde förut. Videointervjuer och dokumentation av olika slag.

Ikväll ska jag spela in ett mixtape och sen spela tvspel. Ha en super fin söndag

Dagbok

Party!

20 september, 2014
page3

Hellow bloggen!

Nu ska jag ta mig in mot stan för att fira en kompis som blir 30 år! Ska bli superduper kul! Tar på mig min nya klänning jag köpte i USA! Passar på medans det är lite varmt ute.

Hoppas ni får en super fin kväll!

XXX

– M

Dagbok

Party i uppsala

19 september, 2014

IMG_8168.JPG
Befinner mig just nu i Uppsala hos en tjejkompis som fyller år. Tar en liten bloggpaus. Väldigt trevligt här! Är dock super trött.
Skönt o göra något annat ikväll. Den 3 okt är jag tillbaka och spelar med löstfolk! Såååååå niceeee!

Outfit

Adidas

19 september, 2014
DSC 4541

page

 

Det här måste nog vara min nya favorit tröja från Adidas! Den e snygg, skön och man kan aldrig tröttna. Min keps fick jag när jag var i USA, har två st! Ska försöka länka till hemsida/instagram, letar upp den sen.

Hip Hop, Internationell Musik

Booty

19 september, 2014

Sex säljer, de e vi väll överens om? När Beyonce var halv naken i en video höll alla tysta, Men när resterande av världskvinnorna börja klä av sig nakna blev det en stor grej av det.

Så vad säger ni om detta?

Jag Ä L S K A R detta! Låten är ju överfet och videon är AS HET! 2 perfekta brudar för denna denna video. Fokusen var på dom, inga andra. Inga killar, inga andra tjejer vilket oftast det kan bli i sådana videos. Det var fokus på deras rumpor och J-Lo har en av de hetaste rumporna i världen haha.

Vad tycker ni?

Dagbok

300 tusen bilder

18 september, 2014
DSC04897

Suttit i timmar och rensat mina hårddiskar. Det är sjukt mycket som måste fixas. Men jag börjar få ordning på allt detta. Imorrn när jag ska till Uppsala ska jag sätta mig på tåget och fortsätta fixa alla mappar! Eftersom jag ska ha ett par utställningar och sälja affischer måste jag fixa till detta snarast! jag har ungefär 300 tusen bilder och gå igenom. Tro mig, jag ljuger inte. Jag har ungefär så mycket bilder, kanske lite fler.

lägger all min fritid på att gå igenom detta. De kommer bli hur bra som helst! Börjar även få lite inspiration. De svåra är att behålla inspirationen när jag vaknar!

Nu ska jag ta och sova. Förhoppningsvis är jag lika peppad på allt kul imorrn Men denna helg ska jag vara 100% ledig. Fredag & Lördag ska jag fixa två olika vänner. Ska inte tänka på jobbet. Inte alls! Nästa helg jobbar jag. Men denna helg ska jag njuta.

Om jag får en spontan Dj bokning så kaaaanske jag tar den, men det beror helt på! Men vi får se. Jag har 4 kommande helger av jobb!

 

God natt!

ps. Tack för kommentarerna. ;) Jag svarar alltid på kommentarerna, bara se svaret i respektive inlägg.