Dagbok

No New Friends

3 september, 2014

Godmorgon mina fina läsare!
Idag är det en ny dag och jag känner mig lika sugen på att skriva idag som igår! Jag tror att min hjärna försöker bearbeta saker i mitt liv. Mina känslor går upp o ner hela tiden.
Jag känner mig en aning frustrerad så här tidigt på morgonen och det har med att jag stör mig äckligt mycket på de så kallade vänner jag har…! Vad är en vän? Vad är en vän till för? Jag har dragit ett sträck, slutat höra av mig till människor som faktiskt ALDRIG hör av sig till mig. Jag kommer inte SMSa på helger o fråga om de ska med ut på roliga events eller fester. Varför? Jo, för personerna hör ju aldrig av sig annars. Och om man läser detta och sen får för sig att höra av sig, så fuck off! Jag behöver inte detta..!

Man behöver inte prata varje dag, men om du märket att det är bara en person som hör av sig hela tiden och den andra hör inte av sig, då är det inte riktigt vänskap!

Min vän Tegel är ett bra exempel, vi pratar kanske 6 ggr om året, vi är jätte bra vänner, vi ses typ aldrig, men dessa 6 ggr vi ringer varandra per år är från båda hållen. Sen följer vi varandra på nätet och gillar varandras saker. Hon är och kommer förbli en av mina närmaste vänner för att jag vet att jag alltid kan höra av mig till henne om det skulle vara något. Men vi pratar knappt i telefon…! konstigt. Men hon är dock en person jag känt i all evighet och har en annan relation till! Fan, måste åka ner o hälsa på henne snart.

Hur som, är trött på den ytliga vänskapen, människor som bara hör av sig när de behöver något eller inte har något annat o göra.  Men det får man väl räkna med i denna bransch. Därför fortsätter jag jobba och ha typ ett socialtliv samtidigt. Men det är knappt 1 år kvar tills jag får börja om från början! Nytt liv!

Men jag är tacksam över de vänner jag har, är själv jävligt dålig på att höra av mig. Men när jag jobbar med 4 jobb och gör det dag som natt så kan det ibland bli svårt o höra av sig. Det kan gå dagar innan jag ens ringer min familj! hahaha

Skönt o få skriva av sig! Piiizzzz!!

Dagbok

Fuck this shit!

2 september, 2014

Ibland, speciellt om nätterna kan jag få så mycket känslor och tankar att jag knappt vet vad jag ska göra av dom. Jag har sedan liten lärt mig att skriva vad jag känner för stunden och där med alltid, sen jag var extremt liten skrivit dagböcker. Jag skriver exakt det jag tänker och jag får verkligen ut allt då. Jag har lättare att skriva en att prata med människor. svårt o berätta saker. personliga saker.

När man har gått igenom riktigt sjuka grejer och varit med om saker som vi Svenskar inte får prata om eftersom det är så hemskt att andra personer knappt vet vad de ska ta sig till. då får man istället lust att skriva om det.

Jag har fortfarande inte lärt mig att prata om mina värsta händelsen i livet. När jag får bilder i huvudet så kan jag blir så ledsen att jag blir så arg att jag försöker fly från bilderna. Jag försöker intala mig själv att det inte har hänt, att det bara var en dröm. Men tänk er själva, ni förföljs av en händelse, en händelse som är så hemskt att tanken av den skapar ångest, panik, rädsla…….!
Jag kommer att påbörja en Behandling som heter DBT, den kommer att pågå i nästan 1 år. Har aldrig varit så rädd inför detta som jag är just nu. Samtidigt är jag otroligt glad över att få börja på denna behandling. Jag kommer äntligen att få lära mig att handskas av de hemska bilderna när han gjorde allt det där mot mig! Jag har inte heller några nära vänner som jag kan prata med om dessa saker. Det är kanske därför min mamma är den som jag ältar hos. Bara av att skriva det kan kännas jobbigt, men det är viktigt att få ut känslorna. Det är bra att gå emot det jobbiga, att handskas med rädslan. Om jag inte hade gått emot min rädsla hade jag inte levt idag. Jag hade inte suttit här framför min dator i min lilla lägenhet med hög musik på. Jag är tacksam över de val jag gjorde i livet, att jag inte fortsatte med att dränka mina sorger med droger o alkohol. Detta år är de första året i mitt liv som jag verkligen mår bra, att allt går riktigt bra för mig.  Och så här vill jag leva. Visste inte ens vad lycklig var när jag var liten. Jag älskar att skriva när jag har dessa känslor. Det är då jag kan dela med mig av saker i mitt liv!

Att vara lycklig är det bästa som hänt mig, den känslan man har varje dag. Jag vill känna det varje dag. Men varje gång jag får en lyckorus blir jag så rädd att jag tror att den ska försvinna lika snabbt, vilket den inte gör, lyckan sitter kvar i all evighet.. En vana som följt med mig som liten, för jag visste att hände det något bra så skulle det hända något jävligt dålig som liten. Shitt, den där ångesten, klumpen i magen, den känslan bar jag på i 22 år! Det tog mig bara 8 år att få bort klumpen i magen. Men jag är inte klar en. Mycket kvar att jobba på.

Tack gud att jag har min mamma, syster och brorsan. Hade aldrig överlevt utan dessa tre människor. Dom tre har ALLTID funnits där vid min sida. Vänner har alltid kommit o vänner har alltid gått. Men dessa människor har funnits där för mig.

Har du aldrig blivit sexuellt utnyttjad, våldtagen, sett någon dö, självmordsbenägen, kommit från en destruktiv familj m.m så kan du aldrig förstå vad någon annan går igenom. Att prata med någon, berätta om saker man varit med om till någon som aldrig ens varit i närheten av det förutom sett på tv kan ALDRIG förstå! Där av, jag kan inte prata med mina vänner om saker som hänt mig. De kan inte riktigt förstå vad man menar. Därför tycker jag att de som jobbar med ungdomar som har varit med om saker gör ett så mycket bättre jobb ibland. Vi vet!

Jag är en otroligt känslig människa, men riktigt ärlig! Det ni läser i bloggen är väldigt ytlig. Sen kommer dessa inlägg som är 100% om mig som person, där ni får ta del av mitt liv. Där ni får lära känna mig lite bättre.

Jag kan reagera starkt på saker, men jag har nu fattat varför. Det är inte för att jag har ADHD som gör att jag är med aggressiv, det har med saker jag varit med om som liten som jag inte fått jobbat på och känslor jag har. Nu vet jag och nu kan jag göra förändringar. Det känns bra.

Nu ska jag sova! God Natt på er!

 

Hip Hop, Internationell Musik

Lägg ner din musik

2 september, 2014

Varje gång jag hör något nytt från Soulja Boy får jag ont i huvudet. Han hade verklien 1 bra låt som även blev hans ända hitt. Det fanns 2 låtar till som jag gillade, men den senaste tiden har han släppt sjukt dåliga låtar. Han borde sluta rappa o göra något annat. För det här låter inte bra. Musiken är lika dålig som hans video! Nej, detta gillas INTE!

Hip Hop, Internationell Musik

Ray J – ATM ft. Dria, Migos

2 september, 2014

Jag har börjat gilla Ray J igen. Jag gillade honom mycket mer när jag var yngre, sen tappa jag intresset för hans musik. Men nu, nu börjar jag få tillbaka intresset och hans musik börjar bli bra igen! Ny video med Ray J. Denna ska jag ha i min setlist så att jag kan spela den på klubb!

Internationell Musik, Nyhet

Dancehall remix by duvetinte

2 september, 2014

Som jag skrev igår spelade jag in massa grejer och en sak jag blev sjukt nöjd med va detta. Just denna bit. Först börjar jag med Big up och sen sätter jag på TOK, men jag testade något nytt att köra Lumidee samtidigt och mixa ihop dom. Jag har alltid varit fascinerad av de som kan sätta på två låtar samtidigt och att det låter bra. Så jag testade igår. Blev sjukt nöjd. Filmade aldrig utan jag spelade bara in ljudfilen. Men ni får en video. Dela gärna med er av era åsikter.

Trak:

Låt 1: Shaggy & Reggae-Rayvon – Big Up
Låt 2 & 3 Samtidigt:
TOK – My Crew My Dogs
Lumidee – I’ll Never Leave You (Uh-Oh)

Dagbok

God Natt

1 september, 2014

Dax för mig att sova, men sitter just nu o tränar en massa samtidigt som jag spelar in på mp3. Det är bra för mig att lyssna vad jag gör i efterhand och plocka det jag blev nöjd över. Det är så jag lär mig. Men på onsdag ska jag få lära mig lite mer av en vän.

 

929214_1517867698425677_76684889_n

På lördag ska jag till East med min favvis och äta Sushi. Ska bli sååååå jävlaaaa kul! Har en fet vecka att se fram emot. Men nu ska jag nanna kudden. God natt på er! Imorrn blir det träning efter jobbet och en hel del träning med skivspelaren.