Nyhet, Tävling

Tävling: Apollo Brown with Ugly Heroes + Barrel Brothers

1 september, 2014
jpg1

I Samarbete med Yes! in Concert

Vinn 2 listplatser (biljetter) till Apollo Brown with Ugly Heroes + Barrel Brothers 4 Sept på Fasching

För att tävla måste du vara 18 år!

Gör så här:

Skicka Telefonnummer, Namn & Efternamn + Ålder till tavling@duvetinte.se

Tävling avslutas Onsdag 3 Sept tavling@duvetinte.se

Thursday 4 September
Fasching, Stockholm
23:00 – 03:00
Get them tix at www.fasching.se
Age 18 år

Event

Dj Capo + LöstFolk + Melika Duvetinte

1 september, 2014
10556987 869353576428724 4011825636840258246 o

Yes yes, på fredag ska jag spela skivor tillsammans med Dj Capo. Live show med LöstFolk! Ska bli super kul! Är jätte glad som får vara del av detta! Länge sen man var i Jakan.

Dagbok

Måndag

1 september, 2014
IMG 1427

Måndagar, jag kan gilla dom ibland. Men idag gillar jag inte måndag eftersom jag är trött som F A N ! Har dock inte så mycket planer efter jobbet. Ska nog gå o hända lite och sen spela lite musik här hemma och träna! Känner att jag behöver träna mer. Det är så jävla bra att man kan spela in på Serator för då kan jag lyssna efter o se vad för miss jag gjort och vad som var bra!

Det är jätte svårt och mycket konkurrens när det kommer till DJ, iallafall som jag märker. Det är inte så att någon öppnar sina armar o säger ”kom jag ska hjälpa dig” ”jag ska fixa massor av spelningar” Nej nej. Jag måste be folk om saker. Tror nog det är därför jag gör allt själv, kontaktar folk själv, sitter hemma o tränar. Kollar massa videos. Jag går den hårda vägen. Men tur nog så har jag en bekant som faktiskt hjälpa mig. Vi ska ses på onsdag och då ska han lära mig bl.a att scratcha. Det ska bli super skoj! Längtar! Härligt med människor som vill dela med sig av sin kunskap. Nä nu ska jag fixa lite grejer inför dagen. Ha det bäst.

 

 

 

 

Hip Hop, Nyhet

Dj session med duvetinte trap musik

31 augusti, 2014

Här är en ca 3 min kort video med lite skön Trap musik som jag mixade ihop. Själva videon är 17 min lång, men jag orkade inte gå igenom hela tiden. Har dock en ljudfil på 10 min eller liknande som jag funderar på att slänga upp på bloggen. Men en så länge får ni se och höra när jag tränar här hemma. Brukar spela in direkt på datorn, men denna gång filma jag.

Jag kan aldrig stå still när jag Djar och här tycker jag att jag stod rätt still, brukar vara lite galnare hehe.

Kommentera gärna med vad ni tycker och om ni vill ha mer osv…!

 

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Denz – Jetski

31 augusti, 2014

När Denz gästade Pato Pooh fick jag upp ögonen på Denz. I somras uppträdde Denz på min B-day party som jag hade. För en tid sen släppte han låten ”Jetski” som jag verkligen älskar. Nu har han släppt en video till låten.

Jag gillar videon, men jag tycker den är lite löjlig. Vet inte om den ska vara rolig eller helt enkelt löjlig. De e vad jag tycker om videon, men låten i sig är jävligt bra!