Dagbok

Ingen bra känsla

13 oktober, 2014
10727642 593969597379593 693283188 n

Jag måste be om ursäkt för att jag inte bloggat något sen i fredags! Men det har vart en riktig dålig helg. Jag har verkligen inte känt mig bra på något sätt, gamla och jobbiga känslor kom upp under helgen som gjorde att jag mådde piss.

Idag har jag inte ens orkat ta mig till jobbet för att jag mått dåligt. Men ibland är det OK, jag  styrs lite av känslor och då kan de bli så här! Jag glömmer alltid bort varför jag känner på ett viss sätt, men igår satt jag och skrev ner exakt allt jag kände. Jätte bra ide att göra så. Kommer göra det varje gång jag känner mig låg. Det blir bättre att läsa dom dagen efter och sedan kunna reflektera och se vad var det som hände, om det är samma känslor varje gång.

Det värsta av allt är att helgen påminde mig om något jag aldrig vill känna, något som jag undervikt i många år. Påminde mig om situationer som jag en gång i tiden var i. Det är nu jag ska gör saker som får mig att bli glad, men jävlar vad svårt det. Fast det går, det går om man vill. De gäller bara att påminna sig själv om vissa saker.

Ska försöka städa lite och laga mat, meditera typ samtidigt! De borde väl fungera. Det är en ny vecka och jag ska försöka göra det bästa av hela veckan. Jag är jävligt bra på att stöta bort människor i min närhet och jag är sämst på att be om hjälp! Igår mådde jag så dåligt och ville verkligen inte var själv, men jag vägrade typ fråga om hjälp eller sällskap. Jag måste lära mig att hantera detta själv, för det kommer alltid vara jag själv som ska leva med detta. Men idag får jag lite sällskap av den ända personen jag känner själv att jag vill umgås med. Svarar inte i luren heller på samtal, orkar inte! Speciellt när jag vet att det är folk som vill kolla läget, bara jobb samtal jag tar emot. Brukar oftast åka till min moder, men idag känner jag inte för att göra det.

Men nu ska jag försöka fixa till här hemma och laga mat. Känner mig en aning bättre.

 

 

Dagbok

En intervju med Kid Ink

11 oktober, 2014

IMG_0851.JPG
Såååå….!!! Jag träffade Kid Ink idag! De e fan ta mig helt jävla sjukt!! Men min bild av honom bara sjönk! Fan va tråkiiiig han va! Gjorde en intervju med honom idag och jag fick inte alls någon respons från honom. Blev en snabb o kort intervju, knappt en intervju! Han va inte alls på humör för att prata kändes det som! Jag var sjukt nervös och han var bara tråkig!
Men de va kul o träffa honom!! Och spelningen var riktigt bra! Fan vad bra han var live! Jävligt bra live!
Nu e jag på väg till min sötnos! God natt!

Hip Hop

Äntligen

10 oktober, 2014

Idag är dagen då jag ska träffa Kid Ink! Det är helt sjukt att jag ska få sitta och prata med honom. Även göra en intervju med honom! Har förberett massor av feta frågor. Jag kommer vara mer personlig och prata mer om personliga saker. Som alltid!

Kommer dra med mig Elisa när jag ska göra en intervju med honom, känns bäst så! Ååå så glad jag är!

Jag ska stå längst fram på spelningen och bara njuta har jag bestämt! Hoppas även på galler mellan scen och publik, för då får jag fota på bästa sätt.

 

Tävling

Tävling: Listplats till Mosebacke

9 oktober, 2014
10701932 10152314857376230 5753413114050198480 n

Goda nyheter! Jag spelar på Lördag, på Mosebacke! Jag börjar min kväll på Mosebacke och kör mellan 21:00-23:00 Sedan ska jag vidare, men jag tycker att ni alla ska komma och festa med mig på plats! Jag har valt att värma upp kvällen med FET hiphop! Gammalt som nytt, Svensk som amerikansk.

Och därför har jag bestämt att jag ska lotta ut två gästplatser till denna feta kväll med två av mina favorit artister! Och det BÄSTA är att ni kan komma tidigt och höra mig spela!

Hur tävlar man?

Maila ditt för och efternamn till tavling@duvetinte.se och du har chansen att vinna listplats till dig och en vän!

 

 

DENZ – Live!
PATO POOH – Live!
Yes! Supreme Soundsystem featuring Dj Jayzon + Ricki Ross + Dj Gorgeous

Lördag 11 oktober
Mosebacke, Södra teatern
20 år
Dörrar 21:00 till 02:00
Mer info på www.iloveyes.se

Dagbok

intervjuer och skoj på G

9 oktober, 2014
DSC00816

Godmorgon!

Jag glömde o berätta att jag var hos Kingsize här om dagen på möte! Tror det kommer bli så att jag kommer vara på möte med dom lite då o då. Vi har planer på G! Och jag kommer nog bli mer involverad i Kingsize. Förhoppningsvis gör jag min första och största intervju imorrn. Skickade även ett mess till Hopsin om att få göra en intervju med han också.  Men vi har även en långsiktig plan ihop och det känns faktiskt rätt kul, något jag länge velat göra.

Älskar att jag har en sån bra kontakt med dom, funkar skit bra! Men det är mycket skoj p G!

Och min blogg, den kommer få en sån uppdatering att jag tror folk kan bli helt ställd. De kommer hända saker inom en snar framtid och min blogg kommer ändra stuk helt!

Idag ska jag till Ametist för att mitt fina Crew från löstfolk ska vara gäst där efter ska jag på bokreleas fest en stund. Drar med mig Erica eftersom min sötnos inte kunde följa med. Finns inte så många vänner som gillar o gå på sånt, tur att Erica typ aldrig bangar på att gå på sånt. De e ju en av de roligaste grejerna som hiphop bloggare. Att få gå på roliga saker.

Ikväll lär jag väll sitta och spela GTA och skypa med min sötnos. Det känns som om det börjar bli en grej, att vi sitter och skypar samtidigt spelar vi. För om jag ska vara helt ärlig så är det inte lika kul och sitta o spela ihop, för båda kan inte köra samtidigt. Därför är detta perfekt sätt att köra. Båda älskar GTA, så de blir timmar av spelande.

Nä, men nu ska jag fixa lite fler blogginlägg innan jag drar till jobbet! Ha det gött

Ps. Jag e fett sugen på att fixa till håret så det blir långt igen! Så snyggt!

 

 

Dagbok

Natt bloggar

8 oktober, 2014
10645243 10152668420125865 5847086626019075192 n

har blivit många sena nätter för mig och det är helt ok ibland. Idag har det vart en helt ok dag, mycket som händer i mitt privata liv, saker som varit väldigt oplanerade. Blev inget bloggande idag, Var hos min sötnos igår och sov över där. Hängde med han o hans kompisar igår. skit kul. de skapade musik och jag satt och kolla på. Kreativa människor är helt jävla underbara.

Nu tänkte jag sova, har spelat GTA hela kvällen och skrattat som fan. Skype och GTA, bra combo. Imorrn ska jag på massa äventyr.

Juste, hade en jävligt nice Dj session med Elisa, kul och få lära andra små knep när man djar. och jag är ändå inte proffs.

Bloggar mer imorrn. Lovar!