Hip Hop, Svensk hiphop musik

Pap & Emblem ft. K.Sluggah & Chukk Rukkuz – Malmö standardPap & Emblem ft. K.Sluggah & Chukk Rukkuz – Malmö standard

24 oktober, 2012

 

Menas Music presenterar Pap & Emblem tillsammans med K.Sluggah & Chukk Rukkuz från gruppen Muddy Fatique. Låten kommer från Pap & Emblem’s EP Trilogi (EPsod2)

EPsod2 finns ute på Spotify & Itunes

http://open.spotify.com/album/7mpSrj4uiNATn3TTgwPBUP

https://itunes.apple.com/se/album/epsod-2-ep/id556002657

www.facebook.com/menasmusic

Dagbok, Personligt

Vad vet du om det?

24 oktober, 2012

elvytyspainelu 400

En sak jag undrar är, kan alla hjärt och lungräddning? Jag fick lära mig det när jag gick på kurs för typ 10 år sen. Då jag utbildade mig som 17-18 åring fick jag lära mig. Men jag har glömt bort exakt hur man gjorde. Man tröck ett par gånger vid bröstet sen skulle man andas in i personen osv. Sen är det små saker som man också måste tänka på.
Men hur många kan verkligen detta? Hur många vet vad man måste göra om någon tex får en hjärtattack? Tror inte det är så många. Förutom att ringa 112 finns det en rad andra saker man ska göra.
Jag tycker att det är super viktigt att kunna lära sig det, speciellt om man jobbar med människor. Till vardags är det också super bra att ha et i bakhuvudet ifall någon vid stranden håller på o drunknar.
Det jag tycker är sjukt bra är att det finns en stor affisch på skolan som jag jobbar på med exakta instruktioner om hur man gör, men där står det för barn mellan 8-10 år gammal.
Oftast får man panik när något händer med ens nära och det vet jag av erfarenhet, men om man lär sig vad man ska göra kommer man snabbt ur den där paniken. Jag tycket att alla människor borde någon gång få lära sig hur man gör. Kanske något dom borde lägga in under ens skolgång.
Det är något jag länge tänkt på ett tag. Jag är trots allt glad att jag fick lära mig under tiden jag utbildade mig på NFG.

läs mer om HLR här

Hip Hop, Internationell Musik

Come On A ConeCome On A Cone

23 oktober, 2012

 

En sak jag älskar med Nicki Minaj är att hon har sin egna stil och hon säger vad hon vill. Jag älskar verkligen den där attityden hon har när hon är med i videon. Det är som om hon äger allt o alla!  Spelar ingen roll vad folk tycke o tänker om henne. jag tycker hon är riktigt cool och hennes musik är överfet!

Är glad att jag både fotat henne live och sett henne spela! Det kommer jag göra igen, inte fota henne utan se en hel konsert!

Vad tycker ni om Nicki Mianj?

Lämna gärna en åsikt!

 

Hip Hop, Internationell Musik

CelebrationGame ”Celebration” ft. Chris Brown, Tyga, Wiz Khalifa & Lil Wayne

23 oktober, 2012

ååå Blir arg när jag inte kan lyssna på en specifik låt på Spotify! Så nu måste jag lägga in just den låten i min telefon o om jag vill lyssna på enbart den låten så måste jag byta spelare. JOBBIGT!

hahaha.

O nu får jag köpa låten typ. Men jag vill ju ha den på samma lista. Gud va jobbigt!

 

Tycker att de påminner lite om  Bone thugs. Låter bra i vilket fall. Bra samarbete, bra LÅT!

Låten finns inte o köpa. Någon som har låten som kan skicka den till mig? melika@duvetinte.se

Dagbok, Personligt

Från arg till glad på en sekund!

22 oktober, 2012

Helt stressad, eller vad säger man!

De här med titta på lägenheter är super kul men super jobbigt! Jag kan bli så arg att jag inte ens fattar varför jag blir så arg. Känner hur de kokar inom mig haha.

Jag föll för lägenheten som jag titta på i Tyresö, så jävla snygg! Både jag o mamma tyckte den var perfekt, men omgivningen var inte tillräckligt bra för mig. Jag som är rädd för mörk skog är tvungen o tacka nej. Kollade även upp vägen till jobbet o de skulle ta mig 40-50 min och de orkar inte jag med.

Mamma hitta en lägenhet i Skärholmen. Först skratta jag och när jag fråga varför gav hon mig de förslaget var för att hon tyckte det var bättre en Tyresö och för att jag känner många som bor runt om kring. Hon har helt rätt. Jag har massa kärlek för Skärholmen och massor av roliga minnen.

På söndag ska jag titta på lägenheten.

från att tappa hoppet till att få upp hoppet. Jag är inte arg och jag har inge ångest! HÄRLIGT!

Men är lite ledsen, min bror åker till Iran imorrn under dagen och kommer att vara borta i en månad. Kommer bli så jävla TOMT! buhhuuuu!

291138267823032077 7766872