Dagbok, Personligt

När jag bjuder på något extra!

26 oktober, 2012

Jag älskar verkligen när folk tar mig seriös när jag verkligen inte är det. De roliga är att de märks att jag driver som bara den. Jag vill att folk ska få ett gott skratt! Detta är bara ett exempel på hur störd jag ibland kan vara när jag har tråkigt! Märks det att jag jobbat med mellanstadiet? Hahah

20121026-094054.jpg

Hahah får ett gott skratt och ett skratt förlänger livet, om det var så man sa.
Man måste VÅGA bjuda på sig själv och ha kul!

Foto

En lovande framtids fotograf! This is me!

25 oktober, 2012

Som ni vet har jag varje torsdag en fotokurs på mitt jobb med ett par elever mellan 10-12 år. För ett par veckor sen fick de testa och ta bilder på mig för att sedan redigera och en av eleverna redigera en bild på mig som jag blev  super nöjd över. Alla elever gjorde väldigt fina bilder, ska se om jag kan lägga upp flera bilder. Men denna älskar jag. jag ser rätt så ball ut hehe.

Kanske lägger upp fler idag när vi har kursen. Idag ska vi ta bilder på stenar och papperskorgar och göra konst av det!

ljus melikaljus melika

Foto, Pressbilder

Senaste fotojobbet, 2 klara bilder. Rhymes & Riddim

25 oktober, 2012

 

Jag hatar verkligen Photoshop och därför jobbar jag sällan med det när de gäller bilder. Jag har absolut inte den tålamodet att sitta och pilla på en bild. De finns bara några enstaka saker jag gör på de programmet. Annars sitter jag och jobbar med Lightroom. Men i helgen ska jag få lära mig lite mer.

Det jag tycker mest om att göra är att jobba med färg. Så när jag fotar någon vill jag inte göra baby hy eller göra någon smalare haha. Utan jag kan ta bort en finne om man fått de o fix till lite. Men annars jobbar jag med färg.

Första bilden är redigerat med både programmen och den andra är med lightroom och där satt jag och lekte med en bild som jag egentligen inte tänkte använda.

Den första bilden gillar jag sjukt mycket, är super nöjd med den. Men det tar tid att redigera. 40 min per bild om man ska sitta med båda programmen o göra vissa ändringar osv.

DSC09621 2 3DSC09587 2 2DSC09621 2 3DSC09587 2 2

Dagbok, Personligt

Jobba, Visning och Ken Ring spelning!

24 oktober, 2012

Tänkte att jag skulle ta och sova nu. Det har jag tänkt på i en timma. Ska på visning imorrn efter jobbet med min mamma! Tänkte kolla på lägenhet i Skärholmen. Tänk er mig bo i förorten, hur nice skulle de inte vara!

Jag älskar skärholmen. Känner mig hemma där.

Imorrn ska Ken Ring ha en spelning inne i stan. Fick en inbjudan dit och det är självklart jag ska gå dit o mingla. Ser fram emot och få höra lite nya låtar. Detta evet är tydligen bara för de som fått inbjudan.

Ska ta så mycket bilder det bara går.

God natt på er alla fina läsare. Ni är bäst! Fast de vet ni väll reda?

IMG 6949

Foto

Tror du på dig själv? Working

24 oktober, 2012

Det här med att tro på sig själv. Hur viktigt är det på en skala 1-10?

Jag har aldrig varit så självsäker i något som detta. Att blogga, fota och jobba med exakt det jag gör! Jag vet att jag är bra på det jag gör och jag vet att jag kan om jag vill och det går så länge jag tror på mig själv.

Jag var den där tjejen som aldrig trodde på sig själv. Idag är jag 100% säker i det jag gör.

 

309408795239204391 7766872

Sitter just nu och leker med lite bilder som jag tog i Borlänge och jag blir verkligen NÖJD med de bilder jag tagit! Jag blir stolt över mig själv! Jag gör flera saker samtidigt men jag är så fokuserad. Nu behövde jag ta en paus och visa er vad det är jag gör just nu!

Har glömt bort och äta. Ska göra det strax.

Jag lägger väldigt mycket tid i mina bilder och jag lägger mycket tid på de jag fotar! Om det är något jag lärt mig är det att ha en bra kontakt med personen man fotar eftersom han/hon ska kunna vara bekväm framför kameran. Jag har en så länge bara hört att jag är skit duktig, snabb och fokuserad!

I helgen ska jag ha ett skype samtal med en fotograf som bl.a följt med New Boyz och fotad. Han ska visa mig lite tips o trix. Kul och få lära sig lite nya saker från proffsen.

 309408795239204391 7766872

Event

Nästa år är planerad!

24 oktober, 2012

blast fetivalen poster

Jag har sedan en tid tillbaka vetat att det planerats stora events i malmö. Men exakta datum har inte varit lätt att få veta förens igår! Idag fick jag också det bekräftat att jag kommer att åka ner till malmö och fota detta STORA event! Ska bli super kul och få se Bone thugs igen. Jag hoppas verkligen att de andra från gruppen kommer och att de har med sig sin Dj! De finns en hel del bra akter på listan och det lär dyka flera.  Jag undrar vilka som kommer att battla. Det är hur långt kvar som helst till detta event, men ska man satsa stort kan man väll lika gärna börja göra detta nu.

Boka in dessa två datum!