Hip Hop, Internationell Musik

Nicki Minaj släpper video till Freedom Nicki Minaj – Freedom

20 november, 2012

Jag älskar Nicki Minaj, hela hon är grym! En av de artister jag verkligen tycker om och jag är glas att jag sett henne live!

Men det jag älskar är att hon släpper videos hela tiden! Hur bra är inte det? Hon kommer med något nytt hela tiden och det gör så att man inte tröttnar på de hon släppte innan eftersom man knappt hinner lyssna sönder något innan man får en ny låt.

Vad tycker ni om Nicki Minaj? 

DuVetInte TV, Hip Hop, På Scen

Tre videos, tre händelser, tre låtar med Chris Brown!

20 november, 2012

Ljuseffekterna var inte dåliga, publiken var inte alls dålig! men denna låt var ingen vidare från Chris Håll! Jag älskar Turn up the music, men nu kommer jag bara få dåliga bilder i huvudet!

En offentlig människa har otroligt mycket makt och de kan påverka som bara den. Att Brown börjar röka där i början av videoklippet och sen kör nästa låt och avslutar med att bocka och buga gjorde mig, som är ett fan av hans musik till besviken!

Det som störde mig i det hela var att det fanns små tjejer i publiken som faktis påverkas av detta! Kunde dom inte ha höjt åldersgränsen en aning om sånt här händer? Det är ju inte så att Snoop uppträder för små 13 åringar utan hans senaste konsert var 18+ och den var riktigt bra! Fast jag ska inte haka mig in på det. Jag har sett värre saker! Jag fatta bara inte vad budskapet med det hela var.

Men danserna var så jävla grymma! Filmade inte så mycket under kvällen. Ville mest kolla in allt! Men dansarna, oj oj oj vad dom kunde dansa. Brudarna var ju sjukt galna! Woow!

Sen liten har jag gått på konserter och live spelningar påverkar mycket väldigt mycket. Men jag kommer alltid att hålla Chris Brown’s första spelning som minne  och jag kommer fortsätta lyssna på hans musik.

Turn up the music

 look at me now

beautiful people

Foto

Bilder från Chris Brown konserten!

19 november, 2012

Jag vet inte om det är bara jag, men jag HATAR artister som inte har någon kontakt med sina fans när artisten står på scen!

Idag blev jag SJUKT BESVIKEN på Chris Brown! Jag älskar hans musik, han är riktigt jävla bra  när det kommer till hans låtar, men idag blev jag super besviken. Jag hade förväntat mig att han skulle köra någon gammal låt som tex run it eller Kiss Kiss! Men istället körde han de senaste och kanske någon enstaka nygammal låt.

En timmas Show och kontakt med publiken? de hade han inte alls! Jag hörde inte ens han säga, Hej, hur mår ni, kul och vara tillbax eller något. Utan han började med att typ showa och mitt i hans uppträdande säger han ” är detta en dröm, är jag i stockholm, Finns du på riktigt, och du, och du?” osv.

Han gick knappt fram till publiken, han rörde inte ens vid sina skrikande tjejer. Det är sånna här små saker jag kan se och störa mig på medans andra inte alls håller med mig.

Dansarna fick mer uppmärksamhet från mig en vad Brown fick. Dom var as grymma. Utan Dansarna hade konserten varit sämst! Själva showen var rätt ok, han dansade och hade sig på scen. Trots att det var väldigt lite folk lät det som om det var en fullsatt publik.

Tjejerna skrek som galningar!

Jag stod längst fram och njöt av låtarna och dansen. Det som jag inte alls gillade var hur han i slutet tänder en ”joint” eller vad det är och man hör en röst som säger ”nej chris gör det inte” och där efter kommer det upp en massa weed låtar och han bara röker! Hur bra är detta på en skala? så unga människor i publiken? asså jag vet inte.

Jag hade nog för höga förväntningar, men det var en för kort show och ingen kontakt med publiken. Jag fick en känsla av att han var arg på Sverige.

Men hans flört och handen mellan bena fick tjejerna att skrika!

Fast ska jag vara ärlig? jag hade gått på hans konsert om han kom igen och det är för att jag vill se mer utav dansen och höra låtarna!

 

Dom hade byggt scenen väldigt bra och danserna var riktigt feta. De kan jag inte neka. Han vet hur han ska röra sig på scen! SNYGG!

Han avslutade hela grejen med Turn it up. Bockade och bugade och sen gick han av!

Man ba hallå, vafan? va de allt? Var det verkligen ALLT du kunde ge?

Han första konsert på Berns var riktigt bra, han drog upp tjejer på scen.

Jag är inte den som recenserar sånt här, men har mixade känslor. Måste nog smällt de hela. Fler videos kommer upp!

cb2012

Mitt största mål

can be alonecan be alone

19 november, 2012

 lately I’ve been hard to reach
I’ve been too long on my own
Everybody has their private world
Where they can be alone

– Eminem

DSC03962 ps

 lately I’ve been hard to reach
I’ve been too long on my own
Everybody has their private world
Where they can be alone

– Eminem

DSC03962 ps

Dagbok, Hip Hop, Personligt

3dje gången gillt? Chris Brown

19 november, 2012

Helt sjukt att jag för tredje gången ska få se Chris Brown! Detta blir min första konsert utan att jag ska fota. Jag har inge fotopass och därför kommer jag inte ta med min kamera. Det ska faktis bli kul, men väldigt konstigt! Jag såg han första gången när han spelade på Berns. Tror det var 2008 och andra gången han var här träffade jag honom på en klubb och fick en kram. JA jag vart SUPER glad! hahah. Vadå de e väll ingen fel. Tänk er själva om Chris Brown eller någon annan artist som ni gillar ger er en kram eller pratar med er. haha

Och ikväll ska jag gå på konserten tillsammans med en barndsomvän som bestämde sig att ta med mig ikväll.

Ja, jag är fortfarande en vanlig människa med vanliga känslor! Kommer aldrig sluta uppskatta artister, eller inte bry mig när jag träffar någon. Jag blir super glad. Speciellt om musiken har varit en stor påverkan i mitt liv!

När Chris brown släppte Run it var jag fast. Jag har lyssnat på honom sen första skivan, typ runt 06! Och sen dess har jag lyssnar på hans musik, det är en typiskt Melika musik. mhmm!

Men så känner jag för en del Svenska artister, så som Ken Ring! Kan alla låtar, lyssnat sen jag var 13-14 år. Jag älskar hans musik och kommer alltid göra det!

Jag gillar och uppskatta och faktis säga det. i fucking love it!

 

chris br
chris br