Foto

Mitt nya projekt

22 november, 2012

Just nu planerar jag en jätte projekt för mig själv! Jag vill se om jag kan få mina idéer på kort. Jag har två tjejer som vill bli fotade. Den ena tjejen är en vän till mig och den andra tjejen är vän till en vän. Två helt olika tjejer från helt olika världar. Perfekt!

Jag vill därför att bilderna ska bli motsatta. Kommer inte berätta i detalj eftersom inget är klart. Hittade lite bilder på nätet som jag kommer använda som referens men samtidigt finns det små saker på varje bild jag vill ha. Kan va allt från smink, hår, uttryck osv…!

Jag berättade tidigare att jag är medlem på en sida som ger videokurser på de mesta inom fota. Varje kurs är ca 3 timmar och jag tycker det är sjukt intressant och se. Just nu går jag igenom fotostudio, men det har jag redan berättat till er. Tycker dock det är lite segt eftersom mitt internet är överdrivet segt just nu! Rekommenderar INTE mobiltbredband!

Som sagt, jag jobbar jätte segt med detta eftersom jag vill att allt ska vara perfekt. Samma sak med resterande människor jag fotad.

Jag börjar här och kommer utveckla detta till något helt annat! Så hypad!

page1

DuVetInte TV, Hip Hop

Jag och musiken! Norlie & KKV

22 november, 2012

När man ser tillbax på saker man gjort tidigare så kan man inte hålla sig för skratt, speciellt när man tror att man är skit bra!

Denna video filmade jag för kanske 2 år sen och jag undrar vad jag tänkte på när jag klippte detta…!

Jag älskar denna låt från Norlie & KKV, vi hade verkligen as kul när vi spelade in detta. Massa häng i studion och ett gott skratt.

Denna filmades under en resa genom hiphop sverige! Trots att den blev som den blev är jag otroligt stolt över att jag tog mig runt södra sverige filmade ca 80 artister och sen klippte ihop det jag kunde trots att jag studerade, jobbade och bloggade! Vem fan gör en sån grej? inte är det väll du? Jag är otroligt stolt över det jag kunnat bidra till musken.

Musiken är en av de viktigaste sakerna i mitt liv! Så enkelt är det. Musik är mitt liv!

Därför är det kul och se videos som denna. Man har utvecklats!

Klicka på  En resa genom hip hop sverige: Norlie & KKV ifall inte det kommer upp en video!

Hip Hop, Svensk hiphop musik

SmoJo – FlySmoJo – Fly

21 november, 2012

 

http://twitter.com/RIFAsmo – #FLY – http://facebook.com/RIFAsmo

Den nya låten ”Fly” är i vanlig ordning producerad av Jewoit Enterteinment och är en av de mörkaste låtarna som kommit från Idianen Studios. Fly representerar en av de sämre perioderna i SmoJos liv och rapparen tacklar allt från sina relationer med vänner och familj till relationen med den ständigt återkommande växten i hans liv.

Låten kommer inom kort att ligga på Spotify och iTunes..

År 2013 kommer fler låtar, fler videos och fler samarbeten med Ri-Fa men framförallt kommer ett efterlängtat album från SmoJo.

Hip Hop, Svensk hiphop musik

I Love you Carlito!

21 november, 2012

Nu tror säkert folk att jag är helt kär i Carlito, men NEJ det är jag inte hihihih! Utan jag älskar denna låt! Ville bara se hur folk skulle reagera med att skriva de där som rubrik haha!

Men seriöst, hur bra är inte denna video? Hur bra är inte denna låt?

Carlito är en av dom som alltid släpper något galet. Han har alltid något att säga! Något viktigt! Som Mohammed Ali!

Det gillar jag.

Men seriöst, jag vill ha mer från Carlito. Det känns som om han kommer, släpper något as fett och sen förvinner ett tag. Det gillar inte jag alls.

Carlito, kan du inte släppa en ny låt en gång i veckan? 

Håller ni inte med? En ny låt, en gång i veckan i en månad? du skulle göra mina veckor!

 

Dagbok, Personligt

De kliar i fingrarna!

21 november, 2012

Just nu känns det som om jag inte får något gjort och det är en väldigt jobbig känsla eftersom jag egentligen vill dela med mig av allt jag gör.

Jag går på en sk fotokurs via nätet och mitt internet är inte de snabbaste vilket gör att alla videos laggar. Sjukt störande när jag kollar på ett avsnitt. kursen är nästan tre timmar lång och det tar mig längre tid. Eller just denna kurs med ljussättningen tar 3 timmar. Nästa del är en viss typ av retuschering.  På Söndag ska jag fota SamBoii och kanske Adam K. Vill lära mig lite mer till dess.

Sen när jag har gått klart på dessa två kurser kan jag börja jobba igen. HÄRLIGT!

alla

Men den som sa att jag hade ett lätt jobb har fel, detta är inte ett riktigt jobb, detta är en Hobby. Något jag gör vid sidan av mitt riktiga jobb!

Och vet ni vad, jag älskar detta!

 

Dagbok, Personligt

Vem e du som ska säga vad som är rätt och fel?

20 november, 2012

Jag kan verkligen fastna i helt onödiga diskussioner. Verkligen onödiga! Och nu kanske jag skriver en text som kommer vara huller om buller!

Men ibland blir jag  förbannad på människor som verkligen inte kan ta något med en nypa salt! Dom tar allt på blodigt allvar och sen ballar det ur.

Jag loggade in på facebook och såg en kille ta en spegel bild där han spände på sina muskler och det fick mig att skriva

På gud, sluta klaga på alla brudar som lägger upp lättklädda bilder på sig själva! Killar är ju fan ta mig likadana. De lägger upp halv nakna bilder, spänner sig och gör gud vet vad framför kameran! Men DOM KLAGAR NI INTE PÅ VA??? exakt. tänk på det istället. HAHAH! Jag kanske inte vill se dina bilder när du spänner dig och visar din kropp! Ni visar ju bröst lika mycket som tjejer. Det är ju för fan BRÖST! det är mänskligt, normalt. ALLA har. Vissa har stora, falska, äkta, små eller inget synligt! Och ska vi börja diskutera rumpa? Vafan, ni har väll sett era egna? Adam och Eva hade löv. Förr i tiden så hade dom bara något som dölj de som fanns mellan era ben! 

HAHAH jag var bara tvungen att skriva detta! Människa som människa, kön som kön! så killar sluta lägg upp halvnakna bilder. HAHAHAHA :D

Budskapet med detta är lite av att alla klagar på att tjejer lägger upp lättklädda bilder men ingen säger att killar borde sluta lägga upp bilder när dom är i boxer eller så. De e väll också lätt klädda bilder? fast på killar!

Rätt ska vara rätt.. Jag blir lite trött på detta. Och ta INTE detta fel, men ibland kan jag bli så jävla trött på hur invandrare kan bete sig, då menar jag den mentaliteten som dom har när  det gäller kvinnor! förlåt, jag var tvungen o skriva det!

Jag är fan ta mig inte feminist, kommer aldrig att bli det.  jag tror inte på sånt där. Jag är MELIKA! Utan jag vill bara att alla ska behandlas lika. vi har skapats på detta sätt, vi är män och kvinnor. Men bara för det betyder det inte att män ska vara starkare eller kvinnor ska vara bättre.

Jag behandlar mina elever lika, tjej som kille, diagnos som diagnos, människa som människa! Ingen ska få vara mer speciell en någon annan, alla är lika men samtidigt olika.

Om vi går tillbax till statuset så kan jag berätta att det gick lite åt skogen. En snubbe fick dubbelmoral och skrev som om han var två helt olika människor. Den ena stunden var han trevlig och sen var han arg, han gjorde olika påhopp på mig och en av mina facebook vänner.

Jag tog ett ex som gjorde honom upprörd. Jag skrev att i Iran skulle inte det vara tillåtelse att män la upp halvnakna bilder på sig själv.  Jag tror att jag trampade på hans tår eftersom han skrev ”oj , Iran helt plötsligt … ska vi förhålla oss till Iran eller Sverige ? i Iran hade inte lilla västinfluerade DU varit accepterad . så nu lugnar vi oss”

Men varför skulle jag inte vara välkommen i Iran när jag är född där och förnyade mitt persiska pass för ett år sen? de tycker jag var lite märkligt. Han verkade provoceras mer utav det när jag skrev något liknande. För då skickade han mig länkar och sa att jag ljög. Men hur kommer det sig att jag har både persisk och svensk pass? Hur kommer det sig att min mamma var där för någon månad sen? hur i helskotta kommer det sig att min bror är där?

Tycker det var lite märkligt. Men där bytte han ämne och sen börja han berätta om sitt liv o hur han hitta mig!

Från en liten sak gick det över till något HELT ANNAT! Sen önska han att min framtida man skulle slå sönder mig bara för att jag var på Chris Brown konserten igår! JAA LÅT DEN FRAMTIDA MANNEN FÖRSÖKA LÄGGA ETT JÄVLA FINGER PÅ MIG!

Blir så jävla trött på människor som aldrig kan ta livet med en nypa salt! Här sitter jag, ensam hemma och pratar med en dator hahaha och får för mig att jag ska skriva något roligt. 50 personer gillar statuset, mesta dels tjejer och en kille som var väldigt konstig!

Han skrev i början att han väntar på såna bilder från mig!

Men MAJGOOD!

Bara för att allt ballade ur känner jag mer och mer fast vid de jag skrev. Jag tycker inte att det är OK att man slåss, men om en tjej pucklar på en kille rätt hårt och han måste slå sig ur så tycker jag att han ska göra det.  men jag tycker inte att en kille eller tjej ska slåss!

Jag vill lixom bara säga att kille som tjej, vi är människor. kroppen är naturligt. Vi ser olika ut. Vafan, de finns nudister eller vad de nu heter. Kan bli så jävla trött ibland!

Men jag tror så här. Jag är tjej, jag är FETT kaxig när det behövs och jag håller inte tyst. Jag går emot, jag slänger ur mig jävligt skumma saker och jag säger exakt vad jag tycker och tänker. När jag gör så då hamnar jag i massa konflikter med kille och det kan väll ha för att jag e tjej, eftersom i deras värld så ska väll inte tjejer vara så? eller?

Vad vet jag?

Jag bara gissar!

men jag tar konflikter, jag är envis, jag tar dom tills jag inte orkar mer! hahahah.

Grejen är att jag kan vara riktigt oseriös ibland och jag älskar det. Kanske därför jag gillar och jobba med barn, för då får jag vara fett löjlig och göra jätte roliga saker utan att det ska kännas skumt!

Men jag tycker fortfarande att kille som tjej spelar ingen roll. Tjejer vill ha uppmärksamhet, men vad fan vill killar då ha? bajs? NÄÄÄ dom söker väll också sig till uppmärksamhet! Då kan väll alla sluta, tjej som kille! Varför ska ni stå där o visa era magmuskler? Och för den delen så är det inte fint med massa muskler. så de så! 

Lämnar er med grammatik, stavelse och MASSSSAA andra fel! Men vet ni vad, jag struntar i det!

Sov gott alla där ute!

You Drive Me Crazy, refen passar just nu!