Dagbok

En sen morgon! Kendrick Lamar

22 januari, 2013

God morgon alla bloggläsare!

Hoppas ni alla mår bra och har en fin morgon!

Vaknade idag med världens huvudvärk. Jag tror att jag tänker för mycket haha.

Igår insåg jag en av mina största svagheter. Jag är super rädd för att blotta mig och visa mig sårbar. Det är en sak att berätta om saker jag gått igenom, det har jag absolut inga problem med, men det är en annan sak och berätta om jag mår dåligt för tillfället.

Igår fick jag veta något som rörde en person i min familj, jag blev ledsen, mådde super dåligt och allt kändes skit. Jag fick sms av två kompisar som ville kolla läget, men jag ville inte prata. Jag vill inte att någon ska ”tycka synd om mig” vilket det egentligen inte är. Utan det är något jag tagit med mig sen liten.

Jag hatar och prata om mina känslor och visa mig sårbar. Men detta är något jag jobbar dagligen på!

Men jag fick ut allt, jag tog steget och berättade händelsen till Bella som faktis inte sa så mycket en typ ”oj, mhm, okey” och bara lyssnade aktivt. Mycket bra! Jag visade mig svag! Men egentligen visade jag mig inte svag, utan det där gör mig bara starkare.

Att våga visa sig svag inför andra människor är att vara stark, det är så jag ser på det hela!

Fan, varför växte jag upp med bara killar. Det är så här killar är hahahah! Man blir som man umgås.

Men till något helt annat. jag älskar Kendrick Lamar’s senaste album. I början var jag sjukt besviken, men nu lyssna jag i stort sätt bara på hans senaste skiva!

Jag gillar hans texter, gillar det han säger och jag gillar hur han säger det!

Foto, Hip Hop

Gissa vilken svensk hiphop låt!

21 januari, 2013

184737 599335640083246 707830976 n

Vet du vilken vers det är? Vilken låt? vilken artist?

Jag ger en ledtråd: tredje versen på en svensk hiphop låt som e gammal. Det var 4 killar som gjorde denna låt. Tre av dom är bröder och en av dom kör ”cykel på köpet” heheh

Har ni kommit på vilka det är?

Vet ni vilken låt?

Jag spelade in hela låten en gång på mitt gamla jobb, refrängen är något med ” det är knas”

Nu borde ni väll veta?

 

så vilken låt är det? 


Dagbok, Personligt

Jag började långt innan!

21 januari, 2013

Igår satt jag i 6 timmar och gick igenom massor av bilder till min utställning. Jag har verkligen fotat en hel del.

Jag insåg att jag har gjort det jag gör idag sen jag var liten, bara det att jag inte har bloggat om det. Jag har gått på konserter och fotat sen jag var liten. Hitta sjukt mycket bilder på olika artister som jag hade glömt bort att jag hade sett.

Idag är jag otroligt tacksam över att jag fotat.

Det är inte alls konstigt att jag fortsätter med det jag gör idag. Jag älskar det jag gör, jag älskar musik och jag älskar att fota! Inget kan slå denna kärlek jag har för musik. Kunskapen och skriften må inte vara den bästa, men en sak har jag som slår allt och det är kärlek.

Ingen kan ta det i från mig, absolut INGEN! Ibland har jag velat lägga ner, men då tar jag en längre paus för att återställa mig och få lite inspiration.

Här har ni en del bilder som jag tagit innan jag blev den där duvetinte.se bloggaren och precis  i början av skapandet av duvetinte.se.

Jag älskar verkligen konserter, det är de bästa jag vet!  Jag går på konserter vare sig jag gillar 1 eller 10 låtar!

Det är därför jag inte ser någon som konkurrent, de finns ingen som kan konkurrera mig heller. Utan så här ligger det till. Jag gör det jag älskar, varje dag. Jag går till mitt jobb som jag älskar, jag träffar mina vänner som jag älskar och jag gör saker jag verkligen tycker om, VARJE DAG! Ibland händer det att jag gör något jag inte tycker om. Varför ska jag bry mig om någon snackar skit eller ger mig negativa vibbar? varför?

Jag har hamnat i många konflikter med människor inom samma områden, men jag har aldrig brytt mig så mycket, varför ska jag ? Varför ska jag skapa värsta grejen? Jag tjänar inget på det. Och de människor jag har hamnat i konflikter, vad gör dom idag? absolut inget. Har inte hört något från dom. Vad gör jag? bloggar och har det fett bra.

Man ska aldrig lägga tid på konflikter. Ta konflikter, va inte rädd, men låt de inte vara långdragna.

Slösa inte tid på något negativt!

page

Foto

4 färger 1 bild!

21 januari, 2013

Jag går typ i ide nu. Har sjukt mycket att göra och jag har inte mycket tid! Denna vecka kommer jag fokusera mig på att fixa mina bilder som ska skickas iväg till helgen.

Igår försökte jag lära mig att att redigera på ett viss sätt, lärde mig och nu behöver jag hitta en perfekt bild!

 

DSC05636 2

Dagbok, Personligt

i dont party like a rock star!

20 januari, 2013

Igår drog jag ut med min vapendragare & bästa vän, alltså min bror Amir! Han är nog den sjukaste människan jag känner heheh. Men har alltid kul med honom!

Drog så klart förbi Vardagsrummet som spelade massor av gamla goda låtar från när man var yngre! Det var sjukt bra musik, men ibland vart det lite konstiga låtar!

Men fan va det var bra igår!

Jag har börjat uppskatta att vara nykter, men igår tog jag en drick men jag söp mig inte full och jag gjorde inget dumt! Utan jag tog en drink under kvällen och festade loss och det tycker jag är ok. Men supa? näää, de har jag lagt av med! Man mår bara dåligt och har fett ångest dagen efter!

Nästa helg ska jag försöka göra något annat kul.

Men nu ska jag jobba! haha

372586834395219728 7766872

Hip Hop, Internationell Musik

Ny video: Soulja Boy – Turn Up Feat Fredo Santana TadoeSoulja Boy – Turn Up Feat Fredo Santana Tadoe

19 januari, 2013

Men GUD vad Soulja Boy har blivit dålig! Det fanns en tid då jag lyssnade på honom och tyckte att han hade ett par bra låtar. Men den senaste tiden har han bara släppt musik som man knappt står ut med att lyssna på!

Och hans diss till Hopsin? den va helt kaos! Vad har hänt?

2007 släppte han super hitten Crank That, 2008 Kiss Me Thru The Phone, Marco Polo & Turn My Swag On, 2010 Pretty Boy Swag och där efter kan jag inte skriva ner låtar som faktis varit bra! Jag har ändå lyssnat en del på Soulja Boy!

Nu förstår jag också varför Hopsin och Bow wow dissar honom. Det värsta är ju att Soulja Boy inte ens kan göra en diss låt, det låter förskräckligt! Har ni hört? hahah kaos!