Dagbok, Personligt

Morgon blogga

4 februari, 2013

Godmorgon!

Min hand gör fortfarande skit ont, Kan knappt röra tummen och pekfingret på höger sida! Har bandars på handen i stort sätt hela tiden och det känns mycket bättre.

Jag har haft en as bra helg. 100% nykter! Älskar det!

Igår var jag som sagt och lämnade lite ramar och tittade på bilderna som jag ska ha till utställningen! Blev sjukt nöjd! Lite känslig blev jag när jag såg allt. Inte visste jag att jag kunde ta bilder. 383234811778385147_7766872Men det blev jätte bra bilder och jag är 100% nöjd med resultatet. Jag fick även ut en del inbjudningar inatt, men inte alla! Resterande skickas i veckan.

Men innan jag var o tittade på bilderna var jag på ett event med min kollega. Ett event som var att jobba emot rökning som jag tyckte var jätte intressant, men tanke på att jag vill sluta röka helt och gör allt vad jag kan till att sluta!

SONY DSCFick med mig massa roligt hem! De va absolut inte snåla på något och det tyckte vi om!

Sluta röka boken var riktigt bra!

 

 

Dagbok, Personligt

Huvudet i sanden MACKLEMORE & RYAN LEWIS

3 februari, 2013

Hej alla som fortfarande är här och läser!

Fyfan vad jag suger på att uppdatera just nu! Jag ber om ursäkt! Lovar att jag kommer bli bättre på det inom väldigt kort! Väntar på att Anders, hans som håller på och fixar bloggen ska ringa mig. Han har varit bortrest ett par dagar och därför har inget hänt och jag passa på att jobba med annat!

Ska strax dra iväg till rambutiken och lämna lite ramar och titta på bilderna som jag ska ha till utställningen! Det har varit sjukt mycket inför utställningen.

De senaste veckorna har jag även känt att jag inte riktigt varit mig själv. Jag vet inte exakt vad det är, men allt känns bara som en stor dimma! Mina tankar flyger iväg varje minut och jag glömmer bort saker jag ska göra.

Min mamma blev sjukt orolig igår eftersom jag skulle höra av mig när jag kom hem och det slutade med att jag hade massa missade samtal och meddelande. När jag väl skulle möta henne glömde jag bort att jag skulle det och då hade det gått 5 min sen hon sa att hon skulle komma o möta mig!

Jag har väll 1000 saker o tänka på!

Ikväll skickar jag iväg mina inbjudan till utställningen. Känns lite pirrigt. Bara 13 dagar kvar till den stora dagen!

Men innan jag lämnar er för att åka iväg på mina äventyr måste jag dela med mig av en låt som jag verkligen fastnat för!

Jag träffade och fotade Macklemore och Ryan Lewis i höstas när de var här och hade sin första spelning! Super trevliga killar!

Om man vill se några bra artister live så ska man se dom! Så jävla bra!

Foto, Livebilder

New Timers New Timers

2 februari, 2013

Igår var jag på ett event som faktis inte var så mycket hip hop. Blev bokad som fotograf! Skulle ta lite bilder på New Timers som skulle spela musik från deras nysläppta EP om jag inte säger fel nu!

Riktigt duktiga killar måste jag säga! Jag stannade inte där så länge eftersom jag skulle träffa brorsan och dra till V-rummet!  Tog mina bilder och drog vidare!

Här är en bild från igår, lägger upp flera lite senare!

SONY DSCSONY DSC

Hip Hop, Svensk hiphop musik

En Krigares Själ Feat. Abidaz, Chapee, Stor, Moms & HooksEn Krigares Själ Feat. Abidaz Chapee Stor Moms & Hooks

1 februari, 2013

Gud vilken fin låt och video! Man kan verkligen inte låta bli att gråta! Mina tårar börja rinna direkt när jag läste texten i början av videon ända in mot slutet och lite efter!

Otroligt fint gjort av alla de inblandade! Jätte fint gjort!

Beskedet var akut luekemi vilket skulle innebära en svår kamp med cellgifter och med en möjlighet till döden som utgångspunkt beskedet kom i maj 2012. Junior accepterade aldrig sitt öde utan en kamp.Han tog upp gaurden och gjorde sitt livs tuffaste match utan att klaga eller beklaga sig en endaste gång. Den inställningen fick många att öppna ögonen och intresset för Junior, många följde hans liv via sociala medier och han påverkade många människor med sin styrka. Arkam och vännerna ville stötta honom. Vi ville lyfta honom och även föra fram hans kamp och budskap.
Det blev självklart en låt & video och det behövdes få ihop en berörande text och sång. Nu är den här och videon är en hyllning till Junior D’Oliveira.

Du kan ladda ner låten gratis här på.
www.arkamshafii.com
Kommer på Spotify inom kort.

En Krigares Själ Feat. Abidaz Chapee Stor Moms & Hooks
Prod. Elias Rizko
Add Prod . K-One
Mastring. Sören
Video Prod. Arkam Shafii
Foto. Durjar Amin & Marko ”Macke” Hakorinne

Dagbok, Personligt

Det går om man fokuserar sig!

1 februari, 2013

Det finns så mycket jag vill göra, men det finns så lite tid!

jag har alltid sagt att man kan prioritera om man vill och det borde väll jag kunna göra?

Varje dag efter jobbet är jag HELT JÄVLA SLUT och ibland åker jag hem och gör absolut inget. Det är inte ofta jag orkar träffa någon efter jobbet, det händer sällan. Jag tränar 2 ggr i veckan, men åker hem oftast!

Jag tror självklart att det har med vädret och årstiden att göra. Men varje år runt Jan-feb mår jag som sämst! Men jag försöker ändra på det och det påverkar självklart allt och inte bloggen bara.

Har nog blivit en aning latare haha!

Jag har bra med planer, men för att det ska gå igång måste jag få ihop den nya designen!

Det blev ingen akut igår, fick en tidigare tid hos läkaren! Jag undrar verkligen vad det är för fel på min hand! Går runt med bandars eftersom jag har ont i stort sätt hela tiden.

Igår hade jag även min fotogrup .En av mina elever fick testa och fota mina skor med min kamera.

Denna bild här nedan är tagen av en tjej i 6an men det är jag som redigerat den! Och apropå skor, Jag har min utställning den 16 Feb och där kommer det vara en del bilder på skor! Men inte vilka skor som helst utan det är olika artisters skor. Kan ni gissa vilka? Om ni gillar hip hop och skor, då ska ni vara på min visning!

SONY DSC

 

Jag kommer att skicka ut inbjudan i helgent till de som jag vill bjuda och tro mig, det kommer bli SJUKT SVÅRT! Speciellt när jag ska bjuda 50 pers!

Vilka ska man bjuda? och vilka ska jag inte bjuda? Däremot kommer Finess & Bellz att köra live och Sabri kommer stå bakom spelaren.

Kommer faktis bjuda in ett par läsare som jag faktis fått kontakt med genom åren!

Foto

Smygbilder inför utställningen

31 januari, 2013

Just nu håller bilderna på att framkallas till stora tavlor. det är tre olika utställningar kan man säga. Det blir så jävla snyggt! Super nöjd!

Framia gör ett fantastisk jobb.

ååå ser fram emot och se allt på söndag!

380926345080555443_7766872

Dagbok

Godmorgon

31 januari, 2013

De 3 senaste dagarna har jag sovit jätte dåligt!

Inatt hade jag ännu en dålig dröm.  Människor blev sönderslagna i min dröm och sen hamna jag i dom stummaste konflikterna. Jag önska jag visste vad mina drömmar försöker säga.

Brukar oftast googla drömmarna.

Känns även som om min hand blivit värre och det gör sjukt ont att skriva på tangentbord! Kanske blir ett besök på akuten, om jag inte får en tidigare tid hos den läkaren jag ska till nästa vecka. Vilket gör att jag just nu får jätte ont när jag skriver med högra handen!

Idag har jag min fotoskola på jobbet, förhoppningsvis får jag en tid hos en läkare o jag slipper åka in till akuten och kan ha min fotogrupp!

Imorrn kväll ska jag fota ett event på söder. Hoppas jag inte har ont i min hand. Annars är det K N A S!

 

SONY DSC