Dagbok

Är ni förvånade eller

15 september, 2014
parti

I nacka där jag är uppväxt och bor så finns det 3 693 st som röstat på SD! Men jag är inte förvånad, jag är inte ett dugg förvånad över hur mycket röster SD fick! Men vilka rösta på SD? Jag kan tänka mig att det är alla dessa gamla människor som inte vet så mycket. de som är väldigt gamla och lever kvar i förflutet. Det kan vara så? det kan vara så att de har röstat på SD för att de trott att SD har med vårat fina land att göra, på ett positivt sätt! Jag vet inte, men skulle inte förvåna mig.

Där jag bor så har 99st röstat på SD! Så det finns 99st som inte gillar invandrare?

Så länge VI finns här, vi människor, vi 87% som inte röstade på SD. 87% väger tyngre en ynka 13%! Tänk på det, heja på det. VI fick 87%, va glada, va stolta och tänk positivt! Först klagar alla över att SD finns (ink jag) sen klagar alla över att SD fick då mycket och nu är fokusen på 13%! Varför, varför kan vi INTE fokusera oss på de 87% och hur mycket man kan frysa ut SD, iallafall försöka vända ryggen mot dom.

Jag e trött på alla dessa hiphop låtar som fokuserar sig på de negativa partien, alltså att de hatar SD! Nu e moderaterna ute, är ni inte lite nöjda? vi får en ny statsminister. Kommer ni gnälla på den personen också? Hur blir det nu? Vem lägger vi ilskan o frustrationen på?

Jag tycker själv att MP var riktigt bra och skulle jätte gärna varit med o lyft dom, men jag valde att inte göra det utan att fokusera på att få folk o rösta på det dom tycker passar oss.

Jag ser saker på ett helt annat sätt och om jag skulle skriva exakt vad jag tycker o tänker så skulle det bli ett stort stå hej. men jag väljer och inte skriva mina tankar. Pallar inte med drama.

Men hur som haver, 87% är starkare en 13% vi är fler och vi är starka! Kom ihåg det. Fokusera på de positiva! Låt oss se vad som händer! Kan bli intressant.

Och är ni förvånad över hur mycket rasister de finns i Sverige? Alla länder har sina egna rasister. Ni som säger att ni ska packa väskan o flytta från Sverige, det finns lika mycket, kanske mer människor som hatar oss!

Detta är en bra låt, en låt som fokuserar på de fina i vårat land! Här skriker dom inte Fuck SD eller något annat! Har vart överdrivet med fokus på det.

Foto, Nyhet

Bilder: Pharrell at Globen

14 september, 2014

Slänger upp en drös med bilder från spelningen igår med Pharrell! Är sjukt  nöjd över bilderna! 

För att se alla bilder, klicka på pilarna på bilden för att komma till nästa eller gå tillbaka

Bilderna får INTE användas utan tillåtelse

Foto, Livebilder

Pharrell <3 min kamera

14 september, 2014
DSC 3984 2

Det är helt sjukt, jag har fotat Pharrell på nära håll. Vem kunde veta att jag skulle få göra det! Och att han kolla in i min kamera ett X antal gånger fick mig att smälta lite inombords.  Fördelen att vara en Hiphop/R&B fotograf är att jag får se/träffa artister jag verkligen tycker om eller har växt upp med. Det är riktigt kul! Iallafall för mig och min bakgrund. Det är riktigt svårt och förklara vad jag menar med detta. Men det är en speciell känsla att få fota spelningar, eller att överhuvudtaget vara  på en spelning!

Men igår fotade jag Pharrell, vi fotade i början av spelninge och precis när vi skulle dra så ropade han på oss att stanna. Han ville att vi skulle komma tillbaka på sista låten för att fota de sista. Han ville att vi skulle sprida dom bilderna runt hela sverige. Bilderna kommer upp på kingsize. Fördelen var att jag fick stå på bra platser och se spelningen, för kingsize satt väldigt långt bort. hehe.

Jag tyckte det var en riktigt bra spelning, han körde låtar som jag är uppväxt med. Och jag måste lägga till en sak, han är sååå mycket snyggare på riktigt! Men jag är sjukt nöjd över bilderna och jag är riktigt glad över att jag slapp skriva på kontrakt. bilderna är riktigt snygga!

 

DJ, Nyhet

Boka LöstFolk & Dj Capo + Dj Melika Duvetinte

12 september, 2014

Jag är Dj åt Finess och kommer nog bara vara hans Dj! Men däremot så har jag gått ihop med LöstFolk & Dj Capo. Jag älskar dessa grabbar plus Sindy och därför börjat följa med dom på spelningar som Warm-dj! Man kan säga att jag värmer upp innan LöstFolk och Capo går på, sen brukar Capo också Dj’a! Det bästa är att jag och Capo inte spelar samma musik och därför blir det jävligt bra och 100% party!

Vill ni boka oss som ett team? Hojta på Sindy! Hon finns på FB (Här)

Jag vill ha fler bokningar med LöstFolk och därför går jag ut med lite reklam här på bloggen! Den 3 Okt kör jag tillsammans med LöstFolk och Dj Capo! Kommer bli AS fett! Videon här ovan visar lite från senaste giget i Jakan!!!

 

 

Event

Månadens festaste fest

12 september, 2014
10608395 1517979191776894 1679826503554524105 o

Lördagen den 27 september är det dags för Picasso 2 på ny hemlig adress, lönehelgen är räddad, igen.

Vi ger bort 1000st (18+) gratisbiljetter till festen:
Beställ fribiljetter här: http://billetto.se/picasso

Skicka ett sms med texten ”PICASSO 2” till 0764-04 32 12 och för att få reda på den nya hemliga adressen.

Inga förutom nattklubbsägaren känner till vart festen håller till eller vilka artister och dj’s som är bokade. Bartenders, dörrvakter, dj’s, artister, dansare och promoters har alltså ingen aning.

Följ Blvck Saturday på Instagram för mer info.
http://www.instagram.com/blvcksaturday

Plats: XXXXXXXXXXXXXXX
Datum: lördag, 27 september
Dresscode: Vårdad klädsel
Fri entré: 1000 av de som sms:at
Åldersgräns: 23 år (U-23 år med förköpsbiljett)
Tid: 23:00-03:00
Förköp U-23: 100kr (https://billetto.se/picasso)
Förköp VIP-Köföreträde : 200kr (https://billetto.se/picasso)
Pris i dörren: 120 kr

Välkomna!

Dagbok

Har du instagram?

12 september, 2014
Instagram

Följer du? Om inte så tycker jag att du söker på @duvetinte så hittar du mig!

Här får ni även en print på vad jag la upp sist!