Dagbok

DaCostaTV – State CrownDaCostaTV – State Crown

16 augusti, 2012

Efter succén med Ep:n ”Steget Före” varvar nu DaCosta spelningar runt om i landet med studio tid för att sätta ihop debut skivan som planeras släppas i början av 2013

Just nu befinner sig DaCosta i Göteborg och State Crown studion för att spela in låtar till kommande albumet. Resan avslutas ikväll (onsdag) med en spelning på Göteborgskalaset!

Här kan ni se DaCostaTV från första kvällen i studion och inspelning med Adoo

Dagbok, Personligt

Videoklipp: Se hur min hemmastudio ser ut och lite till!

16 augusti, 2012

God Morgon alla där ute!

Ibland glömmer jag bort att grabbarna från La Familia har lösen till min blogg och kan gå in o uppdatera när dom vill. haha!

Igår släppte dom två nya låtar via bloggen men de hade inte lagt upp videobloggen som de skulle.
Idag när jag vaknade var den där! O jag skratta som fan!

Dom var hemma hos mig i Söndags och nu får se i videon vad de gjorde hos mig och ni får även se hur jag jobbar när jag fotar! PLUS att ni får för första gången se videoklipp på studion!

Jag måste lägga upp videobloggen igen. Bara för att!

Kolla videon!! NU!!

Foto, Livebilder

Bilder: Big VonPictures: Big Von

16 augusti, 2012

Här har ni några feta bilder på Dj Big Von som är Black Star’s Dj, som jag nämt tidigare.

Här ser ni han tillsammans med Dj Black Moose!

Bilder får användast endast om loggan finns kvar!

Hey guys!

Here are some pictures of Big Von. He was in Sweden together with Black Star ( Talib & Mos Def) . Big Von is a really good Dj.  There are some pictures together with One of my favorite Dj, Black Mosse!

Pictures taken by me!

Allmänt, Exklusiv släpp, Hip Hop, Svensk hiphop musik, VideoBlogg

La Familli Day #3

15 augusti, 2012

Shululululuuuuu!!

Nu har La Familia officielt tagit över bloggen igen.

Vi i La Familia vill börja med att be om ursäkt för er som väntat och frågat om nästa La Familli Day.

Varför det har försenats är för att vi fick grova datorproblem och ville slänga upp allting samtidigt.

Men nu gör vi så att vi slänger upp låtarna sålänge så kommer videobloggen komma under dagen då Dilly e o fixar den nuuuu så att den kommer upp innan Onsdag e slut!

MEN nuuu e den uppe innan det blivit torsdag!

Och innan jag presenterar dom 2 nya låtarna så måste jag bara säga GRAAAATTTIIIISSSS SHIVIANII :D

Tung Melika e som gör ett eget inlägg för han :P

Iiiiiallafall back to bizniz! Vi har lite tråkiga nyheter, Family Bizniz Vol.1 skjuts upp till nästa onsdag, alltså 22a augusti, pga teknikstrul.

I princip allt är klart, är bara småsaker kvar som vi perfektionister måste göra.

Men då var det dags för dom 2 nya låtarna!

Låt nr1 är en remake på ”Drake – The Motto” som vi gjorde en egen version på.

Och låt nr2 är även den gjord på en instrumental, ”Ashanti – Rock with you”. Remix med Henx & Shivano!

La Familia – La Familli Day #3 – Videoblog

La Familia – The Motto (Remake)

Henx ft. Shivano – Haffa Dagen

PZ n LOVE! 22 AUG!
//La Familia

Foto, Hip Hop

Inte en normal familj! Och grattis på födelsedagen!

15 augusti, 2012

Här har ni två bilder som jag tog tillsammans med La Familia!

Vem sa att vi var Normala???

Vill passa på och säga GRATTIIISSSSSS till Shivano som fyller år idag! Detta ska vi självklart fira!! Inte idag, men i veckan så klart!

Grattiissssssss och jag önskar dig den bästa dagen!

DSC00245

DSC00254

Outfit

idiwa.se, min nya bästa vän

15 augusti, 2012

Jag tror verkligen inte ni förtår hur mycket jag älskar idiwa.se !!!

Deras mobilfodral är det bästa som hänt min telefon haha! Jag kan ha ALLT i ett. Mitt busskort, pengar och allt annat viktigt som behövs. Det är som en liten mini plånbok. Plus att den har  ett hål för att kunna ta bilder.

Igår fick jag hem en svart fodral.

idiwa.se har i stort sätt alla möjliga fodral och skal. Tycker att ni borde kolla in sidan. Sjukt billigt och jävligt snabb leverans! Jag gav bort en fodral till min mamma som älskade den.

OUJJzcHUco

Foto, Hip Hop, Livebilder, Mingelbilder

Bildspecial: Bakom scenen med Dj Black Moose Dj Black Moose

15 augusti, 2012

I somras fick jag följa Dj Black Moose under en hel dag. Jag ville med foton visa en vanlig dag på jobbet. Jag mötte upp honom runt 14:00 och jag lämnade honom runt 00:00. i Ca 10 timmar fotade jag honom. Jag följde nästan varje steg han tog.

Det var inte en dans på rosor. Hårt jobb!

I bildspelet ser ni även Dj Big Von som är Black Star (Talib & Mos def) Dj, även Självaste Black Star, Lazee mfl.

KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT SE BILDSPELET 

black mooseblack moose