Foto, Hip Hop, Livebilder, Mingelbilder
Ni som var där, ni förstår vilken känsla man har så där dagen efter. Woow! Det var en an riktigt bra kväll!
Jag vill börja med att tacka Ernesto för att han involverade mig i detta redan från början då han planerade eventet.
Jag kom till fryshuset 17:30 och redan då var det en lång kö av människor som väntade på att få komma in. Tyckte det var super kul och få se så här mycket människor i alla åldrar på en och samma plats. Alla de yngre stod radade längst fram vid scenen medan alla de som var 18+ stod längst bak och tog en öl.
Den roligaste delen var när Karusellen kom ut och började bråka med Dub C. Det är inte lätt och fota samtidigt som man skrattar och vill titta på konserten. Men jag fick till en hel del bra bilden.
Alla artister var duktiga och gjorde riktigt bra i från sig. Vissa imponerade mig mer en andra och några gjorde mig förvånade. Men det blev lyckat om jag får säga så.
Jag blev bara lite besviken på Bone Thugs. Det var synd att alla från gruppen inte var där och det var tråkigt att de inte körde deras gamla godingar. Jag hade gärna velat höra låtar så som ”Change The World” och ”Ecstacy” .
Men av alla i Bone Thugs var det Bizzy Bone jag ville som mest se. Jag är endå glad. Efter att dom ställt in flera konserter kom tre av dom och körde en jävligt bra konsert med jävligt bra låtar! De körde iallfall två låtar som jag älskar. Jag är nöjd i helheten!
Här kommer tre bilder. Fick även träffa 2 Pac’s bror som var riktigt trevlig.
Så här såg det ut under konserten
Här får ni se när jag fotar! En av dom läskigaste dagarna men roligaste när de gäller foto.
Ser fram emot o retuschera klart bilder. Massa kärlek till Niklas o Patrik !
Hip Hop, Svensk hiphop musik
Alpis, SödraSidan & Nano – Bort härifrånAlpis, SödraSidan & Nano – Bort härifrån
13 september, 2012Vilken härlig låt! Jätte kul att Alpis börjar komma fram i youtube rutan allt mer. Har följt hans musik jätte länge och det är någon av de artister jag sett länge fram emot att få höra mer ifrån.
Bra jobbat till Matte med videon!
Ute på iTunes & Spotify 20 september
Video av Matte Caliste
Producerad av Matte Caliste för Blast Off Stadsbild Musik
Från Alpis EP Med öppna ögon som släpps på Stadsbild 20/9
Igår när jag skulle hem till mamma och vattna blommor fick jag för mig att fota under hemvägen! Jag tog en tur förbi min gamla låg och mellanstadie skola. Gick förbi mitt gamla klassrum som jag hade under 4-6.
Jag gick förbi stället som vi alltid hängde men nu mera är en tom gräshål med massa buskar runt om kring den. Bakom den dog en av mina nära vänner som tog livet av sig när vi var 16 år.
Samtidigt som jag gick runt och fotade träffade jag på mina barndomsvänner. Riktigt kul o se dom trots att jag inte umgås med dom lika mycket som jag gjorde förr.
Tog också lite bilder från min egen utsikt när solen gick ner igår. Jätte fint!
Vinnaren som får ta med sig 2 kompisar till MGK konserten imorrn (torsdag 13e) är:
Andreas Widing!
Grattis du får ta med dig 2 vänner helt gratis! Jag har skrivit ett meddelande på Facebook.
Även Felix Söderberg får gå på konserten och ta med sig en kompis!
Du har också fått ett FB meddelande.






















































