Foto, Hip Hop

GW jobbet

12 september, 2012

Ett av de svåraste ”jobben” som jag tycker inom fotografering är att fota en grupp människor. Alla måste bli bra på bilderna. Hur ofta är det så att alla blir bra på en bild? hehe. Men jag tror att jag har fått till ett par jätte bra bilder.

Just denna ni ser på bilden är en stor favorit. Alla står på sitt sätt och gör sin grej och se jätte glada ut. Jag tog ca 700 bilder den dagen.

278293356451021944 7766872

Ser fram emot och lägga upp bilderna. Men detta är ett viktigt jobb och kommer ta min tid.

Dagbok

”Whats the Colour of… En dokumentär!

12 september, 2012

En av mina vänner sen mååånga år tillbax har gjort en dokumentär som ni MÅSTE bara kolla in!

Kärlek till Sidney Tre! Bra jobbat!

”Är det RÖTT som är Kärlekens färg?
Symboliserar färgen GRÖNT Afrika?
Är SVART en vacker färg?
Och kan man göra en film om färgers inverkan i människors vardag?

Följ med på en sökande RESA genom Regnbågs-Nationen SYDAFRIKA!

Dagbok, Personligt

Svar på kommentar

12 september, 2012

svar på kommentar

kommentar

Hej Anderas!

Tack så mycket. Ja man har ju dessa dagar och det är väll dessa dagar som gör oss människor starkare när man kan ta itu med det.

Den fick mig att göra ett beslut om en jobbig grej. Vilket är skönt! Tog mig själv framför bloggandet.

Ja jag har bestämt mig, kommer ta en ”semester” från internet om man kan säga så. Kommer ta bort alla appar från mobilen och endast använda Instagram eftersom det är den ända saken som inte framkallar stress.

Men tack för stödet.

Dagbok, Personligt

Utan rubrik

11 september, 2012

Jag känner verkligen att jag har mycket att se över när det gäller min blogg!

Hur länge ska jag fortsätta?

Vad är det jag vill göra?

och vart är det jag vill komma någonstans?

Idag har det varit en jävligt kass dag och det får man ha. Mitt liv är LÅNGT I FRÅN perfekt. Jag älskar mitt liv och det jag gör. Men jag är som alla andra.

Det är dessa dagar som man får en riktigt bra tankeställare. När man verkligen ser över allt i livet!

Jag vet inte längre hur kul det här är längre, just de här med att ”jobba” med hiphop och dessa artister.

Det jag däremot vet är att jag ÄLSKAR musiken, jag älskar verkligen Hiphop. Musiken är en del av mig och att fota, oj vad jag älskar att fota! Skulle kunna spendera dagar med att enbart fota. känner verkligen hur jag hamnar i en annan värld när jag fotar!

Men hur ska jag då kombinera det jag älskar med det jag gör?

Nu är jag otroligt tacksam över att få kombinera just det jag älskar med mitt vanliga jobb som jag älskar. Där har jag en foto kurs en gång i veckan får mina små kids. Jag har haft och kommer troligen ha massa roliga hiphop workshop på mitt gamla jobb.

Det jag vet är att jag vill lära mig att fota mer, jag är sjukt intresserad av att få utöka mina kunskaper kring fota eftersom det är något jag haft intresse för sen jag var jätte liten.

DSC01796

Nu har jag kontaktat min webbdesigner som ska ändra lite i min blogg imorrn eller nästa vecka.  förhoppningsvis blir det som jag tänkt och då kommer det bli så som jag alltid velat ha!

Ska sätta mig och fixa GW bilderna innan jag går och lägger mig. Ska försöka få till lite fler fotojobb. Bilden här ovan är från just den dagen vi var uppe på Hammarby backen!

Men jag säger Godnatt nu.

Kanske ska jag ta en semester. Skulle jag klara av att vara utan min blogg, facebook och twitter i en vecka? 

vad tror ni?  skulle jag klara det? 

Men jag undrar om ni skulle klara er utan mig hehe :) 

Sov gott♥

Hip Hop

Min Spellista My Spotify list

11 september, 2012

vilken låt 2

Här har ni min Spotify lista med massa sköna låtar som jag spelar i stort sätt hela tiden och med jämna mellanrum lägger jag på lite låtar. 

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Ny musik: MiiGo & JCD – PLAYA ( Peenie Wallie Riddim )New Music: MiiGo & JCD – PLAYA ( Peenie Wallie Riddim )

11 september, 2012

Igår släppte MiiGo & JCD en ny låt ihop. Detta är två unga killar som jag lärde känna 2010. Jag mins att JCD kontaktade mig, ringde upp mig och rappade för mig i telefon. Jätte duktig kille. Tog med honom till ens studio och han fick spela in en låt.

Ni som följt min blogg eller lyssnar på MiiGo vet också att jag filmade en musikvideo för drygt 2 år sen. Det var min 3dje video jag gjorde. Kul och se att dessa killar gör musik ihop.