Dagbok, Personligt

En perfekt helg!

23 september, 2012

Vilken helg, sjukt bra måste jag säga! Inget blev som planerat och det är då det blir som roligast! Eller vad säger ni?

Fredagen skulle jag fota på en musikvideo men det sluta med att jag var med i videon och det är självklart jag gör det när orginallåten till videon dom filma har en liten halv mening där blogg namnet dyker upp! Fredagen vart en lyckad kväll. Hade inte ens tänkt att festa, men jag festade riktigt hårt! haha..

DSC05864

Lördagen var också en riktigt nice dag. Förutom att jag somnade i Hässelby och var tvungen att åka där i från till av kärlek var allt annat bra! hahaha. Jag och Henx mådde som vi förtjänade på lördagen. Men vi drog till Av kärlek eftersom La Fam, Underhundar, Chloe och Bobo skulle köra…! Men allt gick super bra. Petter kom dit, körde ett par låtar och berättade en väldigt fin historia om hur han kom in i hiphop’en.

Passade på att ta ett kort med honom. Han är en av dom trevligaste personerna i hiphop’en jag träffat måste jag säga. Alltid lika snäll och trevlig.

DSC06400

På kvällen vart det en planerad utgång med min fina Bella. Känns så jävla bra att ha henne hemma igen. Vi sakna dock Hanna igår! Buhuu!

Men fan vad vi dansa och hade oss på Vardagsrummet. Älskar verkligen det stället. De har oftast bra musik och alltid bra människor.

286323065516541103 7766872

Bella fick för sig att promota mig lite under ett toa besök och där stötte vi på två jätte trevliga tjejer. Träffade även min barndomsvän Eric . Blev ett super fint kort på oss alla.

286404260824696249 7766872

Nu ska jag iväg på ett event!

Ha en super fin söndag!


Dagbok

Saknat mig?

22 september, 2012

Hej alla där ute!

Hoppas ni mår bra och jag hoppas ni inte saknat mig för mycket bara!

Det har vart många som kommit och sagt till mig att jag borde börja blogga igen och visst ska jag det! Jag är på hugget. Men har mycket o göra som jag inte hunnit göra som måste fixas först!

Men det har hänt otroligt mycket denna vecka och jag har vart med om massa kul. Som igår. En FET musikvideoinspelning som jag skulle fota men de sluta med att jag var med i den också haha!

Grabbarna spelade in en ny video som kommer bli överfet och man kan verkligen se på denna bild att jag hade as kil. Det är inte alls ofta jag lägger upp en bild på mig när jag ler!

Jag lovar, jag kan faktis le och se glad ut på bild!

DSC05856

Ska börja fixa mig nu och sen ska jag dra ut o partaja!

Ha en super nice Lördag!

Dagbok, Personligt

En paus skadar inte!

17 september, 2012

Hej alla där ute!

Nu är det dax för mig att ta en lite liten paus från internet! Efter 3,½ år av bloggande och aktiv användare av internet är det dax för mig att ta en liten paus! Nu tar jag en paus från alla sociala medier som involverar min blogg.

Jag känner verkligen att jag behöver ta en paus. Det händer otroligt mycket i mitt liv just nu.

Denna vecka kommer inte vara olikt andra veckor. Jag har en lista på saker jag ska göra. Allt från att fixa en blogg till en läsare, bildspel och musikvideos.

För er som vill få tag på mig kan maila mig direkt på melika@duvetinte.se eftersom jag kommer använda min mail, min privata facebook och instagram. Men jag tar bort facebook och twitter från mobilen.

LUGN O RO!

mina vänner når mig på telefon.

Jag vill också passa på o rekommendera slaughterhouse nya skiva för er som inte lyssnat! Alla låtar Eminem är med i är överfeta! Så är det bara!

Men nu tar jag en paus och jag har verkligen insett att facebook & twitter kan göra mig riktigt förbannad i vissa situationer och därför tar jag en paus..

Förhoppningsvis får bloggen också lite små ändringar i veckan.

Ha en underbar vecka. Ni kan följa mig på instagram där jag heter Duvetinte.

 

Vi hörs om ett par dagar!

Lämna gärna lite kommentarer!

Hoppas ni klarar er utan mig i ett par dagar! 


DuVetInte TV, Foto, Hip Hop, Livebilder, Mingelbilder, På Scen

265 Bilder från Last Wordz – A Tribute 2 Pac!Pictures: Last Wordz – A Tribute 2 Pac!

17 september, 2012

Här har ni 265 bilder från 2 pac eventet som var i fryshuset.  Bilderna är tagna av mig, Melika Zakariae och om man vill använda bilderna är det VIKTIGT att ha loggan kvar på bilderna eller en länk till duvetinte.se om man inte har kvar loggan på bilden.

KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÅ DOM I EN STÖRRE FORMAT! 

Här är en video när Bone Thugs uppträder


Dagbok

Svar på läsarkommentar

16 september, 2012

 

svar på kommentar

Från Ida:

heeej melika!
innan du isolerar dig från bloggen och allt haha, vad tycker du om ken ring?  & kan inte du lägga upp dina favvolåtar just nu? peeace

 

Svar:

Hej Ida!

Hehe, jag älskar Ken Ring. Han är en av de Svensk hiphop artister jag lyssnat på sen jag var liten. Hans första skiva finns här hemma hos mig och jag lär nog aldrig sluta lyssna på Ken. Fast att jag inte skriver så mycket om honom så är han ändå en av de jag verkligen gillar. Kan alla hans gamla texter utantill hehe..

Jag har massa favoritlåtar och alla de har jag samlat på en Spotify lista som du kan se här.

 

Dagbok

DVI Tv: bone thugs n harmony – crossroads Live

16 september, 2012

När Bone Thugs var i Sverige var det självklart att de skulle spela Crossroads! Här får ni se en videoklipp från kvällen som jag filmade!

När Bone Thugs var i Sverige var det självklart att de skulle spela Crossroads! Här får ni se en videoklipp från kvällen som jag filmade!