Dagbok, Personligt

Våga fråga om hjälp!

10 oktober, 2012

God morgon!

Jag är inte alls för att vara öppen om hur jag mår! Om jag mår skit dåligt då säger jag det och de kan jag göra via facebook, twitter eller bloggen!

För ibland orkar inte man ringa någon och prata och när man skriver hur man mår brukar det alltid vara en fin själ som ringer en och pratar!

Oftast är det dom man inte står nära. Jag blir glad oavsett vem som ringde! Under 2006-07 utvecklade jag något som heter Panikångest. För er som inte vet vad det innebär kan läsa mer om det här! 

Jag har ätit mediciner mot bl.a panikångest. Det är väldigt vanligt att människor har det. Känner hur många som helst som kan få det regelbundet! Ingen kul känsla.

Jag har, av någon konstig anledning haft super svårt och somna på nätterna.  Och igår fick jag en liten känsla av panik och de hade jag redan när jag kom hem!

Skrev på FB (min privata) att jag inte kunde sova och ville veta hur jag kunde motverka denna panikångest som jag just då hade. Fast det var inte den känslan jag fick 2007!

En underbar själ ringde mig och pratade med mig i telefon i 1 timma! Han som mig, jobbar/jobbat med människor i dessa situationer. Det var riktigt skönt och få prata om allt och inget!

Jag somnade direkt med hjälp av musik!

Och vet ni hur jag mår  just nu? BRA! känner mig lite lättare!

Med detta inser jag också att det är inge fel att skriva om man mår dåligt eller prata med en vän när det inte går bra!

Ibland är det svårt och vara stark, men vågar man fråga om hjälp har man kommit ett steg närmare att vara stark!

Nu ska jag stressa till jobbet, som vanligt!

Ha en underbar dag mina fina läsare!

Njut av dagen och ha ROLIGT!

Dagbok

Vill du jobba på Kanarieöarna och Teneriffa?

10 oktober, 2012

Gillar du utmaningar och intresserad av att arbeta utomlands. Då har vi ett intressant försäljning arbete till dig/er eller någon ni tror kanske tjänsten skulle passa.

För kunds räkning söker vi nu flera säljare som ska arbeta med presentera och sälja exklusiv produkt i Spanien till Skandinaviska och Tysk besökande. Vår kund arbetar med ett specifikt högkvalitativt varumärke som ska presenteras efter planerade guide turer.

Tidigare erfarenhet av försäljning är inget krav men meriterande. Däremot är det av största vikt att du behärskar engelska språket samt även har en naturlig social kompetens. Kunderna är mestadels engelskt talande, Finsk, Dansk, Norsk och Svensktalande.

Vår uppdragsgivare tillsammans med oss har lång erfarenhet av att stödja och utbilda sin personal för att säkerställa en kvalitativ försäljning och goda resultat. Det viktigaste är att du har viljan att bli en duktig säljare och vara med från start. Vi därefter erbjuder utbildning, utveckling, goda förtjänst möjligheter och en kul och spännande arbetspalats.

  • Tjänsteperioden är oktober – april  4 timmar/dag. ca6 dgr/vecka
  • Garantilön ca 2000£ plus Provision.
  • Billigt boende anordnar vår kund i närhet av arbetsplats, om inget annat önskas
  • Tjänstebil finns tillgängligt och endast bensin självbesörjes

Vi ser helst att du som söker:

  • Talar bra engelska (och gärna Spanska) och behärskar skrift.
  • Är social, driven och har lätt för att ta kontakt.
  • Är självgående och har viljan att utvecklas inom försäljning.
  • Brinner för kundkontakt och service.
  • Pedagogiska erfarenheter mot produkt och presentationer.

Är det här något som intresserar dig/er eller om ni har ytterligare frågor. Kontakta mig eller skicka CV till David@flexibla.se.

Vi kontaktar Er så fort vi kan.

Dagbok

Min favorit webbutik har bytt namn!

9 oktober, 2012

Då har tvspelsweb.se som är min favorit webbutik bytt namn till kamda.se.

Denna blixt köpte jag för en vecka sen på kamda.se och jag är sjukt kär i den måste jag säga!

Har inte lärt mig hur den fungerar men jag använde den när jag tog de senaste mingelbilderna på V-rummet!

Jag älskar verkligen allt som finns på kamda.se !

296258032468051911 7766872

296462399309694908 7766872

Dagbok, Personligt

Måste svara öppet!

9 oktober, 2012

Ibland får jag frågor och ibland får jag bara en fin kommentar och alla dessa kommentarer svarar jag på direkt i de inlägget dom skriver på! Men vissa fall gör jag ett helt eget inlägg baserat på kommentar eller fråga. Fick en kommentar precis från en tjej vid namn Olivia som skrev så här:

Shoo Melika! Jag e precis som du född i kräftans tecken och det stämmer verkligen att man e hård och tuff på insidan men kännslig på insidan.  btw ville bara säga att jag älskar din blogg och att du skriver väldigt peppande saker som gör min vardag bättre. du får mig att må bättre!  Big up 2 u

Svar:

Hej Olivia! Ja, vi är tuffa och hårda på utsidan, men insidan är vi väldigt känsliga och det är nog alla kräfter. Iallfall alla jag träffat på! Jag jämför med ett ägg. Hårt och mjuk!

Jag vill fört tacka dig för att du kommentera och det betyder otroligt mycket för mig att du skriver som du gör! Alla som skriver. vare sig det är fint, dumt eller sjukt! Finns inga dumma kommentarer och jag tycker om alla oavsett!

Jag älskar dig för att du älskar min blogg! Jag är VÄLDIGT tacksam och glad över att min blogg får din vardag att bli bättre. De orden gör mina dagar mycket bättre!  DU får mig att må bättre. För om du mår bra, då mår jag bra och jag vill att ALLA ska må bra. Alla förtjänar ett lyckligt liv! Jag vill bara inspirera människor till att följa drömmar eftersom jag vet hur svårt det är att gå från att må dåligt till att må bra!

Jag försöker ta så lite skit som jag bara kan från människor, men ibland är det svårt men jag påminner mig själv att dom här människorna känner inte mig, dom känner mig genom att läsa de dom ser på nätet!

Men de tillhör väll vardagen?

Jag mår super bra och det är väll för att jag vågar säga att jag mår dåligt och vågar ta hjälp! vi är endå människor och vi har känslor. Man ska inte vara rädd för att visa dom! Vem är jag som ska döma någon annan!

Tro på dig själv! och tack för en fin kommentar! du gjorde min kväll! På riktigt!

535967 452523971457635 601815992 n

Foto, Pressbilder

4 bilder med GW

9 oktober, 2012

Satt och lekte med GW bilderna igår kväll och tänkte att jag skulle visa er! Den näst sista bilden är mer för skoj skull! Men ska göra något liknande och skriva ut den sen hade jag tänkt!

Men detta har vart den svåraste fotningen jag haft! De var svårare en vad jag trodde!

Väntar på svar nu från killarna, ska försöka åka till kontoret o lämna bilderna för jag tänkte att dom ska få orginal bilderna också.

 

DSC02222 2DSC02277DSC02347 2DSC02326 3