Foto

Galnaste bilderna jag tagit! Crazy Photoshoot!

28 november, 2012

Hade den sjukaste fotosession igår! Jag trodde att min egna med färg var galen, men ni skulle ha sätt vad vi gjorde igår! Det var fotspår av mjöl runt hela min lägenhet igår! Helt sjukt! Man fan va Samantha är GRYM framför kameran. Det var otroligt lätt och jobba med henne eftersom hon kom på saker vi kunde göra samtidigt och hon var jätte bekväm. Det känns alltid bra och fota någon man känner riktigt bra för då blir det så mycket lättare och jobba. Men vi gick loss och jag bilderna blev exakt som jag vill om inte snyggare! Jag kan inte ens förstå att jag tagit dessa bilder! SÅ SJUKT SNYGGA! Vi valde 400 bilder som vi gillade. hahah.

Jag har verkligen utvecklat mina tankar och mitt sätt att fota! 2013 kommer bli riktigt JÄVLA BRA! vänta och se !

334055367373571392 7766872334065840307389843 7766872334117074796103644 7766872334069515893425602 7766872

334055367373571392 7766872334065840307389843 7766872334117074796103644 7766872334069515893425602 7766872

Dagbok, Personligt

Julklappstips 1 COD!COD!

28 november, 2012

Jag tänkte väll att man kunde kicka igång julklapps stress redan nu och därför vill jag rekommendera första julklappstipset och det är det populära spelet Call of duty eller rättare sagt Call of duty: Black Ops 2 till Xbox.
Jag blev riktigt sugen på att spela. Får hitta någon som har en Xbox.
Kostar runt 400-500 kr och är inte så jätte dyrt och jag tror att en ung ungdom skulle uppskatta spelt. Jag skulle ha gjort det trots att detta är riktat mot killar.
Call of Duty har funnit sen jag var yngre och det var något som vi spelade. Därför rekommenderas detta som en julklapp till alla snälla barn där ute!


Bästa julklappen = Call of duty: Black Ops 2


Bästa julklappen = Call of duty: Black Ops 2

Outfit

Svårt val av klänningar

27 november, 2012

Ångest inför nyår ? Det har jag. haha. Alla dessa högtider ger mig alltid massa ångest, fast på ett bra sätt, inte på ett dåligt sätt!
jag har inte bestämt vad jag ska göra på nyår därför blir vald av kläderna lite svårare. Satt idag och kollade efter massa klänningar eftersom det är vad jag vill ha på mig på nyår. Jag har en klänning som jag använt en gång, men jag har alltid haft något nytt på mig och det tror jag att jag ska ha detta år också.
Hitta två klänningar som jag tycker är jätte fin. page2 Båda är fina på sina sätt och det blir svårt och välja.
Men det jag tycker gör allt så mycket lättare, det är att på Mylovebasket kan man hitta över 5000 klänningar och alla e-handel butiker är samlade i ett. Då kan man bara välja och vraka på en och samma sida istället för att behöva gå in på olika sidor. Hur bra är inte det på en skala?

Dagbok, Personligt

Numera är det han som inspirerar mig!

26 november, 2012

Godmorgon!

Vakna med världens huvudverk, inte alls kul! Buhuu. Samtidigt vakna jag med att smärtor i hela kroppen. Vet inte vad det är som hänt med mig. Men under den senaste tiden har jag börjat får mer ont i händerna, ryggen, huvudet och knäna. Förhoppningsvis ska jag kolla upp det idag.

Ikväll har jag ett inbokat möte med en tjejkompis och en bekant till mig. Kommer inte säga vad det handlar om, men något fett är det! Passar säkert på att ta ett glas vin ikväll och ta det lugnt.

Förmodligen har jag ett annat inbokat möte med ett mindre smycke företag. Det är inte helt 100 om jag ska träffa dom idag.

Det som jag också ska göra är att köpa en ny kamera. Är helt hypad för detta! Det finns två kameror som jag kollat in. Den ena är Canon 5D mk2 och den andra är 7D. Jag kan inte bestämma mig vilken jag vill ha eftersom båda verkar vara skit bra. Jag har blivit rekommenderad att köpa någon av dessa och nu behöver jag ta mig till en fotobutik för att diskutera kamera. Jag tror inte jag kommer sälja min gamla kamera. Den lär jag nog ha kvar och använda som backup. Jag har trotsallt investerat en hel del på den.

Är jätte peppad och imorrn ska jag äntligen få starta igång mitt fotoprojekt. Ska fota min tjejkompis Samantha som är en av de coolaste tjejerna jag känner. Jag har fått världens bästa inspiration till detta och som jag skrivit i ett annat inlägg passar hon perfekt till detta. Måste köpa lite små saker till imorrn. Målafärg, vatten och mjöl. Där fick ni veta en del av det jag ska använda mig av.

Men nu kan jag sätta  Morten Rygaard, den danske fotografen som en av mina inspirationer.

Han har lixom blivit nominerad som åretsfotograf 2011. Kan inte så mycket om honom, men hans bilder är SJUKT FINA!

Här är en bild som  Morten Rygaard tagit!

Photo Morten Rygaard All copyrights 105 Deadmau5

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Blues är tillbaka!!! Blues Vandra Med Mig! Via Est Vida Est Via

25 november, 2012

Det är helt sjukt, jag har väntat på denna dag sen många år tillbax. Vad hände med Blues var frågan. Men nu är han tillbax med en helt ny låt och video! Jag var verkligen rädd att han inte skulle vara lika bra, att de skulle bli en flopp, men det blev en flipp eller hur man nu säger. Låten är riktigt bra, den går rakt in i hjärtat. Det känns otroligt skönt och höra Blues röst på en ny låt. Jag får tillbax massor av barndomskänslor.

Mins att jag såg Blues för första gången på Toppen, ett program på Ztv. Jag gick i 7-8:an under den tiden då programmet spelades in på fryshuset. Varje onsdag gick jag dit. Ibland med vänner och ibland själv! Jag stod alltid längst fram. För första gången såg jag Blues med låten under ytan och jag har just den delen inspelat på ett VHS band någonstans här hemma. Idag, 13-14 år senare är han en person jag pratar med rätt ofta, en som jag samarbetat med, en som jag ser upp till. Det tycker jag är helt sjukt!

Och denna låt fick mig precis att minnas den tiden då jag lyssnade på Blues som mest. Nästa av kärlek vill jag se Blues uppträda trots att det är han själv som har eventet.

Imorrn ska han köra något på fryshuset, men det kommer jag tyvärr missa.

Blues levererar! Lyssna bara på texten och se på videon!

”Vandra Med mig” (Via Est Vida Est Via)
Regi, Film & Klipp: Maceo Frost & Lionel Cabrera
Musik/Produktion: Roberto Martorell för Steelchain Prod.
Kör. T.G.C. Tensta Gospel Choir

https://twitter.com/Bluesone1
http://instagram.com/bluesone1
https://www.facebook.com/blues.bumrushingprod
https://www.facebook.com/AvKarlek

Foto

Helt plötsligt stod han på scen!

25 november, 2012

DSC04978

 

Tänk dig att du är på ett event och något stort händer som du INTE är beredd på och du blir helt förvånad!

Igår på av kärlek blev jag helt förvirrad för mitt i allt står det en person på scen och sjunger en låt som jag dog för när jag var liten.

Självaste El Medico stod där på scen och sjöng sin stora hitt Chupa Chupa. Denna låt har många av er hört, men när jag var yngre så spelades denna överallt.

Jävla va grymt det var att se han på scen utan att vara redo på det. GRYMT!