Hip Hop, Internationell Musik

Inte långt kvar tills han uppträder i Sverige

25 februari, 2013

 

Snart kommer jag få se Big Sean live här i Sverige och förhoppningsvis kommer jag också fota! Jag hoppas dock att jag får med mig någon som vill se Big Sean live! Har sett fram emot detta rätt länge.

Det är exakt 1½ vecka kvar!  Synd bara att det är på Nalen, deras ljus suger där och bilderna blir inte riktigt bra. Men sak i samma, kommer få se Big sean live!

bigsean3Är det någon av er som ska gå? 

 

Dagbok, Personligt

Nervös

25 februari, 2013

Godmorgon!

Jävla dimman som är där ute! Ser väldigt kallt ut!

Ska strax till läkaren för att göra den stora utredningen. Ser fram emot det men samtidigt är jag rädd för vad de ska säga! Men idag känner jag mig lite bättre. En kompis till mig var här och stannade över så jag slapp vara själv! Kände verkligen inte för att vara ensam igår.

Däremot ställde jag in besöket i nya lägenheten eftersom jag inte mådde så bra på morgonen.

Jag behöver även en dos av mina kollegor och att få träffa mina fina elever. Älskar verkligen att vara på jobbet!

Blir inge gym idag eftersom jag ska på möte efter jobbet, ska träffa en ungdom som jag ska bli kontaktperson för! Fett nice faktis.

 

SONY DSCHa en bra dag

 

Dagbok, Personligt

En helt vanlig kväll!

24 februari, 2013
page

Ännu en helg avklarad på Vardagsrummet! Jag har verkligen tröttnat på att klä mig snyggt och gå ut o festa! Jag orkar verkligen inte gå på bio, fika eller vara hemma på helgerna. Jag tar tillfälle i akt och åker till Vardagsrummet där jag kan vara mig själv, softa eller festa! En helg utan mig på vardagsrummet går inte heheh. det blir lixom inte någon fest! Jag kanske dyker upp på lördag men allt beror på flytten.

Jag gillar och gå till ett ställe där man känner de som jobbar och en del av folket som hänger där. Igår var jag där med mina två bröder och Tina! Hade rätt så trevligt.

Hände inte så mycket igår, brukar vara rätt dött helgen innan löning.

Idag ska jag ta det väldigt lugnt, en kompis kanske kommer förbi ikväll och gör mig sällskap! Är sjuk nervös inför imorrn!

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Ny Video: Pato Pooh – Fallback

23 februari, 2013

Många har väll säkert undrat vad som hänt med Pato Pooh, men nu slipper alla undra eftersom han är tillbax med en dunder hit! Pato gör comback med (enligt mig) super hitten Fallback som är producerad av K-One.

Självklart finns låten på min Spotify lista !  Och jag ser verkligen fram emot och få höra mer från Pato Pooh! 

Dagbok, Personligt

Ventilerar

22 februari, 2013

Det är bara en vecka kvar tills flytten! Sen kommer jag få lugn och ro! Sen kommer jag kunna andas och inte tänka på all stress! Ska bli så jävla skönt och få flytta! Men samtidigt kommer det bli jävligt läskigt eftersom jag bott i samma område sen jag kom till Sverige, förutom när jag bodde varannan helg i Haninge hos min pappa. Men det var när jag var yngre.

Jag ser verkligen fram emot detta. Fan vad jag kommer börja fota efter det. Kommer inte kunna ha en uppställt studio som jag haft här eftersom jag flyttar till mindre. Jag saknar verkligen att fota och jobba med bilder. Det är något jag kommer börja spendera mina helger med!

Men innan det måste jag förbereda min föreläsning jag ska för ett gäng lärare. Blivit bokad av rädda barnen för att dela med mig om mitt liv och varför saker o ting hände när jag var liten!

För mig var det väll känslan av utanförskap, att jag kände mig utanför. Men det var inget som jag egentligen var, utan det var mer en känsla. Men jag var aldrig så som jag kände mig. Jag var alltid glad och skrattade, men jag var alltid ledsen och mådde dåligt. Jag busade som liten för uppmärksamhet. Men när är ett par år gammal, rättare sagt när jag var 5 år hände de något väldigt hemskt i mitt liv som jag burit med mig sen dess och fick aldrig jobba med händelsen förens ett par år sen då jag levt mitt destruktiva liv.

Men den händelsen som hände när jag var 5 år är det värsta jag någonsin varit med om, något som jag måste och kommer få jobba med livet ut. För det är något jag aldrig kanske kan sätta bakom mig. Men däremot är det något jag kan använda för att hjälpa unga tjejer som varit med om samma sak.

Människor som aldrig varit med om vissa saker kan nog aldrig förstå hur det känns att behöva gå igenom vissa saker. Hade världens tjafs med min syster under julen om just detta.

Men det som hände mig när jag var 5 år är något som jag under min uppväxt försökte glömma men det gjorde att jag bara gjorde fler dumma saker och vart jävligt destruktiv.

Det är väll därför jag just nu håller på med en PTS och ADHD/ADD utredning. Jag vill bara veta vad fan det är för fel, varför jag kan vända humör så snabbt, varför jag bli så jävla aggressiv så snabbt och utan anledning! Vill också veta ett bra system som funkar för att motverka dessa saker. Trots att jag pluggat inom dessa områden är det jätte svårt för mig att veta exakt vad jag ska göra.

Första steget är att kunna prata om det, att konfrontera och erkänna. Jag har inga problem alls att göra det förutom att konfrontera personen som utsatte mig för just det som jag utsattes när jag var 5 år. Det finns många anledningar till varför jag inte skulle kunna göra det. När jag blev ombedd att fråga personen varför så fanns det inte alls på kartan att göra det. ALDRIG!

Som sagt, den som aldrig blivit utsatt kommer aldrig förstå känslomässigt och kan aldrig förstå vad för spår den sätter.

Jag vill verkligen hjälpa barn och ungdomar som har det svårt, som mår dåligt, aggressiva och är destruktiva.Och tack gode gud, det är något jag gör idag!

vet inte vad jag ville komma fram till, men behövde bara skriva av mig!

SONY DSC