Dagbok, Outfit

thecoolboysclothing

13 mars, 2013

 

Jag har inte orkat sätta upp studion och därför inte satt igång med mina fina outfits bilder! Jag har fått sjukt med inspiration och idéer på hur jag ska ta och vad jag ska ta!

Här är en från dagens. Rockade i min thecoolboysclothing t-shirt som jag fick igår! Jag är väldigt kär i T-shirten. Försöker få killarna bakom märket att även sälja lite tröjor i samma tryck.  Jag har ju redan en tygväska, underkläder och T-shirt från gamla kollektionen. Får hålla tummarna.

20130313-070151.jpg

Tävling

Vinn biljetter till Dead Prez

13 mars, 2013

SONY DSC

Dead Prez har gjort sig kända för sina hårda och skarpa, politiska texter. De svartas frigörelse, övervakningssamhället, företagskontroll och kapitalism är ämnen som varit ett grundfundament för de båda sedan starten. M-1 och Stic.man träffades på universitet i Florida och delade en passion för musik och politik som resulterade den första singeln ”Police State with Chairman Omali” som släpptes 1998. Debutalbumet ”Let’s get free” följde år 2000 och fick ett varmt mottagande från kritiker i hela världen, inte minst i Sverige. I fjol kom det efterlängtade albumet ”Information Age” och med detta blev det tydligt att Dead Prez fortfarande levererar kvalitet utan att kompromissa med något.

Vinn 2st biljetter till  Dead Prez på Kägelbanan (Stockholm 24 Mars)

För att få chansen att vinna två biljetter måste du svara på detta:

Från vilken Dead Prez låt kommer denna text i från? 

”But then if you a liar-liar, pants on fire
Wolf-cry agent with a wire
I’m gon’ know it when I play it”

Maila svaret till tavling@duvetinte.se med Namn & efternamn, fullständiga adress, telenr och ålder senast den 17 Mars. Vinnaren presenteras på duvetinte.se den 18 Mars.

för att tävla måste du vara 18 år!

Ordinarie biljettförsäljning och konsertinfo hittar du här

Hip Hop, Internationell Musik

Recension: Justin Timberlake – The 20/20 Experience

13 mars, 2013
yLuPpqF

Det har gått mer än 6 år sen Justin Timberlake släppte det kritikerrosade och storsäljande albumet ”Futuresex/Lovesounds”, en skiva som satte trender och genast höjde Timberlakes status som soloartist. Man har sen dess frågat sig när uppföljaren skulle komma, och efter ett tag såg det verkligen ut som om det var på väg att hända, tills planerna lades ner, och Justin skulle ta farväl av musiken och ägna sin tid åt Hollywood.

Idag, år 2013 är Timberlake 32 år gammal, och är mognare och lyckligare än någonsin.
De som väntat sig en ny ”Futuresex/Lovesounds” kommer att bli besvikna, då det här albumet inte känns som en direkt ”uppföljare” till förra albumet. Men å andra sidan, vore det realistiskt att förvänta sig något sånt? Det hinner hända mycket på 6 år. Man växer.

Jag kan börja med det självklara och genast konstatera ett par saker.
Albumet har 10 spår varav 7 av dem är över 7 minuter långa, hans sångröst är bättre än någonsin och ”The 20/20 Experience” är ett bättre sammansatt album än ”Futuresex/Lovesounds” vare sig musikstilen faller en i smaken eller ej. Det finns en tydlig röd tråd genom alla 10 spår, låtarna bara smälter in i varandra och känslan av helhet är större än någonsin.

Det första spåret börjar lite cinematiskt och lugnt, det är inte popmusik eller r&b, utan Neo-Soul som får en att tänka på D’Angelo’s glansdagar. Det är en vibe som finns i hela albumet, som kan göra många besvikna. Det är inte lika mycket up-tempo pop eller dansmusik, det är mer Neo-Soul, lägre tempon, mer liveband-assist (The tennessee kids) istället. Texterna är gladare, mer sensuella och mer romantik, dessutom kommer Timbalands sjukt kreativa percussions, basljud och orientaliska samplingar som gjorde honom så mäktig uppenbara sig i det här albumet ännu en gång, De som trodde att hans dagar var räknade kommer att bli väldigt förvånade.

Det finns låtar som trippiga ”Don’t hold the wall”, catchiga ”Tunnel Vision” och r&b-aktiga ”Spaceship Coupe” som det skriker radiohits om, förvänta er att se video till 1 eller 2 av dem. Albumet har definitivt en svag punkt i ”Let The Groove in” som inte faller mig i smaken medan vissa låtar är riktiga ”growers” som växer med tiden. ”Suit And Tie” som Jay-Z gästar på är en av dem. ”Mirrors” har ni säkert hört, en låt som är andra-singel från albumet och är i stort sätt klockren efter en inte alltför stor mottagning av ”Suit and Tie”-videon.

Den här skivan har klass, stil och värdighet. Den kanske inte kommer att tilltala lika unga åldrar som ”Futuresex/lovesounds” gjorde med sitt poppiga sound, men musikälskare kommer att njuta av det här verket. Jag kan inte göra något annat än att respektera att Timberlake vågar göra det han verkligen vill, frigjort och ärligt. ”The 20/20 Experience” kommer att lyssnas i iPoden väldigt länge.

Stream: Justin Timberlake – The 20/20 Experience (Album)

betyg

Skrivet av KAM

Tävling

Du har fortfarande chansen!

12 mars, 2013
DSC00460

Ni vet väll att ni fortfarande kan vinna biljetter till Sjukstugans livespelning? Och ni vet väll att detta inte får missas? Bilden här ovan är från en av deras livespelningar med live band. Jävlar va grymma dom var. En dag till och sen drar jag två vinnare som får ta med sig en varsin kompis! Kommer bli FÄTT!
tävla