Dagbok

No one

27 oktober, 2014
DSC 4576 2

Idag är jag peppad, på bra humör och känner mig på topp! Jag försöker döva ner den där lilla rädslan jag har inom mig. Men samtidigt tänker jag att det är HELT OK! Det är bra, för jag vet att det inte är sista gången och jag är redo att prova på nytt! Det är helt sjukt, de e helt jävla sjukt att jag känner som jag gör. För det har jag aldrig gjort! Men men…!

Nu händer det grejer, har fått ett as nice erbjudande som jag kan berätta mer om efter helgen. Har även fått biljetterna till Malmö, åker dit den 28 Nov och stannar där över helgen. Har fått en Bokning så jag kommer få spela där. Ska bli så jävla nice. Längtar som bara den!

November kommer bli en bra månad känner jag på mig. Kommer hända mycket saker och jag kommer börja jobba mycket mer nu.

För om en månad ska jag göra det jag la på is. Så peppad!

Nä nu ska jag fixa lite med musik och sedan nanna kudden!

Hip Hop, Internationell Musik

Body Language

27 oktober, 2014

Älskar låten, men vad fan har alla dessa rumpor o göra med låten lixom? hahah. Jävligt hett, men vet inte vad det ska vara för symbol. Vad ska det visa? är rumporna själva body language? haha. förvirrande

Dagbok

Nä nu jävlar!

27 oktober, 2014

IMG_1351.PNG
Jag är sjukt trött! Satt o prata med Bella hela kvällen igår, tror det tog på mina krafter! Ältade lite och bara fick vara! Mina ögon är helt svullna och jag vet anledningen till det! Men de e helt okey! Jag vet att allt blir bra! De kommer bli bra! Jag tror jag behövde höra den jobbiga sanningen av en annan kompis! De blev lite av ”vad fan håller jag på med”
Nu sitter jag på jobbet och sen blir det gymmet!
Ha en fin dag!

Dagbok

Upp o ner

26 oktober, 2014

IMG_1323.JPG
Den här dagen har bara vart jobbig! Typ allt känns upp o ner just nu!
Hängde med en killkompis idag och snackade om allt mellan himmel o jord. De va rätt skönt, bara få snacka om det som händer just nu och typ försöka vända på allt!
Nu ska jag ta en paus, koppla bort allt och bara vara! Vila och äta massa!
Bilden är från i fredags med mina fina tjejer! Så glad att ha dom i mitt liv!

DJ

Är jag en DJ?

26 oktober, 2014
10723814 367043700130684 1821822622 n

om ni vill boka mig som dj kan ni maila mig på melika@duvetinte.se

Måste säga att Ametist skrev detta på sin Facebook:

Jag är så jävla impad av Melika Duvetinte Zakariae Bruden gick på ca 6 mån från att aldrig ha djat till att spela på serato-vinyl (hon äger inte ens den själv, dyrt) och lägga sömlösa mixar. Hon visste att DJandet är ett hantverk.

Och sedan skrev hon:

Melika Duvetinte Zakariae Jag är impad på riktigt. Inte många som bryr sig om att DJa snyggt som du. Speciellt inte när bokare faktiskt aldrig frågar hur bra man är på att mixa. Jag utgår från att det var du själv som satte ribban där. Kudos!

När människor man ser upp till säger att de e impad på det man gör, ja då blir man super glad! För om det är någon som är min förebild & inspiration så är det Ametist, det har hon vart sen jag startade bloggen. Men detta måste vart det finaste jag hört på länge och jag uppskattar det som fan.

Skönt o höra att man gör något bra. Hon hörde mig spela lite spontant på Finess lyssningsfest för någon månad sen. Då spelade jag med program och en spelare som jag inte alls var bekväm med, inget var som jag brukar spela. Men jag fixade det, jag körde på och levde mig in i musiken.

För mig är det A OCH O att det låter bra när man mixar. Anledningen varför jag ville bli DJ var just för att jag är så trött på andra Dj’s och att det bokas folk som spelar väldigt dåligt.

Jag anser mig inte vara bäst, men jag skulle aldrig börja spela ute om jag inte visste vad jag syssla med. Jag började spela på Vardagsrummet när det inte var folk och jag tränade dagligen, spelade in mig själv, filmade mig själv för att lära mig. Jag lyssnade på hur andra spelade och jag kollade mycket vad folk gick i gång på och inte. Därför spelar jag det som får folk och dansa rumpan av sig.

Men nu börjar mitt DJande komma i gång på riktigt. Jag lägger inte min kamera på hyllan, men jag väljer noga vad jag vill fota och inte. Utan fokuset blir på musiken. Just för att jag älskar musik.

Men jag vill inte bli bokad pga mitt namn, jag vill bli bokad för att jag är bra. Jag vill inte vara en bloggare som börjat DJa!