Exklusiv släpp, Hip Hop, Svensk hiphop musik

Duvetinte släpp: La Familia ”Family Bizniz Vol.1” La Familia ”Family Bizniz Vol1!

22 augusti, 2012

FRONT RED tile

Nu är det dax, en vecka senare och efter en månad av videoblogg. Nu släpper La Familia sitt tape.  12 as feta spår som ni får ladda ner helt gratis!

Bilden är fotat av Mig ( Melika).

För mer info om La Familia kan ni läsa via denna länk: https://duvetinte.se/boka-artist/la-familia/ där kan man också skriva frågor eller skicka förfrågningar om uppträdande.

För er som också vill se La Familia live kan göra det på dessa datum:

26 Aug: Av kärlek

1 Sept:  Bredäng Centrum

13 Sept: Last Wordz 

LADDA NER TAPET GENOM ATT KLICKA HÄR

Glöm inte att klicka på gilla och sen sprida musiken!

DuVetInte TV, Exklusiv släpp, Hip Hop, Svensk hiphop musik, VideoBlogg

La Familli Day #4

22 augusti, 2012

Shulululuu!!

Duvetinte bloggen är officiellt övertagen! Alert alert!!

Bättre sent än aldrig är nåt jag hoppas ni går efter ;)

Som vanligt så e d nånting som ska fucka med d sista så att man inte hinner göra nån shit i tid.

Förutom att tapet 100% är i era mp3s, datorer och Iphones imorn ;)

Men nu har vi våran sista La Familli Day här och släpper en sista låt och en sista videoblogg där vi ger er lite mer info om Family Bizniz.

Men som sagt så självklart så har vi en låt att släppa innan tapet kommer.

Denna låt är faktiskt den första låten som ”La Familia” gjorde som grupp. Det var nästan exakt 1 år sen och är på ett Secret Sound beat. Ny La Familia mode faktiskt även fast den e gammal.

Så avslutar med att säga Tack till alla er som följt våran ”blogg” lr vad man ska kalla det, vår La Familli Day.

Så som tack så har vi alla låtar som vi släppt under dessa La Familli Days satt ihop ett litet mixtape för nedladdning med alla låtar som var med här på La Familli Day!

LADDA NER HÄR

Och tack till Melika som vågade ge oss en egen login! Modig!!

Hoppas att ni tankar ner och sprider Family Bizniz som nåt ni aldrig gjort förut!
Pz n Love / La Familia

La Familia – La Familli Day #4 – Videoblog

La Familia – Sluta va så blyg

Dilly D & Shivano – Känner ingen stress

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Cals – Drinking & Smoking – ft. N.O.R.E Cals – Drinking & Smoking – ft. N.O.R.E

21 augusti, 2012

Mins att jag skulle göra en intervju med Cals efter att jag träffade honom på N.O.R.E konserten. Blev aldrig av. Men vem vet, kanske gör en.

Haha jag tyckte det var as kul när jag träffade N.O.R.E och ställde han massa frågor utan att han fatta att det var en ”intervju” haha.

Men denna låt var riktigt skön. Såg att Cals la precis upp den på FB!

Cals ”Drinking & Smoking” ft. NORE Official Music Video Directed by John Colombo.

Tävling

Tävling: Vinn VIP-biljetter till Last Wordz – A tribute 2 Pac

21 augusti, 2012

2pac duvetinte 16

vip-biljetterna går ej att köpa. Mer info om eventet hittar ni om ni klickar HÄR

Var: Fryshuset – Arenan
När: 13 September 18:00
Ålder: 16 Legitimation (13-15 år så krävs målsmans sällskap)
Pris: 450 kr
www.ticnet.se

2pac duvetinte 16

vip-biljetterna går ej att köpa. Mer info om eventet hittar ni om ni klickar HÄR

Var: Fryshuset – Arenan
När: 13 September 18:00
Ålder: 16 Legitimation (13-15 år så krävs målsmans sällskap)
Bijettsläpp: 29/6
Pris: 450 kr
www.ticnet.se

Tävling

Grattis till Vinnaren!

20 augusti, 2012

Här kommer vinnaren! Behöver jag ens motivera varför just Madelene Bergvall vann?hon har inte valt ut en, utan hon valde ut flera!

Men det var inte lätt och välja eftersom det fanns ett par andra som hade skrivit riktigt bra, men idag är det Madelene som är vinnare!

Grattiisss Madelene! Ditt pris skickas hem på posten! 

dopeness 3 S

 

Här är hela mailet hon skickade mig:

 

Tjenixen Melika !!

Nu har jag lyssnat länge..Och du får min lilla lista hur jag tänkt :)

Kan börja med att säga att du vet ju att jag är 43 bast & är väldigt okunnig på alla
rappare..Dock så lär jag mig. Och det roliga är att jag lyssnat på all annan musik
innan jag fastnat för rap/hip hop.

Nu kommer mitt tänkande & mitt val ! Kramiz
————————————————————————–
Låt nr 17 Yalla Kompis med Ma Tinz & Medina

Riktigt jävla bra dans- rap. Gillar denna mycket. Man hör texten fast det är snabb- rap.
Jag personligen älskar när nån kan rappa en text jävligt snabbt och att man ändå hör
vad som sjungs.
Denna låt blev mitt val som bästa spår just nu.
—————————————————————————————————

Låt nr 2 Inget Likadant med Stress/Amina/Paketet

Väldigt bra-Man hör tydligt texten och det gillar jag för annars brukar jag lyssna om och om igen för
att höra ( då texter betyder mycket inom rap ). Nu vet jag då att Stress är en jävligt duktig & van
producent..så i mitt tänke så har han mycket försprång då han har extremt mycket erfarenhet av vad
som slår. Gillar texten..Lite för långsam för min smak just nu.
——————————————————————————-
Låt nr 6  Bli Mig med Rapper Ted/ Allyawan

Jävligt sköna röster. Man hör texten tydligt. Det här är en sån låt som jag höjer högt på
stereon. Jag gillar texten. Också lite för långsam,men absolut bra låt.
——————————————————————————–
Låt nr 8 Se Men Inte Röra med Limiters

Gillar och man hör texten. Skön låt i det stora hela. Också en sån som jag
höjer på stereon.
————————————————————————————-
Låt nr 16 Tappat kontroll med Queff & Mächy

Jävligt skön låt. Hör texten. Här är ju både 194 och Skarpnäck omtalade vilket
gör mig lite stolt då dessa två ställen är där jag bott. Min hemort är ju 194 nu.
Den här låten tilltalar mig, även om texten kanske inte är för en 43 årig 5 barns – morsa.
Men jag gillar den.
Påminner mig mycket om vissa låtar min son själv gjort genom åren. Riktigt bra iaf.
——————————————————————————————

Dagbok, Outfit

Im in love, Im in Love

20 augusti, 2012

Jag tror att jag precis blev kär! Riktigt kär!

skulle köpa ett par skor idag eftersom jag fick in lite pengar från ett jobb jag gjorde för ett tag sen.  Jade egentligen tänkt att köpa ett par andra skor. Men när jag gick in i butiken såg jag dessa skor på bilden. Tvekade först, testade inte utan jag gick vidare och sen hitta jag jackan som ni ser på bilden. Blev sjukt kär och visste direkt att de skulle passa mina skor!

Ååååå jag e så GLAD!

Nu ska jag ta och jobba lite så att jag får saker o ting gjorda!

262218762321479571 7766872
262218762321479571 7766872