Event

Sjukstugan, PH3 och Combo de la Musica Ikväll! Sjukstugan & Skizz

24 augusti, 2012

Ses vi här ikväll? 

 

Konsert: Sjukstugan, PH3 och Combo de la Musica

Fredagen den 24 augusti kommer Sjukstugan ha sin största spelning hittills i samband med släppet av debutalbum ”Rap På Svenska”. Tillsammans med Sjukstugan uppträder även PH3 och Combo de la Musica på scen.

Sjukstugan är en ny svensk rapgrupp som består av medlemmarna Dirty Jens, Buju Anton & DJ Bjarne B. Under året har Sjukstugan gästat Metropols program ”En kärleksattack på svensk hiphop” ett antal gånger och visat sina skills från eget låtskrivande till live fristil i radion.
De har framträtt med artister som Stockholmssyndromet och även varit förband till Nice and Smooth och Dam Funk´s konsert i Sverige tidigare i år. Under sommaren kommer de även vara förband för Mos def och Talib Kweli innan den stora spelningen på Hamburger Börs.
Sjukstugan och PH3 är just nu aktuella med låten ”Hej Ufo” tillsammans. Sjukstugans debutalbum ”Rap På Svenska” släpps i samband med konserten på Hamburger Börs.Förutom Sjukstugan på scen kommer Combo de la Musica leverera sin unika mix av Soul/Funk/Afrobeat/Boogaloo!
Bakom gruppen PH3 döljer sig rapparna Eye N’I och Profilen.
Innan och efter spelning kommer dj Pure P, dj Grass och YES! SOUNDSYSTEM Dj Black Moose + Dj Jayzon + Georgious + MC Dirty Jens aka Toju + Donuts att spela skivor.

Plats: Hamburger Börs
Datum: Fredagen den 24 augusti
Tid: 21-03

Pris: förköpsbiljett 100 kr, 140kr i dörren. Åldersgräns: 20 år.
Direktlänk för förköpsbiljett: http://www.hamburgerbors.se/index.php?option=com_content&task=view&id=311


Dagbok, Hip Hop, Personligt

Möte med Galagowear

23 augusti, 2012

Tänkte att det var lika bra och förblogga. Eftersom jag vet att jag just nu sitter på kontoret med killarna bakom Galago kan jag väll lika gärna säga att jag JUST NU sitter på möte med Patrik & Niklas.

Eftersom jag ska fota lite roliga grejer sitter vi och planerar lite inför detta.

Hittade lite bilder på deras Facebook sida och dom kommer få in sjukt snygga kläder.  Deras mobilväska var sjukt snygg! Men detta är bara en sneakpeak.

Tänk va snyggt, The Battle tröjan och ett par leggings och ett par snygga skor till det. Yeey!

Uppdaterar er när jag vet mer.

324985 386279081425254 1497382193 o

Foto

De stora foto jobbet.

23 augusti, 2012

Jag tror inte ni förstår hur mycket jag älskar tvspelsweb.se Så jävla BRA sida och deras grejer är SJUKT BRA! Fick hem ett filter igår som jag tänkte dra ut på stan och testa. NI ser ju på bilden här nedan hur bilderna blir.

Tycker det är as coolt, till och med Solen blir så. Tänk er då om man filmat en musikvideo med detta filter?

Ska lägga upp bilder ikväll. Perfekt sak att använda när jag ska ha foto kurs för mina  små ungdomar. Vet ni vad det roliga också är, jag fick förfrågan om att få fota alla i 4:an. Självklart tackade jag ja till det. Ingen tvekan om den saken.

Är super glad över att allt fler människor vill att jag ska fota något!

OpCddRHUbM

Dagbok, Personligt

Kreativ

23 augusti, 2012

Älskar verkligen att få bara kreativ på jobbet o göra massa roliga saker!
Just nu sitter jag och virkar, lär ut barnen också! De visste ni inte att jag kunde va??

20120823-100350.jpg

Dagbok, Personligt

Ventilerar, vilket man måste ibland!

23 augusti, 2012

God Morgon alla människor där ute!

Lite problem med bloggen inatt, men så kan det gå och nu funderar jag på att flytta hela webbhotellet till något annat. Måste ringa runt och hitta bästa lösningen.

Måste säga att det var riktigt skönt och blogga de där inlägget igår och sen inte skriva något mer förens idag! Jag insåg också att det som hände för två dagar sen pågår fortfarande. När jag får se vad det sägs på fb vill jag ibn och säga något haha men det är väll lika bra och hålla det där långt i från sig. Jag bloggar om det, skriver mina tankar och hur jag känner mig.

Tyvärr så tycker jag människor sänker sig till en låg nivå. Varför får jag alltid problem med lite half okända rappare ? Varför hamnar jag inte i en stor konflikt med typ Ison & Fille? eller Näääk & Nimo? hmm eller typ Ametist?

Jag mins att jag en gång hamnade i en konflikt med Pato Pooh, vi var ovänner i 2 månader och nu mins jag inte exakt vad det handla om, jo det gör jag haha.. Men vi var riktigt arga på varandra och vi slutade prata. Sen blev vi vänner igen efter att jag skickade sms till honom angående en låt. Men ingen av oss gjorde en offentlig grej av det, han blocka inte mig, han skrev inget dumt utan vi bröt det, lät det vara och sen löstes det.

Detta var för ca 3 år sen haha och nu är vi vänner.

Men Det som hände för två dagar sen gjorde mig lite irriterad och jag skrev på Fb status om någon kunde hälsa honom en sak, vilket en person gjorde. Men idag såg jag att han tog upp det i denna diskussion . Att jag då skriver skit om honom o sen säger att han är en tung rappare. Men jag sa att han var jätte duktig för ett år sen. o de sa jag till han.

Hela denna grej är jävligt löjlig. Blir arg när jag tänker hur omogna människor kan vara!

Det roliga är att jag nyligen tänkte på att det inte var någon som försökte skapa tjaffs eller skrev något dumt och sen sa det poofff o då blev de kaos! hahah.

 

Jag tar absolut inte åt mig något, jag kan inte ta åt mig, de finns ingen chans att jag tar åt mig om inte det är min BÄSTA vän som sitter o skriver saker. Det är inte alls många som verkligen känner mig och de som gör det vet hur jag är.

Varför ska man ta åt sig av någon som man själv inte känner? Eller skriver massa skit. När jag såg att det var en kille som gick i min gamla skola som jag hängde med som liten hade kommenterat ramla jag ner på golvet och skrattade, asså jag DOG, D O G!!!! Tror att han blev arg på mig för något år sen eller så för något. HAHAH!

Nu har jag nog skrivit av mig och ventilerat. Skönt.

Ni vet ju att jag jobbar med barn o ungdomar, man har fått ta mycket skit och fått höra mycket skit och man har lärt sig att aldrig ta åt sig när de blir arga eftersom de känner ju inte mig egentligen. De känner mig som deras Lärare/fröken och inget annat. Tror att det har gjort att jag skakar av mig, grubblar inte och håller mig rätt lugn.

Dagbok, Personligt

Ta det som ni vill! Jag behövde bara få det sagt!

22 augusti, 2012

Godmorgon!

Eller de känns inte som morgon länge eftersom jag har varit uppe sen 05:30 och kl är 07:45!

Förstår verkligen inte hur jag orkar gå upp så tidigt varje dag trots att jag inte behöver det! haha. Allt för bloggens skull..

Igår var jag med om något rätt komisk. Jag brukar läsa mina Fb mess lite då och då. så fort jag hinner läser jag. Eftersom jag inte får allt i mobilen hinner jag inte läsa allt när jag är hemma. Orkar inte!

Men igår såg jag att en rappare vars namn jag ej kommer att namnge (han behöver inte få den uppmärksamheten) hade skickat en massa länkar. I stort sätt när han släpper något nytt. Han är jätte duktig och jag har skrivit om honom förut. Men jag förstår inte, om du aldrig får ett svar varför fortsätta bomba?  Hade han mailat mig hade jag nog lagt upp ett par av hans låtar. Men nu kommer jag aldrig lägga upp hans låt NÅGONSIN. Absolut inte värt det.

Varför? Jo. jag ska berätta.

Jag skrev till honom så här ”Kan du vara snäll o inte skriva på fb mess hela tiden att du droppar nya låtar.”

Och han svara med ” hahahahaha du kan ingenting om hip hop, sluta blogga”  och ändå när jag vid tidigare tillfällen (ett år sen) la upp hans musik så var han otroligt glad, tacksam och jätte trevlig för att jag hjälpte till och sprida. Rättare sagt skrev han till mig ”uppskattas som fan, due fett skön” och detta var November förra året. Efter att jag fixade så hans vän (och han) fick vara med i en dokumentär om producenter!

När jag helt plötsligt ber snällt (enligt honom otrevligt) att sluta skicka dessa länkar blir han så arg, alltså jag menar det, så ARG att han skriver så och sedan går han in på sin FB och skriver dumma saker om mig.

Men vet ni vad, jag bad han (vi min andra FB) att ta bort det via facebook, men de gjorde han inte och då skrev jag att han kan ha kvar mitt namn, min blogg namn och den statuset om att jag är fjårtis och lite till. För hur som helst. Människor som hatar är de som sprider. Nu blir ju ALLA nyfikna på varför han skriver en sån grej, hela 29 personer eller något har gillar och det var ett par kommentarer.

Så vad gör man när det är människor som man känner som gillat? borde man ta bort dom på fb? Hur skulle ni göra?  Trots allt, det var ju massa artister som jag inte brukar skriva om, men har gjort det många gånger. Tar ju inte åt mig direkt, tycker det är jätte kul hur ungdomar, eller förresten jag tror han är  18+ skriver så.

Jag gillar inte och smutskasta folk, jag gillar inte och skriva sånt här i min blogg. Men jag kände att jag behövde skriva av mig!  Men det är jävligt synd att den här rappare beter sig som ett barn (yngre en mina) eftersom han är så duktig. Som jag alltid säger, om han blir arg på lilla mig hur ska han då klara av ett nej eller en ”vi kommer inte lägga upp din musik” av någon annan. Eller för den delen bli ignorerad? Bara en undran.

När jag kontakta han från min FB efter att jag sett vad han skrev så ville han bara sprida sin musik, men han ville inte lyckas. Han ville bara sprida. Han tror på sig jätte mycket men jag vet inte.

Människor (han) lever i en bubla.

Jag undrar nu om han kommer skriva ännu ett status om mig, men det är nice. Han skulle ju starta upp en blogg om mig! Wohoow.

Trots allt, jag fick ett sms med exakta texter vad han skriver. Det känns jävligt skönt att man har vänner som uppdaterar om sånt hahahaha. Så jag kan skratta lite när jag har tråkigt :)

Men att beefa, eller biffa haha är inget för mig. Jag sänker mig inte till en sån nivå! Jag lär mina ungdomar att inte göra det och därför kommer jag inte heller göra det!

ta det hur ni vill. Tycker det är synd !