Har knappt sovit något i natt och de kommer inte bli något bättre.
Just nu bor min sjuka pappa hos mig och jag bor i en 1:a så han får sova på soffan.
Han är som sagt väldigt sjuk och hostar dygnet runt. Varje gång han hostar vaknar jag. Men det är något jag får ta. Han ska bo hos mig fram till Onsdag, sen läggs han in på operation. Hoppas bara att han blir frisk.
Jag har också bestämt mig till att göra en stor förändring och jag tror att det kommer fungera rätt bra! Det handlar nog bara att man tänker positivt och kämpar in i döden. Jag tänker inte ge upp!
Det känns också bra att det rullar framåt för bloggen. Aldrig har jag haft så mycket att göra och denna vecka ska jag försöka bli klar med två videos iallfall.
Då var det dax för grabbarna från Borlänge att släppa lite nytt! För mig är detta ingen ny video eftersom jag såg den när den hölls på att klippa. Jag är till och med i videon hahah! Fast man ser inte mig, utan det jag gör.
Finns en litet klipp när jag fotar deras press bilder.
Håller på att planera en ny resa till Borlänge och det ska bli super kul. Hoppas denna får lika mycket visningar som förra för dom är jätte duktiga!
Rhymes & Riddim – Rise Up Official Video
Andra Singeln från kommande Ep:n Revolution
Filmad & Redigerad: RedEyePictures
Samt Adam Norell@Dalalaget & Tobias Haaparanta@Dalalaget
Text/Sång/Rapp: Flips & Jk
Musik/Beat: Chris Jyck
I samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan
Precis lämnat av grabbarna som ska uppträda i Bredäng. Tråkigt nog hinner inte jag kolla när de uppträder. Men bilder tog jag när de hängde där innan de skulle upp på scen och de lägger jag upp imorrn. Nu ska jag till Tyresö för ett annat event, där i från kommer jag videoblogga.
Blev en hel del bilder igår, men det var inte jag som fotade utan Hanna hade med sig sin lilla kamera och hon tog massor av roliga bilder.
Får lägga upp dom senare!
Älskar min nya klänning från H&M som jag hade på mig igår. Ska köpa en likadan men svart. Brukar bli så när man gillar ett plagg, man köper samma plagg i olika färger. Det gör jag iallfall!
Ser fram emot denna kväll! Ska bli super kul och få presentera massa duktiga artister! Ser fram emot och få träffa TungGung, var evigheter sen jag träffade dom!
Men först ska jag till BRD och släppa av mina egna artister och några jag jobbar med som ska uppträda. Ska bara se till att allt går som det ska, sen åker jag till Tyresö! Har lite saker att göra där innan jag kan slappna av helt och njuta av kvällen.
Detta är en av de låtar som jag spelar flitigt just nu och det lär bli en video som jag kommer att spela om o om igen.
GUD VAD BRA VIDEO! Måste vara en av de bästa videos jag sett i svensk hiphop! Jag älskar hur alla har en egen roll, hur de blandar allt och kvalitén på de hela. Den sticker verkligen ut från allt annat vi ser.
Sjukstugan – Zig Zag feat. Skizz
Prod. Sir Sampalot
Det är en självklarhet att Tony Patriks nya video ska upp på min blogg. Älskade hans förra låt och tycker den nya låten är super bra! Det här är en kille jag kommer blogga om, vid många tillfällen.
Kolla in hans nya video som släpptes idag (fredag 31/8)
“Please Come Back” är den andra officiella singeln och den första musikvideon från Tony Patriks albumprojekt ”Now Is All We Have”. En uppföljare med mycket press på sig efter den stora succé Tony Patriks första singel ”Right Now” gjorde tidigare i sommar. ”Please Come Back” är producerad av den amerikanska superproducenten Stevie Knocks som tidigare producerat bland andra multi-platina säljande artisten T.I. På ”Now Is All We Have” har Tony Patriks samlat ihop en mix av de absolut största producenterna inom hip-hop världen och förutom tidigare nämnda Stevie Knocks kommer även bland annat finske MGI (Justin Bieber, Pitbull, 50 Cent) amerikanske MdL (Maroon 5, Justin Bieber, B.O.B) och Söderns Bizness Boi (Talib Kweli, Curren$y, Young Dro) producera. Som inte detta vore nog kommer vi även kunna se fram emot gästframträdanden från inte bara svenska stjärnor som J-Son och Hani utan även också amerikanska superstjärnor som Nipsey Hussle och Slim Thug. ”Please Come Back” är en starkt medryckande låt om ens livs kärlek, svek och längtan. Om det vi nog alla gått igenom i form av ett brustet hjärta och hur svårt det är att släppa taget. En uppföljare väl värd sitt namn och som ytterligare visar Tony Patriks lyriska kunskaper och vilken otrolig kvalité vi kan förvänta oss på senare släpp denna intressanta höst.
Please Come Back (feat. J-Riz) is the second official single and first official music video from Swedish artist Tony Patriks.
Lyrics: Tony Patriks, J-Riz, Amr Badr
Music: Stevie Knocks
Pre-Mix: Amr Badr
Mix: Troy Jamz
Master: Cutting Room
Director and Actress: Lea Josephine Becker
Cinematography: Mårten Gisby
Light and Editing: Jakob Skote