Hip Hop, Internationell Musik

Ny video: Styliztik Jones – Life Is Good (Prod By Sindri)Styliztik Jones – Life Is Good (Prod By Sindri)

4 september, 2012

Ungefär 2-3 ggr om året åker jag till Malmö för att hälsa på grabbarna. För ett par månader sen, början av sommaren var jag hemma hos Sindri i ett par dagar där den amerikanska rapparen Styliztik Jones var också. En jätte trevlig kille och en väldigt duktig rappare.

Jag har lovat att fota Styliztik Jones nästa gång han är i Malmö. Här är iallfall en ny video som jag tror att Sindri filmat, men är inte säker. hehe.

Låten är producerad av Sindri.


Dagbok, Personligt

Dag 2! det är inte alls svårt

4 september, 2012

Godmorgon!

Ännu en sömnlös natt. Vaknade med ryggvärk IGEN! Men tur nog börjar jag min hårda träning imorrn! Jag får stå ut med en sömnlös natt igen och sen åker pappa in på operation.

Fan vad jag har svårt och äta när jag vaknar på morgnarna. Det är sjukt svårt när man inte är van. Jag har numera bytt ut mitt kaffe mot en sån här frukt-mjölk dryck som jag tänkt att göra varje morgon.  Får se hur länge jag klarar av att dricka detta innan jag tröttnar.

Har ni några bra tips på saker som man kan äta på morgnarna, eller dricka som inte krävs så mycket tid att göra haha?

Juste, köpte lite gröt som jag ska äta på helgerna.

den 14e ska vi ha kik of på jobbet och då kommer jag bryta min diet. Det är den ända dagen jag kommer göra det på min 30 dagars period!

Nästa vecka ska jag träffa min naprapat. känns ju rätt bra nu när jag har kommit igång med detta.

PJAJhgnUW3

Visst ser min frukost gott ut?

Tar min 5 min att göra det också.


Dagbok

Du får en extra dag att tävla!

3 september, 2012

2pac duvetinte 16

Har fått många förfrågningar om när jag utser vinnaren!

Idag skulle det vara sista dagen att lämna in. Men ni får ända tills imorrn (Tisdag) kl 20:00 på er att tävla! Sedan väljer jag ut och lägger upp vinnaren!

ni som inte har tävlar får en extra dag!

 

Dagbok

Svar på Illuminati kommentar!

3 september, 2012

svar på kommentar

 

cats1

Vad han har gett sig in på? Jag är så jävla TRÖTT på de här med Illuminati . Vet du exakt vad det är? Shiit då måste ju jag också vara någon jävla Djävuls dyrkare eller vad man nu säger. Rappare? bara rappare? tror det är mer en så. Mer en vad du tror. Jag tror att det finns väldigt mycket gott inom Illuminati.

Tror inte Stress har sålt sig till något alls.

Kom på att jag rockar fett i min Illuminati liknande T-shirt! Men snälla, lägg ner det där! Var glad att en Svensk producent har kommit långt! Och för den delen är just de bolaget en av de som MÅNGA producenter drömmer om att få bli signade!

Jag är iallfall stolt och glad för att Stress har kommit dit han borde ha fått gjort för många år sen!

Bild 285

Hip Hop, Svensk hiphop musik

KARTELLEN, SEBBE STAXX ft DANI M – MINA OMRÅDEN KARTELLEN, SEBBE STAXX ft DANI M – MINA OMRÅDEN

3 september, 2012

På bara ett par dagar har denna video fått över 140 tusen visningar på youtube ! Det är sjukt jävla nice! Det känns verkligen som om allt fler börjar lyssna på svensk hiphop. Mina 10-11 åringar lyssnar väldigt mycket på svensk hiphop. De frågar alltid massa frågor om artisterna och ibland blir jag väldigt förvånad när de känner till artister som inte heller är så stora.

Men Dani M och Sebbe vet hur man gör en låt ihop och Stress har verkligen producerat ett perfekt beat till dom!

 

Producerad av Can ”Stress” Canatan
Mixad av Aryan ”Marz” Marzban
Mastring av Sören von Malmborg
Executive producent: Patrick P.O Ohlsson, Kinesen
Skivbolag: Soblue Music, Universal Music

Video
Regi: E.N. Nylander http://www.emilnylander.se
Foto: Ellen Kugelberg
B-foto: Max Rangner
Ass: Andreas Sandberg
Ass: Viktor Björsenius
Post: E.N. Nylander
Ex prod: Patrick P.O Ohlsson

”Mina områden” är den första singeln från Kartellen´s album ”Ånger & kamp”.

℗ 2012 Soblue Music, under exclusive license to Universal Music AB

 

SPOTIFY http://open.spotify.com/album/0UrpehfHGne41ZdqAaBDJA
ITUNES http://itunes.apple.com/se/album/mina-omraden-single/id555210558
FACEBOOK https://www.facebook.com/Kartellen.online

Foto, Livebilder

Bilder: Bredäng & Tyresö Pictures from Bredäng & Tyresö

3 september, 2012

Blev inte så mycket bilder i lördags, hann inte ta så många eftersom jag hade fullt upp med annat! Men här är lite bilder på La familia, G punkten mfl!

Vill tacka alla inblandade i Tyresö. Det var riktigt kul och få hosta hela eventet. Träffade på massa roliga människor och fick massa kärlek! Det uppskattas som fan.

Hip Hop

Man ska aldrig ge upp!

3 september, 2012

Vill man göra något då ska man kämpa och det har jag sagt många gånger! När någon jag känner eller är bekant med lyckas med målen då blir jag väldigt glad!

Producenten Stress har nu blivit signad till ”ROC NATION” och detta är hur stor som helst! Ett stort grattis till Stress som förtjänar allt! En hårt arbetande man som visar att inget är omöjligt!

Vill man något, då kan man göra det så länge man ser målet och kämpar sig till det! Man ska aldrig ge upp. Jag ser fram emot och se vad framtiden har att erbjuda Stress!

Jag önskar Stress all lycka i livet och ett stort grattis!!

Här är en bild på Stress och med Ty Ty från Roc Nation!

574494 386848514714224 231981306 n292075 386680954730980 269172069 n

Bilderna är tagna från Stress Facebook sida!