Hip Hop, Internationell Musik

He Who Ate All The CaviarHe Who Ate All The Caviar

18 oktober, 2012

Ni som följer Mac Miller på instagram har sett att han lagt upp massor av bilder på en Nallebjörn! Kändes som om han gjorde en liten Ted grej där. hehe.  Men en musikvideo gjordes med samma nallebjörn.

Låten är inte seriös och den är inte till någon kommande Album.

Mac Miller är en av mina favoriter just nu och han är en av de bästa jag sett live! SJUKT BRA!

Vad tycker ni om Mac Miller? 

Foto, Pressbilder

Bakom scenen med La Familia

18 oktober, 2012

När jag har tråkigt på nätterna och vägrar sova eller jobba med något sätter jag mig och leker med massa bilder!

Här är en bild som jag tog i min studio på La Familia. De va här för ett par månader sen för att fota till deras tape vi släppte!

Nu när jag börjar lära mig photoshop är det sjukt mycket roligare och sitta och jobba med det!

Bjuder på en bild! Fler kommer upp en annan dag.

Behöver ni nya bilder kan ni hojta på mig via facebook eller mail melika@duvetinte.se

DSC09985 2

Outfit

Dagens outfit: Min NallebjörnToday’s outfit: me and MY TED!

18 oktober, 2012

out tor

Jag gillar hur jag kryddar till mina outfit’s lite extra. Eller vad säger ni?

För ett tag sen fick jag en kommentar via facebook som handlade om just hur man tar bilder på sig själv osv och därför försöker jag krydda till mina bilder med alla möjliga saker!

Jag orkade verkligen inte ta seriösa bilder och posera framför min egen kamera utan jag körde på mina mjukisar och min nya T-shirt från The Coolboysclothing. Min nalle vann jag när jag var i Usa 2007 haha!

Men detta har jag inte till jobbet!

Känner mig så jävla het i mina mjukis byxor och inge smink! GOD MORGON!out tor

Hip Hop

Grattis Eminem på Födelsedagen!

17 oktober, 2012

Hade glömt bort det helt, men idag 17 oktober fyller Eminem 40 år. Kan inte ens förstå att han har blivit så gamma!

Denna video är från hans 6 år dag när Proof överaskade Eminem. Och vet ni en jätte jätte rolig sak. Mannen de presenterar där i slutet har jag fotat o träffat! asså wow! men sen har jag ju Sett Eminem & D12 live! Något jag aldrig kommer att glömma.

 

Hitta även denna video som några fans har gjort! Sjukt roligt måste jag säga! Synd bara att den inte var i bättre kvalité!

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Lazee & Josephine Bornebusch i låten StrongerLazee & Josephine Bornebusch

17 oktober, 2012

varför var jag tvungen o kolla på videon på jobbet? Det bara rinner tårar. SHIIT var sorgligt. Gud vad bra gjort och vilken bra låt. Lazee kommer alltid med något grymt. Har släpper alltid något bra och detta måste vara en av de bästa videos!

Denna filmades för sept 2011 och längst ner i inlägget ser ni alla som var delaktiga!
BRA JOBBAT. kan tänka mig och se Lazee i en riktig film!

 

 

 

Actors:
Mawuli ”Lazee” Kulego
Josephine Bornebusch
Patrick Saxe

Production Company: Concha Films
Director/Writer/D.O.P: Manuel Concha
Producers: Claudia Galli Concha, Manuel Concha
Focus puller: Johan Hedelius
Gaffer: Oskar Lorentzon
Best boy: Max Larsson
Art department: Hilda Lorentzon
Make-up: Anna Franzen
Sound: Mark Pettersson
Dialogue editing: John Nilsson
Color grade: Manuel Concha
Intro music: John Alexis Mendoza

Dagbok, Personligt

Tur? Nää, inte ens i närheten!

17 oktober, 2012

Godmorgon alla fina där ute!

Trots att jag blev lite små irriterad när jag vaknade och loggade in på FB tänker jag inte bli på dåligt humör! Tycker det är synd om människor som trycker ner andra eller säger något dumt när de är positiva! Vare sig det är jag som skriver något eller någon annan.

Varför gör man så här? brist på självrespekt?

Jag blir lite trött på att vissa gör så här. Bara skriver massa elaka saker. Ibland tycker jag inte ens att det är ok om man skämtar! Om jag ser någon skriva något positivt så skulle jag bara gilla det eller stötta det. Inte ens om det är min bästa vän skulle jag skriva något dumt!

 

Det är trotts allt väldigt skönt att veta att man bara kan blocka personen utan att ens bry sig! Men man ska aldrig glömma dom som stöttar!

Igår la jag upp bilderna som jag tog på grönan när några av dom bästa inom svensk hiphop uppträde. Jag blir alltid glad när någon säger att jag är duktig eller tackar mig. ALLTD! Men de finns vissa människor som får mig att hoppa av lycka. Speciellt de man hade som idoler när jag gick i högstadiet!

303668412257486401 7766872

 

Ni kanske inte tycker detta är en stor sak, men för mig är det jätte stort! Jag blir otroligt tacksam och väldigt glad när jag får ett meddelande från Salazar bröderna!  Jag kommer, oavsett hur stor bloggen blir tänka som jag alltid gjort!

Jag menar, jag tycker självklart att jag är jätte duktig på att fota. jag tror på mig själv till 100, men när andra tror på en bygger självklart min säkerhet en aning och jag vill göra det mer.

Jag hatar verkligen när någon säger till mig att jag har haft tur med bloggen och allt vad jag gör och jag har verkligen inte haft tur. Jag har kämpat hårt och när mina 11 åringar säger till mig att jag har haft tur så kan jag inte förklara vad jag har fått gå igenom eftersom jag inte vet hur jag ska berätta alla motgångar jag gått igenom för att orka vara här där jag är idag! Hade det inte vart för min familj så hade jag inte levt idag!

Jag har verkligen jobbat hårt för detta! Legat på sjukhus till och från och även där bloggat. Opererade njurarna och samma dag bloggade jag, kunde knappt gå, gick till ett event och fotade! Åkt runt hela sverige typ. Massa saker! Men 90% av alt har vart kul! Och jag gör allt detta utan att tjäna något! Vem gör det lixom!

Vem FAN skulle gå upp kl 06:30 VARJE DAG för att skriva ett par inlägg och sen kl 07:50 ta bussen för att dra till jobbet?

Vem kommer hem kl 18:00 sätter sig vid datan fram till 23:00 och bloggar. Vem gör detta mån-fredag? och jobbar heltid? Helt ensam? Går på massa event till sent på natten. Ibland vardagar och får då sova 4-5 timmar?

 

Jag älskar detta och därför gör jag det. Det är inte lätt och det är INTE tur. Det är KUL och tufft!

Jag vill inte ha tur, jag vill känna av att jag jobbat hårt för att då vet jag att jag förtjänat slutresultatet!

 

Ha en super bra dag. Ska till jobbet !