Hip Hop, Svensk hiphop musik

Looking 4 the Perfect beatLooking 4 the Perfect beat

14 november, 2012

Juan Havana är en av de artister som verkligen visat uppskattning när det gäller mitt jobb kring bloggen. För mig är han en legend, en person som jag ser upp till och hans musik tillsammans med AP är de jag lyssna på när jag var yngre.

Men i vintras någon gång släppte Juan Havana en as fet album på spanska där han hade på baksidan av albumet skrivit tack till olika människor och mitt namn fans med mitt i smeten. Den skivan ligger på ett förvarad plats och ska ramas in!

Här har ni iallfall en ny låt som han gjort tillsammans med Mr Jackson

Hip Hop, Internationell Musik

Ny video: Wiz Khalifa Ft The Weeknd – Remember YouWiz Khalifa Ft The Weeknd – Remember You

14 november, 2012

Härlig samarbete mellan Wiz och Weeknd.  Jag har inte lyssnar på så många av The Weeknd’s låtar, men av det jag hört har det varit riktigt bra!

Jag är inte heller van vid att höra Wiz på dessa typer av låtar.  Men något jag ser fram emot är Wiz “O.N.I.F.C” släppet som är 4 Dec!

(taget från youtube)

In the new video for ”Remember You”, Wiz Khalifa’s collaboration with the Weeknd, director Ryan Hope paints a picture of distressed women in a glamorous underworld. 

 

In the new video for ”Remember You”, Wiz Khalifa’s collaboration with the Weeknd, director Ryan Hope paints a picture of distressed women in a glamorous underworld.

En annan typ av musik

Swedish House Mafia

13 november, 2012

Åå vilken härlig känsla! Längtar till nästa års SummerB. Det såg ut som om de var lite videoklipps från den festivalen i somras, men tjejerna från P3 verkar säga ett namn jag inte känner igen. Men hur kan man inte älska Swedish House Mafia? Det är såna här konserter man vill gå på. Jag har ju fotat två av de i Swedish House Mafia. Önska jag kunde se dom live tillsammans. SÅ jävla BRA!
Även stött på en av tjejerna i videon från P3. Har för mig att en av dom var på en grej jag fotade för någon vecka sen.
Nu blev jag liten sugen på att lyssna på Swedish House Mafia!


Mer sköna musikvideos för dig som älskar musik hittar du här

Dagbok, Personligt

Ska jag slänga o börja om? Rest Of My Life

13 november, 2012

Jag har börjat upptäcka lite saker. Lite roliga saker! Jag har också insett hur mycket inspiration jag behöver och hur mycket förändring som måste göras. Typ slänga allt o börja om från början. Men frågan är om jag är villig o göra det?

Jag har fått ett nytt mål. Jag har mindre tid, men jag har ett större mål och nu behöver jag avsätta lite tid för detta mål!

Det betyder bara mer jobb. Jobb som jag älskar dvs. Jag fick se en sak, en sak som gjorde mig hungrig. Jag blev lite irriterad och tänkte att det där kunde ha varit jag. JAG kunde ha varit där och gjort EXAKT samma sak! Men det är inget jag ska grubbla på utan jag ska fokusera mig och se det som ett mål!

Hur gör jag?

För första gången har jag INGEN aning om hur jag ska göra. Men jag kommer på! Jag har ett mål! ÄNTLIGEN!

Jag har idéer och nu behöver jag utföra en plan med massa delmål!

|Start|——————————–> MÅL! en liten tidslinje med små små mål! Och jag ger mig själv 1 år! Har jag inte lyckats nå mitt stora mål inom ett år då lägger jag ner det! Jag kommer försöka och försöka i ett år. Kommer jag inte ens i närheten av målet då kommer jag lägga av och kämpa. Då har jag testat iallafall!

Jag tror att jag behöver börja om från början, de e vad jag tror! Det som gör det svårare är att jag har ett heltids jobb. Men det är bara en bortförklaring. För vill man lyckas, då kämpar man oavsett! Så nu e de bara att sätta igång och imorrn, då kör vi! Då sätter jag i gång med det!

Kommer bli mer bloggande från mobilen så att ni vet!!

 

Dagbok, Personligt

Nya grejer!

13 november, 2012

Godmorgon!

De här med studiofota är sjukt svårt. Speciellt om man inte fått lära sig från grunden. Jag har läst böcker och tidningar, men det finns fortfarande små saker som jag vill och behöver lära mig.

Jag älskar naturlig ljus, jag tycker det blir sååå mycket finare en fotostudio! Men just nu behöver jag lära mig så mycket det bara går och därför tar jag in lite olika människor som jag fotar. Men jag är väldigt glad att jag också börjat se det som ett jobb eftersom jag faktis får betalt för det jag gör.

Det är SJUKT kul!

Men jag har lite idéer som jag jobbar på. Egentligen vill jag bara göra klart det nu och skicka iväg det, men jag har lovat mig själv att vänta tills jag är 100% nöjd och sen dra iväg det. Brukar oftast göra halvklara saker och stressa fram det. Men nu ska jag vänta!

Bilder är i från lördags näst jag var i en studio! 

DSC03248

Jag har fått massa coola idéer på hur jag vill fota och vilka jag vill fota. Nu gäller det bara att ta tag i det!  Tänker inte säga exakt vad det är, hihih kommer bli sjukt galet iallfall. Till detta kommer jag använda nära vänner!

Hip Hop, Svensk hiphop musik

KARTELLEN, SEBBE STAXX ft CHRIPPA – STÄLL DIG UPPKARTELLEN, SEBBE STAXX ft CHRIPPA – STÄLL DIG UPP

12 november, 2012

Först måste jag bara säga hur stolt jag är över Kevin Santi som är en av mina gamla ungdomar. Han ser ni i stort sätt från början till slut!

Sebbe tar allt till en ny nivå och jag blir lika glad varje gång han släpper något. Bra jobbat!

itel: Ställ dig upp
Text av Leo Gonzales Carmona, Sebastian Stakset
Sång av Christopher ”Chrippa” Wahlberg
Kör av Myrna Österlund
Gitarr spelad av Mietek ”Tanken” Breker

Producerad av Can ”Stress” Canatan (Roc Nation)
Mixad av Aryan ”Marz” Marzban
Mastring av Sören von Malmborg

Executive producent: Patrick P.O Ohlsson, Kinesen
Skivbolag: Soblue Music, Universal Music

Idé, regi & manus: Emil N. Nylander
https://www.facebook.com/emilnylandercreative
Foto: Emil N. Nylander & Kalle Dahlberg
B-foto: Robin Knight
Produktionsledare: Mia Tidlund
Casting: Alejandra Goic
Post & grading: Emil N. Nylander
Exekutiv producent: Patrick ”P.O.” Ohlsson

Dagbok

Man vinner inte varje gång!

12 november, 2012

Så jag hittade en lägenhet som jag verkligen tyckte om, men jag insåg precis att jag inte kommer kunna köpa den. Den kommer bli för dyr så jag bangar nog ur helt och de uteslutar att jag åker dit och besöker idag.

Men man kan inte vinna varje gång. Jag får helt enkelt söka vidare. Men de e lugnt, den rätta finns där ute! Stackars min mamma som måste gå igenom all min stress haha. Blir sjukt nervös och när jag inte har kontroll över läget blir det jobbigt.

men om jag inte hade min mamma så skulle jag aldrig ens tänkt tanken att köpa en lägenhet!

Man måste tänka positivt!

b0ad6a282cae11e2b71422000a1fab12 7