Hip Hop, Svensk hiphop musik

Young Black & FamousYoung Black & Famous

5 december, 2012

Äntligen, det var på tiden! Jag tror inte ni anar hur länge jag väntat på att dessa två killar ska göra en fet låt och video!

Det känns verkligen som om alla börja släppa bättre och bättre låtar!
Nu har jag hittat en ny favorit låt!

Skönt och höra Adam K på engelska, fast det är väldigt ovanligt men jävligt bra!

Adam Tensta x junkyard.com #BeUndeniable

Junkyard, RMH Sweden & Adam Tensta presents

Adam Tensta w. Adam Kanyama: ”Young Black & Famous” (Produced by Jeffro for Large Money)

A video by гармонія
Cover by: Isabelle Minou

www.junkyard.com www.adamtensta.com www.rmhsweden.com

@adamtensta
@adamkanyama
@junkyardstore
@rmhsweden

Foto

Den goda & Den onda? Good & Bad

5 december, 2012

 

Försöker jobba lite med bilder som jag tagit på mig själv, men det är fan inte lätt!

Känner att dagarna går och jag inte får något gjort men det har väll med att jag inte vet vart jag ska börja med!

Fick ett erbjudande idag som jag absolut inte kunde tacka nej till.

Jag tar mitt fotande till nästa nivå, jag ska nämligen fota ett bröllop.

Sjukt stort!

Betyder det att jag är bra på det jag gör?

JA!

Jag försöker komma på ett namn till mitt projekt, men det är sjukt svårt!

Den goda & Den onda? fast det är för vanligt. Jag vill ha något som säger mer en gott och ont, något som kan beskriva de två ”personerna” jag var i de två olika världarna när jag var liten.

Ni fattar inget va? lite det som är meningen. Jag vill att ni ska försöka lista ut eller helt enkelt bara vara nyfikna på vad det är jag jobbar med!

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Matte Caliste, Rhymes & Riddim, G Punkten & Robert Athill – Gå min egen väg

5 december, 2012

Har ni sett den senaste videon?? Så jävla fet! Titta noga och ni ser mig i videon!!!

iTunes: https://itunes.apple.com/se/album/ga-min-egen-vag-feat.-rhymes/id581948498
Spotifylänken har inte skapats än så jag hojtar om den sen!

Video filmad av Matte Caliste (Stadsbild Media) & Francisco Conejeros (RedEye Pictures)
Klippning och redigering av Matte Caliste
Producerad av Matte Caliste

Låten är från albumet Stadsbild Volym 2 som släpps i slutet av januari 2013
Producerad av Matte Caliste (Blast Off Productions)

Svensk hiphop musik

P3Guld, vem röstar jag på?

5 december, 2012

Jag kanske borde vara helt neutral och inte säga min åsikt, men sist jag kolla var jag en bloggare med åsikter och därför tänker jag säga vem jag tycker borde vinna!

Min röst går självklart till Grillat  & Grändy eftersom dom kom o tog Sverige med Storm och deras musik är riktigt bra!

Samtidigt älskar jag Labyrint och tror att dom kommer vinna med tanke på att dom har alla ungdomars röster!

Labyrint är favoriter, men denna gång röstar jag på Grillat & Grändy.

Vem tycker du borde vinna?

Nominerade är:

Gnučči
Grillat & Grändy
Labyrint
Lilla Namo
Lorentz & Sakarias

Klicka här för att läsa om hur du röstar 

Hip Hop, Internationell Musik

Ny video:2 Chainz – G.O.O.D. Morning2 Chainz – G.O.O.D. Morning

4 december, 2012

Jag har verkligen haft lite svårt för 2 Chainz. Vet inte varför, men ibland hatar jag honom och ibland älskar jag honom, ibland stör han mig otroligt mycket med sin röst!

Kan inte bestämma mig alls om jag tycker att han är bra eller dålig eftersom jag ena stunden älskar honom och andra stunden hatar honom. Svårt.

De här är iallfall en video från 2 Chainz  resa i Europa. Glömde han och stanna i Stockholm eller?

Hip Hop, Internationell Musik

Ny Video: F**kin’ Problems – A$AP Rocky ft. Drake & 2 Chainz & Kendrick LamarF**kin’ Problems – A$AP Rocky ft. Drake & 2 Chainz & Kendrick Lamar

4 december, 2012

Förstår ni hur arg man blir när man får upp en ”innehållsleverantören har inte gjort det här videoklippet tillgängligt i ditt land” ! Hur mycket en jag sökte efter låten fick jag inte upp videon förens nu!

Passa på och se videon medans det går att se eftersom någon har laddat ner videon och lagt upp den på nytt!

Älskar låten!

Dagbok, Personligt

Jag kan inte vänta!

4 december, 2012

Hellu bloggen!

Hoppas alla ni läsare har haft en as fet dag! För det har jag.

Jobbat som vanligt på skolan. Som ni vet så har jag ett helt vanligt jobb. Ni vet, 8-5, måndag till fredag året runt med 4 veckors semester haha. Trodde folk hade förstått det. Men det gick super bra på jobbet.

Just nu jobbar jag på en kommande utställning med mina elever. Vi ska ställa ut lite bilder som vi tagit under denna termin och det ser jag verkligen fram emot! Dom är super grymma .

Efter jobbet var jag på möte med en as ball tjej och henne kommer jag berätta lite mer om. Duvetinte.se kanske blir ett team istället för jag! Har också fått ett OK om att ha en jävligt fet grej på Vardagsrummet men jag väntar bara på att få datumet OK’ad.

Mycket som händer och mycket som kommer hända!

Jag ser verkligen fram emot alla roliga äventyr som kommer ske och förändringarna…!

Jag har för första gången insett att jag är så jävla grym på det jag gör, både med duvetinte.se och mitt vanliga jobb! Jag har aldrig varit den som trott på det jag gör, aldrig trott att jag skulle lyckas. Men fan, jag har lyckats! Jag har lyckats komma jävligt långt på bara 5 år!

Mitt liv fick en ny vändning 2007 och jag börja leva på riktigt när jag flyttade till lägenheten jag bor i. Alltså för nästan 2 år sen! Känner verkligen av lyckan!!

På tal om något annat. Fick en jävligt hemsk kommentar om en människa som kanske har dött och det har gjort mig väldigt orolig och om det är sant, då kommer jag bli väldigt arg! Jag hoppas bara att personen som la den kommentaren inte tala sanning. Jag bad iallafall en kompis till mig som känner personen ta reda på om det var sant eller inte eftersom jag inte kunde hitta svaret själv hur mycket jag en sökte på nätet! avvaktar tills imorrn…!

Det jag ser fram emot är mina intensiva foto veckor som jag kommer ha snart! Ni kommer få se, snart!

DSC07487