Dagbok

Dj Black Moose är en inspiration! Grattis!

19 februari, 2013

Vilken dag! Jobbat i 12 timmar idag! Jobbade på skolan och sen satt jag i möte i 3 timmar och planerade den stora festivalen som vi har på Valborg! Ska strax gå och lägga mig! Imorrn blir det jobbet och ett par timmar på gymmet!

Men innan jag sover måste jag gratta världens bästa DJ Black Moose som tog hem årets DJ! För er som följer mig på instagram kunde se den fina bilden jag la upp där Moose hade smsat mig. Jag hade för ett tag sen sagt att om inte Moose vinner så lägger jag ner min blogg! Så mycket trodde jag på att han skulle vinna! Och jag hade rätt. Jag är otroligt stolt över honom och under dessa 2-3 åren som jag känt honom har jag sagt att han är en av de bästa här i Sverige!  Han är också en av de människorna jag gillar och följa med och fota! Vi har alltid lika kul!

Självklart vill jag säga grattis till alla som vann, men speciellt till Dj Black Moose. Det var inte länge sen han kände för att lägga ner allt! För er som inte vågar satsa, ta Moose som inspiration. Låt han inspirera er till att lyckas med mål och drömmar. Ni som vet om hans bakgrund förstår vad jag menar. Oavsett hur man har växt upp eller vad man en gjort så kan man påverka framtiden och lyckas! Eftersom jag känner Moose så blir det lättare för mig att ta han som ett exempel och be er ungdomar att inspireras av honom! Men grattis till alla som vann och bra jobbat från Kingsize! Människor som lyfter Svensk hiphop, eller hiphop i allmänt är bra!

cats

Dagbok, Personligt

Bort med ångest!

19 februari, 2013

Jag vill inte säga att jag lider av massa saker, men jag har sedan 6 år tillbax haft något som heter panikångest och det kan jag få då och då och ibland händer det lite olika saker. Mitt hjärta bankar i 180, känslan av att min kropp bränns och att jag ska dö. Ibland får jag kramper i hjärtat och jag tror att jag ska få hjärtattack eller så spyr jag! Allt beror på  olika situationer!

För ett par år sen åt jag mediciner mot det, men inget jag gör längre eftersom jag kan hantera det! Att ha depressioner eller panikångest är inte alls kul, för dom som har det eller haft det kan förstå känslorna och smärtan, men för de som aldrig haft det kommer aldrig förstå hur svårt det är att ta sig ur det! Men jag vet att det går med lite vilja och det är vad som fått mig att ta mig ur det.

En av de stora faktorerna som bidrar mer ångest är alkohol och droger, det ökar dessa känslor dubbelt så mer medan man tror att de hjälper.

Det finns 100 anledningar till varför jag tagit avstånd från droger och nu har jag börjat komma fram till varför jag också borde ta avstånd från alkohol! Under dessa dagar har jag haft en ångest och jag har verkligen vetat orsaken till det, men inte kunnat lösa det eftersom det har varit människor som vägrat svara i sin telefon! Men imorse fick jag en riktig spark på rumpan och känner betydligt mindre ångest! Hade ett samtal med en bekant till mig som jobbar på Vrummet, pratade lite om i lördags.

Men just nu känner jag verkligen till att lägga massa saker bakom mig och åt sidan så att jag kan koncentrera mig på massa annat roligt. Jag har ju börjat jobba på helger med ungdomar och det kommer bli jävligt kul!

måste få mer struktur i mitt liv och det kommer nog inom en snar framtid! Jag har också tappat lite av fottandet, men så fort jag har flyttat kommer jag att börja fota igen, det garanterar jag!

På måndag ska jag även på nästa utredning och idag ska jag ringa min läkare för det har gått 2 veckor sen jag fick kortisonsprutan! Det går riktigt segt här måste jag säga.

Igår spendera jag tre jävla timmar på gymmet och det var faktis riktigt skönt. Jag var där tillsammans med en killkompis som numera kommer träna med mig 2-3 ggr i veckan. Behöver någon som säger till mig vad jag måste göra och hur jag ska göra det!

Har världens träningsvärk i magen idag. Men på onsdag blir det fett med träning igen och då kommer det bli mage och lår tror jag!

Och NEJ detta blir ingen träningsblogg hahaha!

Nä, nu måste jag dra till jobbet! Ha en super fin dag mina fina läsare! Och tack för att du läste ända hit…!

SONY DSC

 

Jag på metropol för ett tag sen!

Dagbok, Personligt

Nya mål!

18 februari, 2013

Ny dag, ny vecka, ny tid! 

Denna vecka får jag ta fram nya mål eftersom min utställning redan varit, iallafall den på Vrummet.

Funderar på att börja jobba med en ny utställning och jag tror att jag redan fått en idé! Jag och Sabri har en fin fin idé som vi ska göra, en riktigt galen idé som kan bli jävligt bra! Har redan fått inspiration till vad för bilder jag ska ta och på vilka! Men först måste jag flytta till nya lägenheten innan jag kan påbörja något!

David LaChapelleKände att jag var tvungen att ta några bilder från David LaChapelle som inspiration!