Event

Efter en Svensk hiphop fest!

28 mars, 2013

Det känns som om det var evigheter sen jag var på ett Svensk hiphop event. För några dagar sen blev jag bjuden på Dacosta’s fest. Måste säga att det var super trevligt. Tog med mig Bella dit och vi var på ”VIP” grejen som var innan själva festen.  Självklart frågade många vart jag gömt kameran. hehe.

Men det var super kul igår. Hängde lite med bekanta, Dansade till as fet musik och skrattade hela den stunden jag var där. Exakt vad jag behövde.

Jag såg tyvärr inte när någon uppträde eftersom jag var tvungen att gå hem o sova.

Men det var en super kul kväll och tack Galago för att de bjöd dit mig!

Jag och DaCosta  –  Jag och Husam 

dacosta

Hip Hop

2013 XXL Freshmen

27 mars, 2013

 

Hur jävla fett är inte detta! dock undrar jag vad vissa människor gör där, men jag är rätt nöjd med hur de valt ut artisterna!

Har ni några favoriter som kom med i XXL Freshman class ? 

2013-xxl-freshmen-cover

 

– Schoolboy Q
– Trinidad James
– Joey Bada$$
– Ab-Soul
– Logic
– Action Bronson
– Kirko Bangz
– Travi$ Scott
– Angel Haze
– Dizzy Wright (10 Spot People’s Champion Winner)
– Chief Keef (The 11th Freshman)

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Vem är Homan? Del 1 & 2

27 mars, 2013

Hur kan inte ni människor där ute förstår att detta är fett med PR! hahahah.  Iförsej. Ni som inte känner till Thomas och vad hans bidrag varit/är till svensk hiphop borde kolla upp det ASAP! Han har varit en väldigt stor inspiration till mig och jag älskar det han gör.

Mins ni PR kuppen som Medina hade för något år sen när de skulle släppa nytt? Ni som mins, vet exakt vad jag pratar om och ni som inte mins, ni borde kolla upp det.

Där med älskar jag hur Thomas kan hypa upp en artist som man inte hört på väldigt, väldigt länge. Betyder detta nu att Homan ska släppa nytt? isånna fall blev jag sjukt nyfiken på vad det är. Dessa två videos gjorde mig jävligt nyfiken på vad som kommer att hända.

Jag läste alla kommentarer på facebook och kände att läsarna gick på för hårt än vad de i filmen gjorde (de klaga på att diverse människa var en hatare, idiot och andra fula ord). Hur som, detta är verkligen en PR grej och det såg jag redan när jag satte på första delen. Hur kan man inte förstå att det är PR?

Homan och Thomas kommer vara på allas läppar och det betyder att de har skapat en liten hyp! Hur bra är INTE det?? Smart drag! Borde finnas fler smarta människor som kan skapa dessa typer av hyp på ett bra sätt.

Kolla in Thomas grejer om ni inte sett det!

 

Hip Hop, Internationell Musik

Video: Bangladesh Ft 2 Chainz – Phantom

26 mars, 2013

jag vill att ni ska ha en sak klart för er. Jag tycker inte så jätte mycket om 2  Chainz.  Det känns som om han gör bättre låtar när han är själv eller med lite etablerade artister!

Denna video och låt är inte min kopp av te och därför kan jag verken säga om jag tycker han är bra eller dålig. Igår la jag upp en as fet låt med honom. Idag blev den inte så.

Jag vill gärna veta vad ni tycker om 2 Chainz, eller det är kanske bar jag som känner så?