Hip Hop, Svensk hiphop musik

Ny musik: Dejno – Från ingenting #BSM (Prod Main I.N.G)Dejno – Från ingenting #BSM (Prod Main I.N.G)

13 december, 2012

522101 10150682102494340 630728445 n

Hade glömt att Dejno sysslade med musik. Träffade denna unga mannen när jag filmade en resa genom hiphop sverige, ett av avsnitten som inte kom upp pga massa Bullshit haha. Kände att jag var tvungen o skriva så. Men det var massa tråkigt som hände och jag la inte upp.

Men nu har Dejno äntligen släppt något nytt och det är jag väldigt glad över!

Så här skriver Dejno själv:

Första inspelade låten till ”Blod Stress & Magsår” år 2010. Producerad av Main I.N.G. Jag kommer släppa hela mixtapet låt för låt eftersom många filer och låtar är bort pga studio flyttar och annan bullshit. Tapet heter som de gör av en anledning! Visa låtar är mer mixade än andra men det är vad det är, och här är det! Blod Stress & Fucking Magsår!!!

Dagbok, Personligt

Högtidsångest

13 december, 2012

Godmorgon!

 

Jag har verkligen aldrig varit så här trött. Denna vecka har verkligen varit jobbig. Trodde aldrig jag skulle vara så här utmattad när jag kom hem efter jobbet men jag har gått och lagt mig runt 22:00 varje dag och jag brukar aldrig göra det.

Jag orkar inte ens gå upp kl 06:00 eller kl 05:30 som jag brukade göra. Jag vaknar upp med huvudverk och ögonen vill knappt vara öppna. Helt sjukt!

Men jag får stå ut lite för snart har jag 8 dagars semester vilket kommer leda till massor av sömn! Jag behöver verkligen sova, men när jag väl sover ”ut” så är jag trött endå!

Funderar på om det inte är något annat som är där och klämmer. För jag tror jag blir så här varje år vid denna tid.

Jag hatar julen, aa jag hatar verkligen julen och det har jag gjort sen liten. Detta år funderar jag på att skita idet helt. Nyår, jag har aldrig tyckt det var något speciellt med nyår och alltid haft nyårs ångest eller rättare sagt högtidsångest!

Grinch

Kände att bilden passa mig! Hahah, okey jag hatar inte julen, men jag har aldrig någon julkänsla. Jag vill ha en stor familj, massa mat och massa julklappar och det händer inte ofta att man firar så.

Varken min pappa eller syster är här vilket gör det lite tråkigt och vi har inte någon familj här…!

Därför tänkte jag göra samma sak som jag gjorde förra året, sitta hemma o kolla på kalle anka och hänga bara! Får se vad som händer!  Kalle är det bästa under julen och jag tittar alltid på det.

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Dilly D, Alex L.G.T.M & Shivano – Instabitch (LGTM)Dilly D, Alex L.G.T.M & Shivano – Instabitch (LGTM)

12 december, 2012

Nu har grabbarna släppt en ny låt. Men jag måste vara helt ärlig, älskar refen på låten, as fett! hehe. men resten, njaaa de va sisådär. Beatet var fett!

Tror detta måste vara första gången jag skriver något mindre bra om killarna.

Men kul och se att de kör på för fullt!

Låten ”Instabitch” är skriven/framförd av Dilly D, Alex L.G.T.M och Shivano, producerad av Delgado.

INSTAGRAM:

Dilly D: alvarezlafamilia
Shivano: shivanomusic

www.facebook.com/vivalafam
www.youtube.com/lafamchannel

Hip Hop

2 flugor i en smäll!

12 december, 2012

Åå jag tror inte ni förstår hur glad jag är för att dessa två heta artister kommer att stå på scen!! Och jag har inte bestämt mig om jag ska fota eller bara vara på konserten.

Jag köpte biljetter idag och jag tänker inte riskera och vänta utan jag köper dom och sen får vi se vad som händer.

Mac Miller är riktigt grym live, han är en av de bästa jag sett och jag ser fram emot och se Lil wayne…! Har lyssnat på honom sen många år tillbax! WOHOW!

Kommer åka dit med en av mina Elever och Bella!

Får se om Mac’s bästa vän följer med och om jag träffar dom denna gång. Vart ju sjukt jobbigt senast så jag pallade inte åka.

Jag kommer dock inte förvänta mig något från Wayne, då slipper jag bli besviken om det skulle vara dåligt!

Är det någon som köpt biljetter?