Hip Hop, Internationell Musik

Chip – BeautifulChip – Beautiful

9 januari, 2013

När man hör detta vill man bara sätta sig på planet och åka till England! Har börja uppskatta dialekten.

Jag älskar verkligen att lägga upp massor av nya låtar och jag tänkte säga att jag aldrig hört talas om denna artist, men med namn byte är det inte alls konstigt!

Vet inte hur många av er mins Chipmunk, men lyssnar man på bl.a Trey Songs, Mavado eller Chris brown kanske man hört talas om honom, men det var hans namn innan han bytte till Chip.

Är detta någon artist ni vill ha mer uppdateringar kring? 

 

Dagbok, Foto, Personligt

Det blir två olika varianter Some Art!

9 januari, 2013

Godmorgon!

Jag har sjukt mycket inspiration och vilja. Igår satt jag flera timmar och gick igenom massor av bilder till den nya sidan, bokade in ett möte och förberedde andra viktiga saker som står på min ”todo list

I helgen måste jag nog ta bilder till själva affischen. Om min idé går igenom kommer affischen blir riktigt snygg. Men till söndag måste det mesta att vara klart. Måste nog skriva ihop en lista på saker som måste göras och sedan pricka av.

Det som känns riktigt bra är att jag har stöd från min Chef på jobbet, hon hjälper mig när det gäller bloggen och det uppskattar jag väldigt mycket! Skönt och veta att man har bra människor runt om kring sig, som inte ser ner på det man gör utan tycker det är något positivt!

Det önska jag att alla hade! 

Bilderna som ska ställas ut kommer att vara i 2 olika former. Den ena delen är enbart konst, bilder jag tagit på mina små hemliga och roliga projekt där bl.a bilden här under togs.

Del 2 i utställningen kommer att visa de bästa stunderna från duvetinte.se’s tid som bloggare, alltså min tid som hip hop bloggare! Kommer i samband med detta att göra en typ av hyllning för de svenska artisterna som jag jobbat med, uppskattat och funnits där för mig under dessa 4 år!

Men hur allt kommer bli återstår och se!

DSC05869 sam.liten

Bild ovan är tagen av Mig ( Melika Zakariae) och tillhör mig!

Modell: Samantha Banks 

DSC05869 sam.liten

Picture taken by me! 

Dagbok

She Bad BadShe Bad Bad

8 januari, 2013

Eve måste nog vara en av de sämsta artisterna jag sett live men det jag älskar med henne är hennes attityd hon har i sina låtar! 

Ny video, ny låt och det är alltid lika kul och höra något nytt från Eve! Bortsett från att hon är dålig live är hennes musik väldigt bra. 

Vad tycker ni?