Dagbok, Personligt

inget är gratis

3 april, 2013

Godmorgon!

kl är 08:40 i skrivande stund och jag har ingen aning om när ni läser detta. Är väldigt trött just nu men det har väl med att jag var uppe sent inatt igen. Hade bjudit över en kompis och vi satt o prata halva natten.

Idag ska jag och eleverna besöka Cosmonova. Jag mins att jag älskade stället när jag var yngre. Det ser jag verkligen fram emot.

Idag ska min mamma opereras, lär bli många kvällar både på sjukan och hemma hos henne. Snart tror jag att jag blir en Zombi!

I helgen kommer jag börja ta tag i fotandet och det ser jag så jävla mycket fram emot…! Går lite igång när jag tänker på att jag ska få sitta och fota i timmar. Det jag däremot blir lite irriterad över är hur många som vill att man ska göra ett gratis jobb. Det roliga är att människor ber andra att pröjsa för deras grejer men dom själva ber om gratis saker.

Jag kommer inte fota gratis, absolut INTE! Och gör jag det så har det endast med mina egna projekt att göra, för att jag har en idé och behöver någon till det.

Funderar på att ta lite nya bilder på mig själv, men måste hitta ett roligt tema till det! 

Några förslag? 

169

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Det går snabbare en vad man tror!

2 april, 2013

Tycker det är sjukt hur tiden bara går. Men så brukar det vara när man har roligt! Jag har verkligen gjort saker som många andra försökt och kommer att försöka göra. Jag vet själv att jag har satt ett avtryck och det känns otroligt bra! Jag är sugen på att gå tillbax och göra saker som jag gjorde förr men på ett annat sätt. Jag vet också att jag alltid måste ligga ett steg före. För det finns vissa människor som klagar på det jag gör och sen går och gör exakt samma sak. Men jag är glad om jag inspirerar andra till att hypa Svensk hiphop.

Mitt mål har alltid varit att ta fram nya artister, att visa vad som finns och det gjorde jag! De gör jag än idag. Sen att de inte alltid uppskattar och visat cred är en annan sak. Men jag är glad om det går bra för människor runt om kring mig och de jag skriver om.

Har två videos som jag brukar ofta kolla på när jag behöver inspiration och de är dom två låtarna med Finess som spelades in för bloggen. Där finns det en hel del videos på vad och vilka jag träffa på under mina 2 första år. Jag har fortfarande inte fattat hur det gick till och hur jävla snabbt det gick. Jag är otroligt tacksam och glad. Allt går om man vill. Man kan lyckas med lite vilja!

detta är videos från 2009 och allt filmades med en liten lite digitalkamera. Man var tvungen att börja någonstans. Känns som om halva Svensk hiphop eliten är med.

Denna video är från 2010 och där ser man en större förändring och en hel del nya ansikten! Blir så glad när jag ser detta! Helt underbart!

Dagbok, Personligt

En dag i taget!

2 april, 2013

Jag vet att det inte är så många som kommenterar här, men ibland droppar det in lite och jag blir alltid lika glad och svarar alltid på era kommentarer. Däremot så kommenteras det oftast på min facebook och där blir jag också lika glad.

Igår när jag skrev de långa inlägget om hur det låg till fick jag väldigt bra respons och jag blir jätte glad av det! Hade jag inte hamnat i en svacka 2007 så hade jag aldrig börjat blogga. Tack Sandra för att du presentera bloggandet till mig!

Men idag är det en ny dag, ska strax ner till läkaren. Denna gång blev jag granne med ett sjukhus och det bästa är ju att jag ska göra mina undersökningar där.

Idag ska jag träffa en Samtalsterapeut. Vi kommer väl gå igenom allt som ska ske fram över och sen börja prata om födseln till idag. Väntar fortfarande på KBT behandlingen som jag mest av allt ser fram emot. Kommer ju lära mig jävligt mycket från dessa behandlingar och samtidigt kommer jag kolla hur de jobbar haha.

Jobbigt när man kan deras jobb och vet hur de fungerar. De ska få mig att komma på saker själv genom att upprepa det jag säger för att jag ska höra den från någon annan. haha.

Idag jobbar jag sent, slutar 18:00 och kommer åka raka vägen hem och sova. Vart väldigt sent igår. Hängde i studion fram till 00:30 någon gång. Vi hade ett litet möte i början men sen satt vi och pratade hela kvällen, lyssna på bra musik och snackade politik. De va verkligen trevligt! Kommer lätt åka dit i störa dom när de jobbar för att bara hänga.

Ska även sno deras studio och ta massa grymma bilder. Fick jävligt mycket inspiration där!

HÄRLIGT! 

166723_10151534342290865_185535893_n

Hip Hop, Internationell Musik

Fine China

2 april, 2013

o vad fan hände med världen? Helt plötsligt ser man värsta hypen kring Chris Brown. Jag kommer alltid älska Chris Brown’s musik. Säg vad ni vill om honom, de skiter jag i fullständigt, honom känner jag inte. Men sak i samma.

De roliga är att en del av de som hatade på honom för bara ett tag sen, när han hade sin spelning i sverige älskar honom nu för att han släppte en låt som tydligen var/är den bästa låten sen långt tillbax…!

Jag gillade låten, men det är inte en av de bästa han gjort på länge!

Dagbok, Hip Hop

Mobilbloggar från reflection studion!

1 april, 2013

Full rulle här just nu. Sitter i en studio ute i västra skogen tillsammans med Bella, Glen, Martin och Alex. Vilken jävla fet studio, länge sen jag var i en sån här nice studio. Första gången, men inte sista gången jag är i Reflection music studio! Har haft ett litet möte och nu sitter vi här, lyssnar på musik och snackar skit. As roliga killar! Nä men nu ska jag fortsätta vara social!

20130401-232610.jpg

Dagbok

Detta är sanningen!

1 april, 2013

Hej alla där ute! 

Egentligen behöver jag inte förklara varför jag har varit så tillbaka dragen, men jag känner ändå att jag behöver säga hur det ligger till och varför jag inte har varit aktiv som förr.

Jag har till och från under de senaste 6 månaderna velat fram och tillbax när det gäller bloggen, ska jag fortsätta eller inte. Jag har haft pauser, varit skit dålig med att uppdatera, försökt hitta inspiration och försökt göra något åt det här.

Jag har kommit till en punkt i mitt liv där jag gör exakt det jag älskar och jag är otroligt stolt över vart jag står. Men jag tog beslutet av att fortsätta med bloggen och jag kommer inte lägga ner.

Men jag har däremot hållit mig till mitt, alltså jag har inte gjort de saker jag gjorde förr. Jag har lixom inte orkat och det har med att jag har haft massa saker runt om kring mig som stoppat mig att fortsätta framåt och det har varit sjukt jobbigt.

Har haft otroligt mycket problem med mina händer och besökt sjukhuset många gånger för att få veta varför jag har så ont. Nu har jag fått en diagnos och det finns ingen ”botemedel”  till detta. Med andra ord så måste jag leva med detta ”problem” livet ut. Men jag ser det inte som ett problem utan jag fortsätter leva som jag alltid gjort. Man måste tänka positivt oavsett!  Sen har det varit extremt mycket på mitt jobb och jag har verkligen inte orkat göra ett skit efter jobbet. Det är tufft och jobba med barn och ungdomar. Men jag älskar mitt jobb och det får mig att vakna upp på mornarna.

Jag håller även på med en ADHD/ADD och PTSD (posttraumatisk stress) utredning. Jag har varit om väldigt mycket, redan när jag föddes håll jag på att dö eftersom jag blev sjuk, när jag var 5 år hände det en annan hemsk händelse, när jag var 7 år hände en annan sak osv…! Och det blev aldrig bättre utan jag har bara undervikt allt och försökte få hjälp för 6 år sen, vilket jag fick till en gräns. Men nu tog jag mig i kragen för att göra en riktig utredning för att veta varför jag är på ett viss sätt.. Men för mig är inte detta ett problem utan jag ser detta som en fördel. Jag är inte dum i huvudet heller för att jag skulle ha något sånt. Det är inte så att jag är deprimerad och vill ta livet av mig. Utan jag ÄLSKAR livet och vad den har att ge. Livet är för fan underbart. Jag behöver bara hjälp med att hantera vissa saker i livet. Tex att jag är jävligt utåt agerande och kan tända till utan anledning.  Mitt liv är anledningen till varför jag finns där för ungdomar och varför jag vill hjälpa dom. Ingen ska behöva gå igenom det jag gjort. Men jag skulle ha gått igenom samma sak igen eftersom jag är nöjd med vem jag är. Hade dessa saker inte hänt mig hade jag aldrig varit den jag är idag och jag vill inte vara någon annan.

Jag är egentligen en snäll människa och inte alls svår att hantera, men jag blir oftast missförstådd och det är för att jag är rätt ärlig av mig och rak på sak. Och det är en sak som många inte kan hantera och därför hamnar jag i konflikter lätt. Jag vet att det finns så mycket människor som är i samma situation som mig och jag blir alltid lika glad när människor vänder sig till mig för att bara prata. Man ska aldrig ge upp! ALDRIG!

Jag skriver detta för att ni ska förstå mig och förstå vart jag står idag. Jag vill vara ärlig mot er läsare eftersom ni betyder otroligt mycket för mig. Jag blir alltid lika glad när ni kommer fram och ibland lite för glad eftersom det betyder otroligt mycket för mig när ni säger något fint om min blogg.

Man är aldrig ensam om saker. Jag är otroligt glad att jag har mina vänner eftersom de alltid finns där för mig och det uppskattar jag.

Det här är därför jag inte varit så jätte aktiv eftersom dagarna har varit upp och ner och det har varit många besök på sjukhuset. Jag är inte alls nojig över att få en diagnos.  I stort sätt har väll alla en liten gnutta ADHD. Jag är inte heller så hemlighetsfull när det gäller mitt liv. Jag är väldigt öppen och kan stå för det som hänt mig och det är därför  kan jag skriva öppet här i bloggen.

Det finns bara en sak som jag inte kan skriva ut som hänt mig när jag var jätte liten och det har med att jag inte är redo för att dela med mig på detta sätt. Men jag har inga problem att prata om det med tanke på att jag berättar det i en dokumentär som jag medverka i.

Jag är mig själv, alltid! Jag är den jag är och jag är fan ta mig stolt över mig själv och det är INGEN som kan förstöra något för mig. Älskar livet!  Nu kanske ni får en annan bild av mig. Vi alla är människor, döm inte den som står bredvid dig, för du vet inte vad den personen har gått igenom! Vi måste ta hand om varandra och respektera varandra för den vi är!

Tack för att ni tog er tid att läsa detta inlägg. Jag uppskattar er!

SONY DSC