Foto, Pressbilder

Lite humor och kärlek i bilden!

22 april, 2013
DSC04334 2

Som ni vet var panetoz hemma hos mig för att bli fotade utav mig.

Det blev en hel del snygga bilder, men bilden här ovan är en favorit! Blev sjukt nöjd över hur bilden blev. Känner att jag börjar bli bättre o bättre på att fota och fixa till dom! Men jag längtar tills jag får komma ut och börja fota igen. Föredrar naturlig ljus. Nu när alla bilder till utställningen är klar tänkte jag sätta mig och fixa ihop min portfolio som jag aldrig lyckas göra klar! Ska även trycka ut nya Visitkort!

Dagbok, Personligt

Morgonblogga

22 april, 2013

Godmorgon!

allt som föregår i mitt huvud är just nu vad för kul jag ska göra i USA! för 6 år sen dejtade jag en kille i USA. Ville veta hur dejting livet i USA var och det är en stor skillnad på Sverige och USA. Det är som på film! hahaha. Men vi har sedan 6 år tillbax hållit kontakt. Ska bli så jävla kul o se han. Ska be han fixa lite hiphop dudes som jag kan fota o filma! Vill dokumentera hela min resa och sen göra något as fett av det när jag är hemma. Den här gången kanske någon vågar köra mig till de fattiga delarna så jag får se och fota.

Måste ta lite nya bilder på mig själv så jag har något o leka med. Kanske drar ut o tar dom helt själv!

Nu ska jag till läkaren och sen till jobbet. Men håll koll på bloggen. Kommer upp en hel del roliga saker!

SONY DSC

DuVetInte TV, Hip Hop, Svensk hiphop musik

#throwback En resa genom hiphop Sverige del 1

21 april, 2013

2010 åkte jag tillsammans med en annan tjej runt södra sverige och filmade massa rappare, kända som okända. Inte bara rappare utan det som hade med hiphop och göra. 4 veckor innan resan hade jag legat på sjukhus och opererat mina njurar. Det var en jävla resa och jag hade skit kul trots att jag hade lite svårt att bära på saker.

Detta är ett minne för livet. Mina kunskaper kring hiphop var inte den bästa, jag hade inte bloggat så super länge. Jag hade ett mål och det var att visa hur mycket hiphop det fanns i Sverige! Allt blev fuckt efter att jag hade filmat och skulle klippa ihop detta. har otroligt mycket material som aldrig kom ut. jag fick klippa ihop allt själv. det blev som det blev. Men idag är jag otroligt stolt över de jobb jag gjorde då!

Jag har fortfarande jävligt bra kontakt med Chooti. Han bor numera i stockholm och jobbar stenhårt på sin musik. För ett år sen filmade jag en musikvideo med honom som jag blev sjukt nöjd!

De jag kan säga är att Chooti har förändras otroligt mycket som person. Men han är lika rolig som han var när jag träffade honom för första gången. Idag jobbar han med en del människor. på valborg kommer han att uppträda på 164 festivalen.

553330_10150647914566704_315282805_n

Dagbok, Personligt

San Diego, L.A och Las Vegas!

21 april, 2013

 

 

 

Helt sjukt det här! Har fortfarande inte smällt det. Sist jag var i usa var för 6 år sen och då hade jag inte min blogg eller några helst kontakter där borta. Nu har jag min blogg och en hel del kontakter! Det betyder att jag kan göra det jag gör här, fast där i 3 veckor. Fattar ni hur grymt det kommer bli! Jag har redan kontaktat mina vänner där borta, gjorde det redan igår efter att syrran köpt biljetterna. Fick ett meddelande från en artist’s bästa vän igår som blev glad att jag skulle komma dit. Har haft kontakt med han sen 1½ år tillbax.

Jag vill hitta massa feta rappare där borta och göra något AS fett. Men det lär inte alls bli svårt, lär hitta någon i varje hörn! Fota, filma och skriva lite. Har redan satt min syrras kompis på jobb. Han ska hitta massa feta konserter som jag ska gå på.

Är det någon av er som varit där som kan rekommendera något fett?? 

page1-vert

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Ozone Fukkaz – Foulängz

21 april, 2013

Killarna från Ozone Fukkaz vet hur man gör när det gäller musik! Jag Ä L S K A R deras stil, känsla och flow! Tycker att dom har en unik stil när det gäller musik.

Ozone Fukkaz från Göteborg som är en del av kollektivet The Order består av Hazardous Hab, Foolish, Peddybear och DJ Neno. De har varit aktuella med singlarna ”Otitlad” samt ”Given Numero Tres” och de var även nominerade till årets nykomling på kingsize galan. Nu är dem tillbaka med ännu en klassiker vid namnet ”Foulängz” som är tredje singeln inför deras debutalbum (Inom Parentes). Kolla in denna videon som tar dig tillbaka till tiden då MTV handlade om musik och inte reality tv!

Följ Ozone Fukkaz på facebook. (länk)

539788_10152787224345601_122122561_n

Producerad av: Mahan ”Foolish” Noubarzadeh
Co.Producerad av: Habib ”Hazardous Hab” Nafar
Mixat/Mastrat av Habib ”Hazardous Hab” Nafar för The Order

Filmat av: Jens ”DOHNBERG” Lorensson
Klippt av: Jens ”DOHNBERG” Lorensson & Mahan ”Foolish” Noubarzadeh
Visuella Specialeffekter av: Habib ”Hazardous Hab” Nafar

Hip Hop, Svensk hiphop musik

Legend In The Making

21 april, 2013

Om 2 veckor kommer jag åka och hälsa på Sindri nere i Malmö. Idag släpper min favorit en EP och en video som ni MÅSTE lyssna. Här har ni en hårt arbetande kille. Han producerar, skriver, mixar, filmar, klipper och gör spelar in i stort sätt själv. Jag ser upp till denna kille och jag har följt hans jobb sen 4 år tillbax då jag lärde känna honom. Och sen dess har han blivit en nära vän. Jag är stolt! Ladda ner!

 

Skivan är producerad, skriven, inspelad och mixad av Sindri själv. gäster är D.T och Cypha Diaz aka Anakin. Samtidigt släpps en video till en av låtarna  på skivan ”I’m Gone”.

Låten ”Letter” är ett resultat av 3 år av kämpande med ett hjärtfel som jag gladeligen kan säga har åtgärds.

1. Sindri Ft D.T – Path (Prod By Sindri)
2. Sindri – I’m Gone (Prod By Sindri)
3. Sindri Ft Cypha Diaz – Life Goes On (Prod By Sindri)
4. Sindri – Letter (Prod By Sindri)
5. Sindri – 5Am In Malmo (Bonus)

Ladda ner här (länk)

Sindri - Legend In The Making

 

Video:
By Sindri
Filmed By Colin & Sindri
Edited by Sindri

http://www.Sindrionline.com
http://www.instagram.com/sindriendlezz
http://www.twitter.com/sindriendlezz
http://www.tapmixtape.blogspot.com